Покровська сільська рада
Нікопольський район, Дніпропетровська область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

В Україні почалась податкова реформа

Дата: 29.03.2022 09:51
Кількість переглядів: 598

Фото без опису

 

В Україні почалась податкова реформа

Офіційно опубліковано Закон України від 15 березня 2022 року
№ 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану».

Законом на період воєнного стану передбачено, зокрема:

- право на застосування спрощеної системи оподаткування 3 групи за ставкою 2% суб'єктами господарювання з річним доходом до 10 млрд грн та без обмеження чисельності працівників;

- добровільну сплату єдиного податку платниками 1-2 груп.

Також удосконалено:

- норми щодо звільнення від ПДВ у разі надання товарів на користь ЗСУ та територіальної оборони;

- норми щодо відсутності коригувань з податку на прибуток за операціями з безоплатного надання товарів/коштів. Зокрема, додано заклади охорони здоров'я та сили цивільного захисту.

Цей Закон набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Ознайомитись з текстом Закону можна за посиланням: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/zakoni-ukraini/77303.html

 

Зміни в частині оподаткування ПДВ у зв’язку із внесенням змін до ПКУ Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів щодо дії норм на період дії воєнного стану»

1. Щодо постачання товарів оборонного призначення.

Змінами до пункту 32 Підрозділу 2 Розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) передбачено режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій з ввезення та постачання на митній території України окремих товарів для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони.

Зокрема:

- дію пільги, визначену вказаним пунктом, поширено на операції з постачання товарів для забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації на всій території України, а не лише на території Донецької та Луганської областей (як під час проведення операції Об'єднаних сил (ООС);

- термін «продукція оборонного призначення» змінено на «товари оборонного призначення», привівши термінологію (назви товарів) у відповідність до Закону України «Про оборонні закупівлі». При цьому такі ж зміни щодо термінології були внесені і до пункту 197.23  статті 197 ПКУ (термін «продукція оборонного призначення» визначена законом, який втратив чинність, що не сприяло ефективному використанню норми платниками податків);

- режим звільнення від оподаткування ПДВ, визначений вказаним пунктом, також поширюється на операції з ввезення та постачання на митній території України спеціальних засобів індивідуального захисту та бронежилетів для добровольчих формувань територіальних громад, утворених відповідно до законів України.

 2. Запровадження ставки 7% до операцій з ввезення та постачання пального та нафтопродуктів.

На період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану відповідно до пункту 82підрозділу 2 Розділу ХХ ПКУ за ставкою ПДВ у розмірі 7% оподатковуються операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України (у т.ч. вироблених на митній території України) таких товарів:

- бензинів моторних, важких дистилятів та скрапленого газу, що класифікуються за кодами УКТ ЗЕД, визначеними підпунктом 215.3.4. пункту 215.3 статті 215 ПКУ, на які згідно з пунктом 41 підрозділу 5 вказаного розділу встановлено ставку акцизного податку у розмірі 0,00 євро за 1000 літрів;

- нафти або нафтопродуктів сирих, одержаних з бітумінозних порід (мінералів), що класифікуються за кодами УКТ ЗЕД 2709 00 10 00 та 2709 00 90 00.

Формування податкового кредиту за операціями з придбання товарів та послуг, а також при ввезенні товарів на митну територію України, для їх використання в операціях, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7%, здійснюється у загальному порядку (виходячи з суми ПДВ, сплаченої (нарахованої) при придбанні/ввезенні таких товарів/послуг). Також податковий кредит, сформований у попередніх податкових періодах при придбанні товарів та послуг, а також при ввезенні товарів на митну територію України, що починають використовуватись в операціях, що підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою 7%, не підлягає коригуванню у зв’язку із застосуванням цієїставки ПДВ.

У той же час, якщо у платника податку, який протягом звітного періоду здійснював операції з постачання пального та нафтопродуктів, визначених пунктом 82 підрозділу 2 Розділу ХХ ПКУ, за результатами такого звітного періоду сума податку, визначена у податковій декларації з ПДВ відповідно до пункту 200.1 статті 200 ПКУ, має від’ємне значення, то така сума податку не може бути задекларована (ні в поточному звітному періоді, ні в наступних звітних періодах) до бюджетного відшкодування, в тому числі в рахунок погашення податкового боргу з ПДВ чи іншого податку (не може бути задекларована у податковій декларації з ПДВ у рядках 20.1, 20.2, 20.2.1 та 20.2.2), а підлягає виключно зарахуванню до складу податкового кредиту наступного звітного періоду (відображається виключно у рядку 20.3 податкової декларації з ПДВ).

  3. Особливості заповнення звітності з ПДВ в період дії воєнного стану.

Пунктом 322 підрозділу 2 Розділу ХХ ПКУ на період дії правового режиму воєнного стану визначено особливості формування податкового кредиту.

Так, під час дії правового режиму воєнного стану платники податку за операціями з придбання товарів/послуг, за якими в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) постачальниками не зареєстровано податкові накладні та/або розрахунки коригування до них, включають до складу податкового кредиту звітного періоду суми ПДВ, сплачені (нараховані) у складі вартості придбаних товарів/послуг, на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, складених (отриманих) платником податку за операціями з придбання товарів/послуг відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

У той же час протягом 6-тимісяців після припинення або скасування дії правового режиму воєнного стану платники:

  • зобов’язані забезпечити реєстрацію в ЄРПН всіх податкових накладних та розрахунків коригування, реєстрація яких відтермінована на час дії правового режиму воєнного стану,
  • податковий кредит, задекларований платниками під час останнього на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, підлягає обов’язковому уточненню (приведенню у відповідність) з урахуванням даних податкових накладних та розрахунків коригування (абзац другий п. 322 підрозділу 2 Розділу ХХ ПКУ).

Тож, з урахуванням того, що платники податку на додану вартість не мають можливості реєструвати в ЄРПН податкові накладні та розрахунки коригування до них, формування податкового кредиту в податковій звітності з ПДВ здійснюється з урахуванням такого:

- за звітний період лютий 2022 року – податковий кредит формується на підставі зареєстрованих в ЄРПН податкових накладних (що були зареєстровані в ЄРПН постачальниками до 24.02.2022) та наявних у платника податку первинних документів бухгалтерського обліку, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (по операціях, не підтверджених зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними/розрахунками коригування до них) (далі – первинний (розрахунковий) документ);

- за наступні звітні періоди в період дії правового режиму воєнного стану – податковий кредит має формуватися на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів.

Суми податкового кредиту з ПДВ, сформовані на підставі даних первинних (розрахункових) документів, отриманих від постачальників товарів/послуг, повинні відображатися платниками ПДВ у таблиці 2.1. «Відомості про операції з придбання з податком на додану вартість, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та ставками 7% і 14%» додатку 1 до податкової декларації з ПДВ та одночасно, за можливості, включатися до Заяви про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної та/або порушення продавцем граничних термінів реєстрації в ЄРПН податкової накладної та/або розрахунку коригування (додаток 7 до податкової декларації з ПДВ), подання якої не має наслідків щодо притягнення до відповідальності.

У той же час протягом 6-тимісяців з моменту припинення або скасування дії правового режиму воєнного стану постачальники товарів/послуг зобов’язані забезпечити реєстрацію в ЄРПН всіх податкових накладних та розрахунків коригування до них за операціями з постачання товарів/послуг, що були здійснені під час дії правового режиму воєнного стану.

При цьому покупці таких товарів/послуг зобов’язані протягом цього ж терміну (6 місяців) уточнити (привести у відповідність) показники податкового кредиту з урахуванням даних зареєстрованих в ЄРПН податкових накладних та розрахунків коригування до них.

 4. Знищення (втрата)товарів під час дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану та передача товарів у державну чи комунальну власність.

Починаючи з 24 лютого 2022 року та протягом дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану не вважаються використаними платником податку в неоподаткованих ПДВ операціях, або в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку, та норми п. 198.5 ст. 198 ПКУ не застосовуються у випадку, якщо товари, придбані з ПДВ (як до запровадження правового режиму воєнного, надзвичайного стану, так і в період його дії):

- знищені (втрачені) під час дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану;

- передані в державну чи комунальну власність, у тому числі на користь добровольчих формувань територіальних громад, а також надані на користь інших осіб для потреб забезпечення оборони України під час дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану*.

Отже, при знищенні (втраті) під час дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану товарів, придбаних з ПДВ, як до запровадження дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, так і в період його дії, а також при передачі в державну чи комунальну власність, у т. ч. на користь добровольчих формувань територіальних громад,та надані на користь інших осіб для потреб забезпечення оборони України податкові зобов’язання з ПДВ не нараховуються та податковий кредит, сформований при їх придбанні, не коригується.

* Перший – третій та п’ятий абзаци пункту 321 підрозділу 2 Розділу ХХ ПКУ

 5. Передача товарів (надання послуг) для потреб забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.

У випадках здійснення операцій з передачі/надання товарів та послуг установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, такі операції не вважаються операціями з постачання товарів/послуг, та, відповідно, податкові зобов’язання згідно з п.198.5 ст. 198 ПКУ не нараховуються (абзаци четвертий-п’ятийп. 321 Підрозділу 2 Розділу ХХ ПКУ).

До таких установ та організацій належать: Збройні Сили України, Національна гвардія України, Служба безпеки України, Служба зовнішньої розвідки України, Державна прикордонна служба України, Міністерство внутрішніх справ України, Державна служба України з надзвичайних ситуацій, Управління державної охорони України, Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України, добровольчі формування територіальних громад, інші утворення відповідно до законів України,військові формування, їх з’єднання, військові частини,підрозділи, установи або організації, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, а також центральний орган виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або заклади охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурні підрозділи з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

При цьому норми абзацу четвертого п. 321 підрозділу 2 Розділу ХХ ПКУ не застосовуються до операцій з постачання товарів/послуг, які оподатковуються ПДВ за ставкою 0%. Зокрема, операції з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення наземного військового транспорту чи іншого спеціального контингенту Збройних Сил України та інших установ, визначених Постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2022 року №178 «Деякі питання оподаткування податком на додану вартість за нульовою ставкою у період запровадження в Україні правого режиму воєнного стану» (далі – Постанова №178) оподатковуються за нульовою ставкою ПДВ.

У той же час за операціями з передачі/надання товарів та послуг, які відповідно до абзацу четвертого п. 321 підрозділу 2 Розділу ХХ ПКУ не вважаються постачанням товарів/послуг, особи, які здійснюють таку передачу/надання, та особи, які отримують такі товари/послуги, повинні  складати на підтвердження первинні документи бухгалтерського обліку відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

 6. Неврахування платниками поставлених товарів/послуг як благодійної допомоги при обрахунку граничного обсягу для цілей реєстрації платниками ПДВ.

Відповідно до підпункту 69.12 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ операції, передбачені підпунктом 197.1.15 пункту 197.1 статті 197 ПКУ, що здійснені протягом 2022 року громадськими об’єднаннями та/або благодійними організаціями, не включаються такими громадськими об’єднаннями або благодійними організаціями при визначенні загальної суми для обов’язкової реєстрації платником податком на додану вартість відповідно до статті 181 цього Кодексу.

При цьому підпунктом 197.1.15 пункту 197.1 статті 197 ПКУ передбачено режим звільнення від оподаткування ПДВ для операцій з безоплатного (без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації) постачання товарів/послуг благодійним організаціям, утвореним і зареєстрованим відповідно до законодавства, а також надання такої допомоги благодійними організаціями набувачам (суб'єктам) благодійної допомоги відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації.

Відтак, операції громадських об’єднань та/або благодійних організацій з безоплатного (без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації) постачання товарів/послуг благодійним організаціям, утвореним і зареєстрованим відповідно до законодавства, а також надання такої допомоги благодійними організаціями набувачам (суб'єктам) благодійної допомоги відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації, не враховуються платниками, що здійснюють такі операції, при обрахунку ними загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів/послуг для визначення необхідності реєстрації платником ПДВ в обов’язковому порядку.

Подання громадянами податкової декларації про майновий стан і доходи у зв’язку із запровадженням воєнного стану

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», що затверджений Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, на всій території України запроваджено воєнний стан.

Законом України від 3 березня 2022 року № 2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 2118) визначено, що у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема, щодо дотримання термінів слати податків та зборів, подання звітності, платники податків звільняються від передбаченої Податковим кодексом України (далі – ПКУ) відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану.

З урахуванням зазначеного та з метою забезпечення можливості платникам податків до 01.05.2022 виконати вимоги ПКУ задекларувати свої доходи, визначити та сплатити податкові зобов’язання інформуємо, що для громадян, які не мають можливості своєчасно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, граничний термін подання звітності відтерміновується до строку, встановленого Законом № 2118.

Довідково: Указом Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 год. 30 хв. 26.03.2022 строком на 30 діб.

 

Чи сплачується єдиний внесок за себе ФОП, особами, які провадять незалежну професійну діяльність та членами фермерського господарства у період воєнного стану в Україні?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що відповідно до частини1 ст. 4 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок) є:

? фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування (п. 4 частини 1 ст. 4 Закону № 2464);

? фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності (п. 5 частини 1 ст. 4 Закону № 2464);

? члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах (п. 51 частини 1 ст. 4 Закону № 2464).

Пунктом 2 частини 1 ст. 7 Закону № 2464 визначено, що для платників, зазначених у пунктах 4 (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування), 5 та 51 частини 1 ст. 4 Закону № 2464, єдиний внесок нараховується на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

В абзаці другому п. 2 частини 1 ст. 7 Закону № 2464 зазначено, що у разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному періоді або окремому місяці звітного періоду, такий платник має право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» внесені зміни до розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464, який доповнено, зокрема пунктом 919.

Згідно з п. 919 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 тимчасово, з 01 березня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом дванадцяти місяців після припинення або скасування воєнного стану, особи, зазначені у пунктах 4, 5 та 51 частини 1 ст. 4 Закону № 2464, мають право не нараховувати, не обчислювати та не сплачувати єдиний внесок за себе. При цьому положення абзацу другого п. 2 частини 1 ст. 7 Закону № 2464 щодо таких періодів для таких осіб не застосовується.

Такими особами розрахунок єдиного внеску у складі податкової декларації не заповнюється за період, в якому відповідно до п. 919 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 єдиний внесок не нараховувався, не обчислювався та не сплачувався.

 

Щодо запровадження диференційованої рентної плати за видобування газу природного, зміни ставок акцизного податку та ПДВ

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що Президентом України підписано Закон України від 15 березня 2022 року № 2139-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо запровадження диференційованої рентної плати за видобування газу природного» (далі – Закон № 2139), яким внесено зміни, зокрема до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Пунктом 1 розділу II «Прикінцеві положення» Закону № 2139 визначено, що Закон набирає чинності з 01.03.2022 та діє протягом воєнного та/або надзвичайного стану.

Виключенням є пункт 1 розділу I Закону № 2139 щодо змін до п.п. 215.3.31 п. 215.3 ст. 215 ПКУ, який набирає чинності з 01.01.2023. Цими змінами з 01.01.2023 збільшено розмір ставки акцизного податку на рідини, що використовуються в електронних сигаретах.

Законом № 2139 внесені зміни до п. 252.20 ст. 252 ПКУ і встановлені нові диференційовані ставки рентної плати за видобування газу природного від фактичної ціни реалізації газу природного за податковий (звітний) період з урахуванням, зокрема, глибини залягання покладів природного газу (до 5 000 м та понад 5 000 м), дати початку буріння свердловин, території розміщення ділянок надр з покладами природного газу.

Крім того, Законом № 2139 підрозділ 2 «Особливості справляння податку на додану вартість» розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ доповнено новим п. 81. Відповідно до цього пункту тимчасово, до 31 грудня 2024 року, операції з надання послуг повітряного транспорту щодо внутрішнього перевезення пасажирів та багажу оподатковуються ПДВ за ставкою у розмірі 7 %.

Законом № 2139 підрозділ 5 «Особливості справляння акцизного податку та екологічного податку» розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ також доповнено новим п. 40, яким тимчасово, до 1 січня 2023 року, сплата акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання (далі – СГ) роздрібної торгівлі підакцизних товарів (тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну), вироблених до 01 квітня 2022 року, в тому числі іноземними виробниками, та не реалізованих кінцевим споживачам до 01 квітня 2022 року, здійснюється у порядку та на умовах, що діяли до 01 квітня 2022 року. Отже, під час реалізації СГ роздрібної торгівлі залишків вироблених та не реалізованих до 01.04.2022 тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, застосовується ставка акцизного податку у розмірі 5 %.

 

Сертифікати користувачів КНЕДП ІДД ДПС, термін яких завершується, буде автоматично перевипущено ще на один рік

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням  https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/577600.html повідомила.

Сертифікати користувачів КНЕДП ІДД ДПС, термін яких завершується, буде автоматично перевипущено ще на один рік.

Кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг Інформаційно-довідковим департаментом ДПС, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 року № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг», буде здійснено автоматичне формування нових сертифікатів відкритих ключів користувачів за один день до закінчення строку чинності старих сертифікатів терміном дії на один рік. При цьому особистий ключ користувача не змінюється.

Звертаємо увагу, що користувачі, яким не потрібно автоматичне формування нових сертифікатів, можуть скасувати діючі сертифікати одним із способів, наведених за посиланням:  https://acskidd.gov.ua/blokuvannya.

 

Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності у період воєнного стану в Україні

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що 19.03.2022 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 року № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» (далі – Постанова № 314).

Постановою № 314 Уряд установив, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання (далі – СГ) на підставі подання до Міністерства економіки, а СГ, що здійснюють охоронну діяльність, – до Міністерства внутрішніх справ, декларації про провадження господарської діяльності (далі – декларація), що містить відомості згідно з додатком 1 до Постанови № 314, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг).

Додатком № 1 до Постанови № 314 визначено, що до декларації вносяться відомості про СГ, про фактичну адресу (адреси) провадження господарської діяльності; назва виду господарської діяльності, який провадиться СГ; назва дозвільного документа (назви дозвільних документів) на заміну якого (яких) на період воєнного стану подана декларація; відмітка про те, що СГ ознайомлений з вимогами законодавства, якими встановлено вичерпний перелік вимог до провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, отриманню документа дозвільного характеру, іншого результату надання публічної послуги, на заміну якого подана декларація, та зобов’язується їх виконувати.

Звертаємо увагу, що перелік видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації в умовах воєнного стану, наведено у додатку 2 до Постанови № 314.

До таких видів діяльності, належать, зокрема, діяльність у сфері використання ядерної енергії; переробка, зберігання радіоактивних відходів; виробництво джерел іонізуючого випромінювання; переробка уранових руд, право на провадження яких дає відповідна ліцензія.

Декларація може бути подана за вибором СГ:

- в електронній формі – через Єдиний державний веб-портал електронних послуг (Портал «Дія»), зокрема засобами мобільного додатку Порталу Дія (Дія);

- у паперовій формі – через центр надання адміністративних послуг, подана особисто СГ або уповноваженою особою, надіслана поштою.

СГ, які набули право на провадження господарської діяльності на підставі декларації, у разі відсутності відповідних дозвільних документів (документи дозвільного характеру, ліцензії та/або інші результати надання публічних послуг), невідкладно, але не пізніше одного місяця після припинення чи скасування воєнного стану звертаються до відповідних органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг і отримують відповідні дозвільні документи в порядку, строки та на умовах, передбачених законодавством, без зупинення (припинення) їх діяльності.

На період воєнного стану зупиняється перебіг строків звернення за отриманням публічних послуг, визначених законодавством. З дня припинення чи скасування воєнного стану перебіг зазначених строків продовжується з урахуванням часу, що минув до їх зупинення.

Строки дії діючих строкових ліцензій та документів дозвільного характеру автоматично продовжуються на період воєнного стану.

Постанова № 314 діє до дня припинення чи скасування воєнного стану.

Детальніше з Постановою № 314 можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Уряду за посиланням

https://www.kmu.gov.ua/.../deyaki-pitannya-zabezpechennya...

 

Особливості сплати єдиного податку «спрощенцями» 3-ї групи згідно з Законом України № 2120

Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» (Закон України № 2120), що набрав чинності 17.03.2022, визначені, зокрема особливості у частині оподаткування платників єдиного податку 3-ї групи на період з 01 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України.

Так, Законом України № 2120 підрозділ 8 «Особливості справляння єдиного податку та фіксованого податку» розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доповнено новим пунктом 9, у п.п. 9.2 якого визначено, що на період з 01.04.2022 до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану платниками єдиного податку 3-ї групи можуть бути фізичні особи – підприємці та юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 10 мільярдів гривень.

До таких осіб не застосовується обмеження щодо кількості осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, а також п.п. 9.3 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ ПКУ визначені умови, за яких суб’єкти господарювання не можуть бути платниками єдиного податку 3-ї групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом ПКУ.

Відсоткова ставка єдиного податку для платників єдиного податку 3-ї групи, які використовують особливості оподаткування у період воєнного стану, встановлюється у розмірі 2 % доходу (п.п. 9.4 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ ПКУ).

Податковим (звітним) періодом для таких платників єдиного податку 3-ї групи є квартал.

Платники єдиного податку 3-ї групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ ПКУ, щомісяця до 15 числа сплачують авансовий внесок єдиного податку за підсумками попереднього календарного місяця (п.п. 9.6 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ ПКУ).

Такі платники єдиного податку розраховують суму податку за звітний квартал та здійснюють сплату задекларованих сум з урахуванням авансових внесків єдиного податку, сплачених протягом звітного кварталу (п.п. 9.7 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ ПКУ).

При цьому, після припинення або скасування воєнного стану на території України платники єдиного податку 3-ї групи, які на день припинення або скасування воєнного стану використовували особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ ПКУ, з першого дня місяця, наступного за місяцем припинення або скасування воєнного стану, втрачають право використання особливостей оподаткування, передбачених зазначеним пунктом, і автоматично вважаються такими, що застосовують систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування, передбачених п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ ПКУ (п.п. 9.9 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ ПКУ).

 

Щодо плати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що ДПС України щодо практичного застосування окремих норм законодавства в частині справляння плати за ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах повідомила наступне.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» від 30.11.2021 №1914-IX частину тридцять четверту статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481) було викладено в такій редакції: «Ліцензія видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (крім ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним, роздрібну торгівлю пальним, зберігання пального з метою подальшої його реалізації іншим споживачам)». Зазначені зміни набрали чинності з 01.01.2022 року.

Водночас частиною двадцять дев’ятою статті 15 Закону № 481 передбачено особливі умови внесення річної плати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, а саме: плата за такі ліцензії, справляється щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством.

Отже, суб’єкт господарювання має право як вносити повну вартість ліцензії за рік, так і вносити щоквартальні платежі в рахунок погашення річної плати за ліцензію.

Враховуючи викладене, для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, суб’єкт господарювання до заяви про видачу ліцензії на такий вид господарської діяльності має право подати документ, що підтверджує внесення частини річної плати (квартального платежу) за ліцензію.

Звертаємо увагу, що Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» статтю 18 Закону № 481 доповнено новими частинами, відповідно до яких вважаються діючими ліцензії, за якими до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України або за наявності обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) не сплачено черговий платіж за ліцензію та/або закінчився термін дії ліцензії на право:

- виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;

- виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Обов’язки щодо сплати чергових платежів/дії щодо продовження ліцензії мають бути виконані суб’єктом господарювання протягом 30 днів, наступних за днем припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану в Україні.

 

У платників єдиного податку 1-3 груп-фізосіб є можливість сплачувати податки через застосунок «Дія»

 

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що відтепер  підприємці-платники єдиного податку 1-3 груп, які не мають найманих працівників, можуть сплатити податки через застосунок «Дія».

Зауважимо, що Міністерству цифрової трансформації України спільно з Державною податковою службою вдалося відновити роботу комплексу реєстрів, що дотичні до податкових послуг, які з початку війни було відключено з міркувань безпеки.

Наразі, щоб ФОП могли сплатити податки через «Дію», цей застосунок, насамперед,  потрібно оновити. Після того спочатку слід натиснути функцію «Послуги», потім – «Податки ФОП». Далі вибрати – «Сплата податків та зборів». Наступний крок – обрати податок та період, за який здійснюється оплата, і натиснути «Сплатити».

 

За яких умов дозволено продавати тютюнові вироби з іноземними акцизними марками?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що Верховна Рада України ухвалила Закон України від 15.03.2022 р. № 2120-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану" (далі – "Закон №2120-IX"), яким передбачено низку змін до податкового законодавства на період воєнного стану.

Так, платникам податків дозволено ввезення та реалізація тютюнових виробів, маркованих марками акцизного податку, які були надруковані за межами митної території України, за умови, якщо на офіційному вебпорталі ДПС буде інформація про відсутність можливості забезпечити продаж марок акцизного податку.

Облік таких марок проводитиметься за номерами іноземних марок акцизного податку, які необхідно буде вказати у митній декларації під час імпорту. Оборот відповідно маркованих тютюнових виробів дозволено до їхньої повної реалізації кінцевому споживачеві, але не пізніше, ніж через три місяці після припинення або скасування військового стану.

 

Інформація для платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості. За об’єкти житлової нерухомості податок для фізичних осіб розраховується за площу, що перевищує для квартир –  60 кв. метрів, житлових будинків – 120 кв. метрів, різних типів житлової нерухомості, в тому числі їх часток – 180 кв. метрів. Підставою для нарахування податку є дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, держателем якого є Міністерство юстиції України, або оригінали відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності. Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток. Ставка податку на нерухомість встановлюється органами місцевого самоврядування в залежності від типу об’єктів та їх місцезнаходження у відсотках до мінімальної заробітної плати, встановленої на  1 січня звітного року, та не може перевищувати 1,5 відсотка за 1 квадратний метр.

Слід враховувати, що у 2022 році податок нараховується за звітний 2021 рік, тож ставка податку розраховується виходячи із мінімальної заробітної плати, встановленої на 01.01.2021, яка складала 6 000 гривень (таким чином, максимальна ставка за метр квадратний не може перевищувати 90,0 грн (6 000 * 1,5  відс.).

Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua 

Підписуйтесь на сторінку Державної податкової служби України у Facebook facebook.com/TaxUkraine

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» 

 

Електронний кабінет

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, що платники податків можуть подати податкову звітність та листуватися з ДПС в електронній формі через Електронний кабінет.

Вхід до «Електронного кабінету» здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua.

Після входу до «Електронного кабінету» необхідно:

- ввійти до його приватної частини обравши відповідного надавача електронних довірчих послуг;

- обрати особистий електронний ключ, вибравши відповідний файл з електронного носія, або у відповідному каталозі на персональному комп’ютері;

- вказати пароль захисту та натиснути «Зчитати». Після того, як ключ буде успішно завантажено, натиснути «Увійти».

Слід відмітити, у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, Закон України від 3 березня 2022 року №2118-IX, передбачає звільнення від передбаченої Податковим кодексом відповідальності. Однак, такі зобов’язання потрібно виконати протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

 

Зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 10 лютого 2022 року № 58

Державна податкова служба України інформує,що 15 березня 2022 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 10 лютого 2022 року № 58 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 лютого 2022 року за № 265/37601 (далі – Наказ № 58).

Цей наказ виданий з метою реалізації положень Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (далі – Закон № 1914), які набрали чинності 1 січня 2022 року.

Які зміни передбачені Наказом № 58?

1. Форму Податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – Декларація), яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20 жовтня 2015 року № 897,доповнено новим рядком 06.2МПЗ «Податок на прибуток у вигляді мінімального податкового зобов’язання» та відповідно новим додатком МПЗ, в якому платниками податку – власниками, орендарями, користувачами на інших умовах земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь,здійснюватиметься,відповідно до пункту 141.9 статті 141 Податкового кодексу України (далі − Кодекс), розрахунок загального мінімального податкового зобов’язаннята різниці між сумою такого зобов’язання та загальною сумою сплачених податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок.У заголовній частині Декларації також передбачено окрему особливу відмітку–«платника податку, що визначає податок на прибуток у вигляді мінімального податкового зобов’язання».

Звертаємо увагу, що розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання та заповнення додатку МПЗ має вперше здійснюватися за результатами звітного 2022 року.

Довідково: Згідно зі змінами, внесеними Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану», зокрема, пунктом 69.15 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу відтерміновано податкові (звітні) роки нарахування та сплату загального мінімального податкового зобов’язання (за 2022 та 2023 роки) за земельні ділянки, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та/або за земельні ділянки, визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди за переліком територій, визначених Урядом.

2. У Декларації уточнено редакцію рядків 35-37 щодо доповнення їх посиланням на пункт 57 підрозділу 4 розділу ХХ Кодексу, яким відповідно до Закону № 1914 запроваджено тимчасове, до 1 січня 2027 року звільнення від оподаткування прибутку сільськогосподарських товаровиробників, що здійснюють діяльність з розведення та вирощування свійської птиці (крім курей), перепелів та страусів, виробництва м’яса свійської птиці та реалізації власно виробленої (вирощеної) такої продукції (крім м’яса курей) за умови цільового використання вивільнених коштів.

У разі порушення напрямів цільового використання, порядку використання вивільнених коштів платник податку зобов’язаний нарахувати податкове зобов’язання з податку на прибуток підприємств з суми використаних не за призначенням вивільнених коштів, штрафні санкції та пеню відповідно до норм Кодексу.

Такі податкові зобов’язання, штрафні санкції і пеня нараховуються, починаючи з першого числа місяця, в якому вчинено таке порушення та відображаються у відповідних рядках 35-37 Декларації.

3. Додаток РІ до Декларації доповнено новими рядками 4.1.22, 4.1.23, 4.2.24 та 4.2.25, в яких виробники електричної енергії за «зеленим» тарифом зможуть,відповідно до пункту 58 підрозділу 4 розділу ХХ Кодексу,відобразити відповідні різниці щодо збільшення та зменшення фінансового результату до оподаткування на вартість поставленої електричної енергії, за яку такі виробники електричної енергії не отримали оплату на кінець звітного періоду (застосувати «касовий метод» визначення податкових зобов’язань).Ці різниці застосовуються тимчасово, в період з 1 січня 2022 року до 1 січня 2024 року.

Враховуючи, що зміни, внесені Наказом № 58, вперше застосовуватимуться при поданні Декларації за звітний період – півріччя 2022 року, платник податків при поданні Декларації за звітний період – перший квартал 2022 року зможе відобразити ці нові різниці, визначені пунктом 58 підрозділу 4 розділу ХХ Кодексу, у будь-яких рядкахпідрозділу «Різниці, передбачені підрозділом 4 розділу XX Податкового кодексу України» розділу 4 «Інші різниці» додатка РІ до Декларації, якими передбачено, відповідно, зменшення та збільшення фінансового результату до оподаткування і які не застосовуються платником податків для відображення інших різниць. Також слід буде проставити позначку (х) у спеціальному полі декларації (графа «Наявність доповнення») та зазначити коди використаних рядків додатка РІ до Декларації та посилання на відповідні норми Кодексу – «пункт 58підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу України» у графі «Зміст доповнення». При цьому подавати інші доповнення до декларації з цієї підстави не потрібно.

4. Додаток РІ до Декларації також доповнено новим рядком 3.1.10.1, який передбачений для збільшення фінансового результату до оподаткування податкового (звітного) періоду відповідно до підпункту 140.5.10 пункту 140.5 статті 140 розділу ІІІ Кодексу на суму безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) пов’язаним особам, які були збитковими в минулому році.

Платники, які надавали таку безповоротну фінансову допомогу у першому кварталі 2022 року при поданні Декларації за такий звітний (податковий) період відображають зазначені суми у будь-якому рядку розділу 3 «Різниці, які виникають при здійсненні фінансових операцій (стаття 140 розділу III Податкового кодексу України)» додатка РІ до Декларації, який не застосовується платником для відображення інших різниць, та проставляють позначку (х) у спеціальному полі декларації (графа «Наявність доповнення») із зазначенням коду використаного рядка додатка РІ до Декларації та посилання на відповідну норму Кодексу – «абзац перший підпункту 140.5.10 пункту 140.5 статті 140 розділу ІІІ Податкового кодексу України» у графі «Зміст доповнення». При цьому подавати інші доповнення до декларації з цієї підстави не потрібно.

5. Наказом № 58 визнано такими, що втратили чинність:

наказ Державної податкової адміністрації України від 29 березня 1999 року № 155 «Про затвердження Порядку обліку і подання податкової звітності про використання коштів, спрямованих на фінансування видатків, пов'язаних з підготовкою до зняття і зняття Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворення об’єкта «Укриття» на екологічно безпечну систему», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25 травня 1999 року за № 327/3620;

наказ Міністерства фінансів України від 21 грудня 2011 року № 1685 «Про затвердження форми Звіту про використання платниками податку на прибуток підприємств вивільнених коштів», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2011 року за № 1529/20267;

наказ Міністерства фінансів України від 26 вересня 2012 року № 1032 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 грудня 2011 року № 1685 та форми Звіту про використання платниками податку на прибуток підприємств вивільнених коштів», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16 жовтня 2012 року за № 1741/22053.

Починаючи з якого звітного періоду необхідно подавати Декларацію за оновленою формою (з урахуванням змін внесених Наказом № 58)?

Відповідно до пункту 46.6 статті 46 Кодексу до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Таким чином, Декларацію за оновленою формою (з урахуванням змін внесених Наказом № 58) платники податків мали б подавати, починаючи зі звітного періоду – півріччя 2022 року.

 

Державна податкова служба: споживачі мають змогу повідомляти про порушення у сфері роздрібної торгівлі

ДПС звертає увагу споживачів товарів (послуг) про можливість інформування про виявлені значні порушення у сфері роздрібної торгівлі.

Так, покупці мають можливість звернутись до ДПС у разі:

відмови суб’єктами господарювання щодо можливості розрахунків за придбані товари (послуги) платіжною карткою;

незастосування РРО/ПРРО при здійсненні розрахунків за продаж підакцизної продукції;

продажу алкогольних напоїв, у разі заборони такого продажу місцевою адміністрацією, під час дії воєнного стану тощо;

інші порушення.

При інформуванні про факти порушень необхідно:

представитись: вказати прізвище та ім’я особи, яка телефонує;

повідомити зворотні дані для зв’язку (інформування): поштову адресу та контактний телефон;

надати чітку інформацію про порушника: повну адресу об’єкта (населений пункт, назву вулиці та номер будинку (споруди), назву зупинки тощо), назву об’єкта (супермаркет, магазин, кіоск тощо), назву суб’єкта за можливості;

чітко вказати, яке порушення виявлено.

Отримана інформація буде обов’язково взята до уваги та використана при організації контрольно-перевірочної роботи для усунення суб’єктами господарювання порушень.

Номери телефонів, за якими можна повідомити про виявлені порушення:

0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів).

Також можливо повідомити про виявлені порушення безпосередньо до головних управлінь за місцем розташування господарського об’єкту:

ГУ ДПС у Вінницькій області 0673583903

ГУ ДПС у Волинській області 0687787759

ГУ ДПС у Дніпропетровській області 0950292504

ГУ ДПС у Житомирській області 0977126239

ГУ ДПС у Закарпатській області 0508652377

ГУ ДПС у Івано-Франківській області 0680788843

ГУ ДПС у Кіровоградській області 0954411233

ГУ ДПС у Львівській області 0672081943

ГУ ДПС у Одеській області 0678194160

ГУ ДПС у Полтавській області 0958593806

ГУ ДПС у Рівненській області 0968119571

ГУ ДПС у Тернопільській області 0977205473

ГУ ДПС у Хмельницькій області 0962232518

ГУ ДПС у Черкаській області 0936652555

ГУ ДПС у Чернівецькій області 0502607876

ДПС України 0680189152

Дякуємо всім за активну громадянську позицію у такий складний для держави час.

 

Реквізити для сплати збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, що відповідно до абзацу першого п. 1 підрозділу 9 прим. 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою, визначеною п. 3 підрозділу 9 прим. 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 01 січня 2021 року.

Звертаємо увагу, що після подання платником «Звітної»/«Звітної нової»/«Уточнюючої» одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація) автоматично відкривається інтегрована картка платника за відповідною територією та в Електронному кабінеті (приватна частина) в розділі «Стан розрахунків з бюджетом» стає доступна інформація з відображенням реквізитів для сплати задекларованих сум збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір) з можливим використанням однієї із наявних платіжних систем та/або згенерованого QR-коду за кодом платежу 11011100.

При скануванні QR-коду на смартфоні користувача автоматично відкривається мобільний додаток банку зі сформованими реквізитами рахунків для сплати Збору.

У разі якщо платником була змінена адреса відповідно до «Звітної нової» або «Уточнюючої» Декларації платнику буде направлено повідомлення з оновленими реквізитами для сплати суми Збору.

В Електронному кабінеті забезпечено автоматичне заповнення платіжного доручення на підставі даних платника.

 

Інформація для ФОП, який пішов на війну

ФОП пішов на війну та має найманих працівників, які будуть надалі здійснювати діяльність. Як йому правильно це оформити.

Державна податкова служба України у зв’язку з запровадженням воєнного стану в Україні, з огляду на військову агресію Російської Федерації проти України, інформує про наступний порядок дій у зв’язку з неможливістю своєчасного виконання податкових обов’язків, передбачених Податковим кодексом України (далі – ПК України).

Торгово-промисловою палатою України (далі – ТПП України) повідомлено про засвідчення факту настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) з 24 лютого 2022 року.

https://ucci.org.ua/.../protsedura-zasvidchennia-fors...

ДПС інформує, що платники податків відповідно до пп. 112.8.9 п. 112.8 ст. 112 ПК України звільняються від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у зв’язку із настанням форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), засвідчених ТПП України.

У випадку відсутності можливості у платника податків своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема, щодо дотримання строків сплати податків та зборів, подання звітності, реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, розрахунку коригування у відповідному Реєстрі, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від відповідальності.

Разом з тим, такі обов’язки мають бути виконані платниками податків одразу після припинення дії форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

Також повідомляємо, що у період дії форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються.

Протягом дії форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) штрафні санкції за порушення законодавства з питань РРО не застосовуються.

Що таке «електронні послуги» згідно з Законом України №1525-IX?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує платників, що Законом України від 3 червня 2021 року № 1525-IX внесено зміни до Податкового кодексу України. Зокрема надано тлумачення терміну електронні послуги. Відтак, електронні послуги – це послуги, які постачаються через мережу Інтернет, автоматизовано, за допомогою інформаційних технологій та переважно без втручання людини, у тому числі шляхом встановлення спеціального додатку або додатка на смартфонах, планшетах, телевізійних приймачах чи інших цифрових пристроях. Зокрема, але не виключно, це послуги з:

а) постачання електронних примірників, надання доступу до зображень, текстів та інформації, у тому числі, але не виключно, підписка на електронні газети, журнали, книги, надання доступу та/або завантаження фотографій, графічних зображень, відеоматеріалів;

б) надання доступу до баз даних, у тому числі користування пошуковими системами та службами каталогів у мережі Інтернет;

в) постачання електронних примірників (електронно-цифрової інформації) та/або надання доступу до аудіовізуальних творів, відео- та аудіотворів на замовлення, ігор, включаючи постачання послуг з участі в таких іграх, постачання послуг з доступу до телевізійних програм (каналів) чи їх пакетів, крім доступу до телевізійних програм одночасно з їх транслюванням через телевізійну мережу;

 г) надання доступу до інформаційних, комерційних, розважальних електронних ресурсів та інших подібних ресурсів, зокрема, але не виключно, розміщених на платформах спільного доступу до інформації чи відеоматеріалів;

ґ) постачання послуг з дистанційного навчання в мережі Інтернет, проведення та надання якого не потребує участі людини, у тому числі шляхом надання доступу до віртуальних класів, освітніх ресурсів, у яких учні виконують завдання онлайн, а оцінки виставляються автоматично, без участі людини (або з мінімальною її участю);

д) надання хмарної послуги в частині надання обчислювальних ресурсів, ресурсів зберігання або систем електронних комунікацій за допомогою технологій хмарних обчислень;

е) постачання програмного забезпечення та оновлень до нього, у тому числі електронних примірників, надання доступу до них, а також дистанційне обслуговування програмного забезпечення та електронного обладнання;

є) надання рекламних послуг у мережі Інтернет, мобільних додатках та на інших електронних ресурсах, надання рекламного простору, у тому числі шляхом розміщення банерних рекламних повідомлень на вебсайтах, вебсторінках чи вебпорталах.

 

Пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям:
особливості нарахування податкової знижки за результатами 2022 року

Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» внесено зміни, зокрема до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Так, підрозділ 1 «Особливості справляння податку на доходи фізичних осіб» розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ доповнено п. 21. Зазначеним пунктом встановлено, що за результатами 2022 року при реалізації права на податкову знижку відповідно до положень ст. 166 «Податкова знижка» ПКУ до податкової знижки платника податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) у звітному податковому році включаються суми коштів або вартість майна, перерахованих (переданих) платником ПДФО у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, які на дату перерахування (передачі) таких коштів та майна відповідали умовам, визначеним п. 133.4 ст. 133 ПКУ, у розмірі, що не перевищує 16 % суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.

За інформацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

 

Сервіс «Пульс» ДПС України

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (території обслуговування - Нікопольський регіон) нагадує, що сервіс «Пульс» ДПС України приймає звернення фізичних осіб та суб’єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників податкової служби, а також про можливі корупційні дії з їхнього боку (далі – Інформація).

Надати Інформацію можна, здійснивши наступне:

Крок 1. Набрати номер телефону 0800-501-007.

Крок 2. Прослухавши інтерактивний голосовий автовідповідач з 8.00 год. до 18.00 год. (крім, вихідних і святкових днів) – послідовно обрати напрямок «5» та натиснути 1.

Крок 3. Зачекати з’єднання з працівником та залишити Інформацію.
При наданні Інформації Заявник називає своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посада працівника органу ДПС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги.
Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.
У разі звернення представника Заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, Інформація на сервіс «Пульс» не приймається.

Крок 4. У неробочий час з 18.00 год. до 8.00 год. (також вихідні і святкові дні) Інформацію можна залишити на інтерактивний автовідповідач.

Також її можна надіслати на електронну пошту idd@tax.gov.ua.
Звертаємо увагу, що реєструючи звернення Ви даєте згоду на запис розмови технічними засобами та обробку і використання персональних даних згідно з законодавством.
Про результати розгляду Інформації Заявники повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.

 

Інформація для платників, які здійснюють розрахункові операції

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно з нормами п. 1 ст. 3 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій (далі – ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

При цьому, використання ПРРО при оптовій та/або роздрібній торгівлі пальним забороняється.

Звертаємо увагу, що законами України від 3 березня 2022 року № 2118-ІХ «Про винесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» та від 15 березня 2022 року № 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» (далі – Закон № 2120) до розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 265 внесено зміни, відповідно до яких тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, санкції за порушення вимог Закону № 265 не застосовуються, крім санкцій за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів (п. 12 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 265).
Крім того, Законом № 2120 визначено, що на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану або обставин непереборної сили:

- проведення розрахункових операцій, що здійснюються в режимі офлайн, та використання фіскальних номерів із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, можуть здійснюватися з перевищенням строків, встановлених ст. 5 Закону № 265 (довідково: відповідно до ст. 5 Закону № 265 суб’єкт господарювання може використовувати фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, не більше 168 годин протягом календарного місяця);

- зупиняється дія абзацу сьомого ст. 5 Закону № 265, відповідно до якого використання ПРРО у період відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу без отриманого в контролюючому органі діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, забороняється. (п. 13 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 265).

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь