Покровська сільська рада
Нікопольський район, Дніпропетровська область
Логотип Diia
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Переоформлення пенсії

Дата: 06.04.2022 12:55
Кількість переглядів: 194

Як відновити пенсію внутрішньо переміщеним особам

Зміст:

  1. Як відкрити рахунок в "Ощадбанку" для виплати пенсії
  2. Які документи потрібні для відновлення пенсії
  3. Як отримати електронне пенсійне посвідчення
  4. Як контролюються соціальні виплати і пенсії внутрішньо переміщеним особам
  5. Законодавство та інформаційні ресурси

В окремих районах Донецької, Луганської областей та АР Крим, що тимчасово не контролюються українською владою, органи Пенсійного фонду не працюють, отже, пенсії не виплачуються.

Для отримання пенсії після переїзду переселенцям необхідно зареєструватися і отримати довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеного особи (докладніше тут), потім звернутися в управління Пенсійного фонду України в районі фактичного проживання.

1. Як відкрити рахунок в "Ощадбанку" для виплати пенсії

Внутрішньо переміщеним особам, які отримували свою пенсію через підприємства поштового зв'язку чи банки (крім АТ «Ощадбанк»), необхідно відкрити рахунок для виплати пенсії в АТ «Ощадбанк» та надати в орган Пенсійного фонду заяву про виплату пенсії на цей рахунок. Документи для надання до Пенсійного фонду видаються в відділенні "Ощадбанку" при відкритті рахунку.

Для відкриття рахунку у відділенні "Ощадбанку" Вам знадобляться такі документи:

  1. оригінал і копія паспорта громадянина України;
  2. оригінал і копія довідки про присвоєння ідентифікаційного податкового номера (не подається громадянами, які через свої релігійні переконання від нього відмовилися і мають відповідну відмітку в паспорті);
  3. оригінал і копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеного особи (як її отримати читайте тут).

Після оформлення необхідних документів Вам буде виданий документ з реквізитами відкритого рахунку для передачі в Пенсійний фонд.

2. Які документи потрібні для відновлення пенсії

З 1 серпня 2016 року для ідентифікації одержувачів соціальних виплат, які є внутрішньо переміщеними особами, і забезпечення їм соціальних виплат використовуються спеціальні платіжні карти. Для пенсіонерів така карта одночасно є електронним пенсійним посвідченням.

Для отримання такої картки і відновлення пенсії внутрішньо переміщеній особі необхідно особисто звернутися до відділення Пенсійного фонду України за місцем фактичного проживання і надати такі документи (після відкриття рахунку в "Ощадбанку"):

  1. заяву про запит пенсійного справи (якщо пенсіонер змінив фактичне місце проживання або вперше звертається до Пенсійного фонду для поновлення виплати пенсії), заповнюється прямо в Пенсійному фонді;
  2. оригінал і копію паспорта громадянина України;
  3. оригінал і копію довідки про присвоєння ідентифікаційного податкового номера (не подається громадянами, які через свої релігійні переконання від нього відмовилися і мають відповідну відмітку в паспорті);
  4. оригінал і копію довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеного особи (як її отримати читайте тут);
  5. оригінал і копію пенсійного посвідчення;
  6. заяву про перерахування пенсії на рахунок в АТ «Ощадбанк» (оформляється у відділенні державного банку "Ощадбанк" при відкритті рахунку);
  7. фотографію розміром 30х25 мм, зображення обличчя повинно займати не менше 70-80% фотографії (для отримання ЕПП).

ВАЖЛИВО! Подати документи для отримання пенсії, на підконтрольній Україні території, може тільки сам пенсіонер! Родичі пенсіонера або довірені особи зробити цього не можуть.

За неповнолітніх і недієздатних одержувачів пенсій документи подають законні представники, опікуни, піклувальники (їм з собою потрібно взяти документи, що підтверджують їх статус, свій паспорт та ідентифікаційний код).

Пенсіонери старше 80 років, інваліди 1 і 2 групи і немічні люди, які потребують догляду, можуть звернутися по телефону в управління пенсійного фонду з проханням подати Заяву будинку. Телефон контакт-центру Пенсійного фонду України: 0-800-503-753 (зі стаціонарних телефонів - безкоштовно), (044) 281-08-70, (044) 281-08-71.

3. Як отримати електронне пенсійне посвідчення

Електронне пенсійне посвідчення виготовляється протягом 30 робочих днів з моменту подачі заяви. Щоб отримати посвідчення, пенсіонер повинен особисто звернутися до відділення "Ощадбанку", вказане в заяві (при подачі документів в Пенсійному фонді). За неповнолітніх і недієздатних одержувачів пенсій посвідчення отримують законні представники, опікуни, піклувальники.

ВАЖЛИВО! Електронне пенсійне посвідчення діє в якості платіжної картки 3 роки за умови, що пенсіонер особисто приходить в будь-яке відділення "Ощадбанку" для ідентифікації (в перший рік - кожні шість місяців, в подальшому - раз на рік).

Якщо пенсіонер вчасно не пройшов обов'язкову ідентифікацію, карта автоматично блокується для платежів, про що пенсіонер отримує SMS-повідомлення. Карта буде розблокована тільки після того, як пенсіонер особисто відвідає відділення для ідентифікації. Після завершення терміну дії картка перевипускається "Ощадбанком" безкоштовно.

Пенсіонер може оформити додаткову банківську карту. Вона оформляється при фізичній присутності у відділенні "Ощадбанку" одночасно, і пенсіонера, і особи, на яку випускається додаткова карта.

4. Як контролюються соціальні виплати і пенсії внутрішньо переміщеним особам

Виплату соціальних допомог та пенсій переселенцям контролюють структурні підрозділи з питань соціального захисту населення (Собес). Представники Собеса не рідше одного разу в шість місяців відвідують місце фактичного проживання внутрішньо переміщеного особи і складають акт обстеження матеріально-побутових умов сім'ї.

В особливих випадках можуть проводиться додаткові перевірки робочою групою з представників МВС, СБУ, Пенсійного фонду України та інших служб.

Додаткова перевірка проводиться в разі:

  1. інформації про зміну внутрішньо переміщеним особою фактичного проживання без повідомлення про це в десятиденний термін органів, які здійснюють соціальні виплати;
  2. інформації про повернення внутрішньо переміщеного особи на тимчасово окуповану територію України, де органи державної влади тимчасово не мають повноважень;
  3. непроходження фізичної ідентифікації внутрішньо переміщеним особою в відділенні "Ощадбанку";
  4. проведення верифікації соціальних виплат.

Виплата пенсії може бути припинена у разі анулювання довідки переселенця (детально про це можна прочитати тут).

Законодавство та інформаційні ресурси

  1. Порядок оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 509 від 1.10.2014 р.
  2. Постанова Кабінету Міністрів України № 637 від 5.11.2014 "Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам".
  3. Постанова Кабінету Міністрів України № 365 від 8.06.2016 "Деякі питання здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам".
  4. Порядок здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання/перебування.
  5. Порядок призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.
  6. Розпорядження Кабінет Міністрів України № 1085-р від 7.11.2014г. "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення".
  7. Довідник телефонів «гарячих ліній», регіональних штабів, утворених при територіальних органах Державної служби з надзвичайних ситуацій, з розміщення громадян України, які переселяються з тимчасово окупованої території України і районів проведення антитерористичної операції в інші регіони України та органів соціального захисту населення.
  8. Інформація Міністерства соціальної політики України про соціальне забезпечення громадян України, які переміщуються з тимчасово окупованої території і районів проведення антитерористичної операції.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь