Покровська сільська рада
Нікопольський район, Дніпропетровська область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Податкова інформує...

Дата: 20.05.2022 10:54
Кількість переглядів: 630

Фото без опису

Тетяна Кірієнко: Наша мета – повноцінне відновлення та забезпечення стабільної роботи бізнесу

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/582557.html повідомила наступне.

Податкова служба відкрита для діалогу з бізнесом. За кожної нагоди служба долучається до ініціатив громадських організацій, бізнес – асоціацій, Ради бізнес-омбудсмена, метою яких є врегулювання актуальних питань сфери оподаткування. Про це заявила в. о. Голови ДПС Тетяна Кірієнко під час засідання «круглого столу», організованого Українським союзом промисловців та підприємців України (УСПП).

Темою засідання стали податкові новації, запроваджені в період дії воєнного стану.

За словами Тетяни Кірієнко, у період воєнного стану робота податкової націлена на підтримку і відновлення бізнесу, а також зміцнення і забезпечення економічної стабільності держави.

Податкова служба з перших днів війни максимально оперативно надавала роз’яснення щодо законодавчих змін в оподаткуванні з метою якнайшвидшої адаптації платників до роботи в умовах війни.

У кожному регіоні України працюють «гарячі лінії», за якими надаються консультації платникам податків.

Економічна стабільність нашої країни залежить насамперед від платників податків, які сьогодні продовжують працювати.

«Нашим завданням є створення комфортних умов для платників у сфері адміністрування податків, своєчасне інформування  щодо прийнятих законодавчих ініціатив у сфері оподаткування. Суспільство вдячне  платникам, які попри обставини відновлюють свою діяльність, чесно сплачують податки. Так, за чотири місяці поточного року забезпечено надходження до бюджету у сумі 294 млрд гривень. Наразі ми виконуємо індикативні показники, які були доведені Мінфіном ще у мирний час, і цим завдячуємо платникам», – підкреслила в. о. Голови ДПС.

Предметом розгляду під час круглого столу стали, зокрема, ініціативи щодо відновлення  відшкодування ПДВ та реєстрації податкових накладних.

Представники УСПП, у свою чергу, позитивно відзначили законодавчі новації, запроваджені в період воєнного стану, які дозволяють підприємцям працювати та підтримувати економіку держави.

Наприкінці Тетяна Кірієнко подякувала УСПП за запрошення та  наголосила, що такі зустрічі є одним із форматів оперативної, ефективної взаємодії.

«Податкова готова до подальшої співпраці з громадськими організаціями та  бізнесом щодо напрацювання збалансованих, як для держави, так і для бізнесу, пропозицій законодавчих змін», – наголосила Тетяна Кірієнко.

 

У форматі онлайн відбувся семінар для представників Європейської Бізнес Асоціації

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що Головне управління ДПС у Дніпропетровській області на офіційному вебпорталі за посиланням https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/583128.html повідомили наступне.

Нещодавно, 13 травня 2022 року, за організацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) та Дніпровського офісу Європейської Бізнес Асоціації (Асоціація) у форматі онлайн фахівцями ГУ ДПС проведено семінар з представниками Фінансово-податкового комітету Асоціації у Дніпрі та керівниками регіональних компаній – членів Асоціації з питань, пов’язаних з оподаткуванням у період дії воєнного стану.

У заході прийняли участь заступник начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Леонов Валерій; керівник Дніпровського офісу Європейської Бізнес Асоціації Присяжнюк Катерина; голова Фінансово-податкового комітету Асоціації у Дніпрі Карпов Леонід; представники компаній – члени Асоціації, а також провідні фахівці структурних підрозділів ГУ ДПС.

Відкрила захід Присяжнюк Катерина, яка подякувала податковій службі Дніпропетровщини за ініціативу у продовженні комунікацій з бізнес-спільнотою у складний для країни час і побажала плідної праці.

Заступник начальника ГУ ДПС Леонов Валерій висловив вдячність учасникам за сприяння партнерським відносинам між представниками бізнесу і податкової служби, які особливо сьогодні мають дуже важливе значення.

За словами Валерія Леонова робота з бізнесом була, є і буде одним з найнеобхідніших і пріоритетних напрямків у діяльності податкової служби області.

Заступник начальника ГУ ДПС ознайомив аудиторію з динамікою надходжень у 2022 році. Увагу акцентовано на тому, що незважаючи на воєнний стан, економіка Дніпропетровського регіону працює і бізнес сплачує податки і збори у своїй більшості своєчасно і у повному обсязі.

«Зараз, як ніколи, ми згуртовані і тримати економічний фронт – це не менш важлива задача для нашої держави», – зазначив Валерій Леонов.

З урахуванням побажань представників Асоціації, на зустрічі також розглядались питання застосування платниками податків права на відстрочення подання звітності та сплати податків в умовах дії воєнного стану в Україні, застосування податкових пільг стосовно екологічного податку, плати за земельні ділянки, які розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації.

Під час зустрічі і податківці, і члени Асоціації обговорили нагальні питання.

«Для того, щоб економіка працювала стабільно в форс-мажорних обставинах, необхідно, за можливості, сумлінно виконувати свій податковий обов'язок. Висловлюємо подяку усім платникам, які патріотично і з розумінням ставляться до сьогоднішніх реалій і не допускають заборгованостей по податках та зборах. Разом ми приближаємо день нашої Перемоги. Сьогодні, як ніколи, сплата податків є запорукою фінансової стабільності нашої держави, а також виконання важливих соціальних програм. Тримаємо стрій, тримаємо економічний фронт!», – підсумував Леонов Валерій.

Присяжнюк Катерина зазначила, що співпраця податкової служби з платниками податків – гарантія результативної спільної роботи сьогодні у напрямку наповнення бюджетів.

Учасники висловили впевненість, що комунікації будуть продовжені.

 

Про право на податкову знижку

Головний державний інспектор Нікопольського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Марина Комлик інформує, в яких випадках можливо скористатися податковою знижкою.

Порядок застосування податкової знижки передбачений ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Відповідно до п.п. 166.4.2 ст. 166 ПКУ загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата.

Заробітна плата – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику у зв’язку з відносинами трудового найму.

Отже, фізична особа – підприємець, яка є найманою особою, може скористатися правом на податкову знижку, виключно до доходів, одержаних протягом року у вигляді заробітної плати. Стосовно доходів від підприємницької діяльності право на податкову знижку не застосовується.

Як повідомила Марина Комлик, за результатами проведеної роботи станом на 01.05.2022 громадянами, які отримали доходи у 2021 році надано 1 310 декларацій про майновий стан та доходи, з них – 364 декларації подано громадянами, які скористалися правом на податкову знижку. До повернення підлягає близько майже 1,1 млн гривень.

 

Про одноразове добровільне декларування під час «гарячої лінії» в ДПІ у м. Покрові

За організацією відділу комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) в ДПІ у м. Покрові ГУ ДПС відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Одноразове (спеціальне) добровільне декларування».

На питання платників відповідала старший державний інспектор ДПІ у м. Покрові ГУ ДПС Людмила Маркідова.

Пропонуємо Вашій увазі відповіді запитання, що надійшли від платників податків.

Питання. Що таке одноразове (спеціальне) добровільне декларування?

Відповідь. Одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою належних їй активів, розміщених як на території України, так за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані шляхом доходів, що підлягали оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки та збори.

Питання. Протягом якого періоду проводиться одноразове (спеціальне) добровільне декларування?

Відповідь. Відповідно до абзацу другого п. 1 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України одноразове (спеціальне) добровільне декларування проводиться з 01 вересня 2021 року до 01 вересня 2022 року.

 Питання. Хто може скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням?

Відповідь. Одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть скористатися фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи – нерезиденти, які були резидентами на момент набуття об'єктів декларування або на момент отримання таких доходів.

Питання. Як підтвердити розміщення готівкових коштів у банку?

Відповідь. Відповідно до норм Податкового кодексу України для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України до подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.

Підтвердженням розміщення коштів на поточному рахунку зі спеціальним режимом використання у банку України, може слугувати документ, який підтверджує таке розміщення: виписка зі спеціального рахунку чи довідка про відкриття спеціального рахунку та залишку коштів на ньому. 

 

У Марганецькій ДПІ відбулась «гаряча лінія» на тему «Кампанія декларування громадян доходів, отриманих у 2021 році»

За організацією відділу комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) в Марганецькій ДПІ ГУ ДПС відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Кампанія декларування громадян доходів, отриманих у 2021 році».

На питання платників відповідала заступник начальника Марганецької ДПІ ГУ ДПС області Тетяна Семеновська.

Пропонуємо Вашій увазі відповіді запитання, що надійшли від платників податків.

Питання. Які особливості подання громадянами податкової декларації про майновий стан і доходи в зв’язку із запровадженням воєнного стану?

Відповідь. Для громадян, які не мають можливості своєчасно до 01.05.2022 подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, граничний термін подання звітності відтерміновується до строку, встановленого Законом України від 24 березня 2022 року № 2142-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану».

Такі платники податків звільняються від передбаченої Податковим кодексом України відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану.

Питання. Які доходи підлягають обов’язковому декларуванню?

Відповідь. Згідно з вимогами Податкового кодексу України обов’язковому декларуванню підлягають:

- доходи отримані не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування чи отримання в дарунок майна не від членів сім’ї першого та другого ступеня споріднення тощо;

- доходи отримані від податкових агентів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відносяться, зокрема, операції з інвестиційними активами;

- іноземні доходи;

- та інші доходи, передбачені законодавством, зокрема, отримання майна у власність за рішенням суду.

Питання. Чи підлягає декларуванню дохід, отриманий громадянином від здачі в оренду земельної ділянки?

Відповідь. Якщо громадянин надає в оренду земельну ділянку сільськогосподарського призначення, земельну частку (пай), майновий пай, податки від отриманого доходу сплачує орендар, який є податковим агентом платника податків.

Особа, яка отримує доходи від надання в оренду власного нерухомого майна іншій фізичній особі, відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) є особою, відповідальною за повноту та своєчасність сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору до бюджету. Тому, за результатами звітного податкового року громадянин зобов’язаний подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, в якій задекларувати суму отриманого доходу та визначити податкові зобов’язання.

 

Під час дії воєнного стану громадяни задекларували активів на понад 1 млрд грн у рамках «податкової амністії»

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/583025.html повідомила наступне.

Під час дії воєнного стану у рамках кампанії одноразового (спеціального) добровільного декларування активів фізичних осіб задекларовано 1 060 млн гривень.

Сума задекларованого до сплати одноразового збору за період дії воєнного стану склала 81 млн гривень.

 

У січні – квітні 2022 року сплата рентних платежів до місцевих бюджетів Дніпропетровської області зросла майже на 677 млн гривень

Платники Дніпропетровської області з початку 2022 року поповнили місцеві бюджети рентними платежами більше ніж на 1,1 млрд гривень. У порівнянні з січнем – квітнем 2021 року сума збільшилась майже на 677 млн грн, або на 157,6 %.

Нагадуємо, що до платників рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин не належать філії, відділення та інші відокремлені підрозділи, у зв’язку з тим, що вони не мають статусу юридичної особи.

Платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин є підприємства (установи, організації), до складу яких входять філії, відділення та інші відокремлені підрозділи.

 

Від платників акцизного податку з виготовлених товарів до державного бюджету Дніпропетровської області надійшло понад 22,7 млн гривень

Платники акцизного податку Дніпропетровської області з початку 2022 року за виготовлені товари спрямували до загального фонду державного бюджету понад 22,7 млн гривень. Порівняно з аналогічним періодом 2021 року сума надходжень виросла майже на 18,6 млн грн, або майже у 5,5 разів.

Нагадуємо, що реєстрація у контролюючих органах як платників акцизного податку суб’єктів господарювання, постійних представництв, які здійснюють діяльність з виробництва підакцизних товарів (продукції), яка підлягає ліцензуванню, здійснюється на підставі відомостей, наданих органами ліцензування, щодо видачі таким суб’єктам відповідних ліцензій.

Особи, які здійснюватимуть реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку на підставі поданої не пізніше ніж за 3 робочі дні до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Реєстрація інших суб’єктів господарювання як платників акцизного податку здійснюється на підставі поданих за встановленою формою декларацій, які подаються:

- суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів – за місцезнаходженням пункту продажу товарів;

- всіма іншими суб’єктами господарювання – за місцезнаходженням юридичних осіб або місцем проживання фізичних осіб – підприємців.

 

Місцеві бюджети Дніпропетровщини з початку 2022 року отримали понад 7 млрд грн ПДФО

Платники Дніпропетровщини у січні – квітні 2022 року поповнили місцеві бюджети податком на доходи фізичних осіб (ПДФО) на суму понад 7 млрд грн, що у порівнянні з аналогічним періодом минулого року більше ніж на 1,2 млрд грн, або на 20,8 відсотків.

Звертаємо увагу, платниками ПДФО є:

- фізична особа – резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи;

- фізична особа – резидент, яка володіє та/або користується (орендує (суборендує), на умовах емфітевзису, постійно користується) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь, у частині мінімального податкового зобов’язання;

- фізична особа – нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;

- податковий агент.

 

Про результати опрацювання інформації, отриманої від ДПС України, засобами сервісів «Пульс», «Урядова гаряча лінія 1545» та «Гаряча лінія голови Дніпропетровської ОДА»

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) приділяє особливу увагу розгляду інформації, яка надходить засобами спеціалізованої автоматизованої системи – сервіс «Пульс» від Контакт-центру ДПС.

Так, всього за січень – квітень 2022 року до сервісу «Пульс» на розгляд надійшло 45 інформаційних карток зі зверненнями від фізичних і юридичних осіб щодо дій або бездіяльності працівників структурних підрозділів ГУ ДПС (далі – звернення). У порівнянні з аналогічним періодом 2021 року загальна кількість звернень платників податків на «Пульс» у 2022 році зменшилась на 250 одиниць.

Найбільшу питому вагу складають звернення з наступних питань:

-  щодо роботи структурних підрозділів ГУ ДПС – 23 звернення (51,11 %);

-  щодо реєстрації податкових накладних та звітності в електронному вигляді – 13 звернень (28,89 %);

-  щодо якості надання адміністративних послуг – 5 звернень (11,11 %);

-  щодо роботи центрів обслуговування платників – 4 звернення (8,89 %).

Всі інформаційні картки, які перебували на розгляді в ГУ ДПС, своєчасно опрацьовані та розглянуті відповідно до вимог норм діючого законодавства.

Крім того, у січні – квітні 2022 року ГУ ДПС забезпечено своєчасний розгляд 87 звернень, які надійшли на розгляд від державного спеціалізованого сервісу «Урядова гаряча лінія 1545» і 3 звернення, що надійшли від сервісу «Гаряча лінія голови Дніпропетровської ОДА».

Слід зазначити, що за відповідний період 2021 року на «Урядову гарячу лінію 1545» надійшло 229 звернень, а на сервіс «Гаряча лінія голови Дніпропетровської ОДА» – 13 звернень.

 

За якою податковою адресою подавати декларацію про майновий стан і доходи за 2021 рік, якщо фізична особа проживає не за місцем реєстрації?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії  Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, що в Україні триває кампанія декларування доходів, отриманих у 2021 році.

Якщо платник податків, який має подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація), проживає не за місцем прописки, а в іншому місці, то він має подати декларацію до контролюючого органу за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними.

Щодо фізичних осіб, які зняті з реєстрації за однією адресою, але ще не зареєстровані за іншою, то вони подають декларацію до податкового органу за попередньою адресою.

Податковий орган за зверненням платника податку, до якого було подано податкову декларацію, видає довідку про подану декларацію за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Для громадян, які не мали можливості своєчасно до 01.05.2022 подати податкову декларацію про майновий стан і доходи граничний термін подання звітності відтерміновується до строку, встановленого Законом України від 24 березня 2022 року № 2142-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану» (далі – Закон № 2142). Такі платники податків звільняються від передбаченої Податковим кодексом України відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану.

Законом № 2142 внесено зміни до п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Так, п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» визначено, що у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема, щодо дотримання термінів слати податків та зборів, подання звітності, то платники податків звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану.

З урахуванням зазначеного, та з метою забезпечення можливості платникам податків до 01.05.2022 виконати вимоги ПКУ задекларувати свої доходи, визначити та сплатити податкові зобов’язання, повідомляємо, що для громадян, які не мають можливості своєчасно подати декларацію граничний термін подання звітності відтерміновується до строку, встановленого Законом № 2142.

 

Яким чином здійснюється електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом, та за яких умов він припиняється?

Відповідно до змін, внесених п.п. 2 п. 6 розд. І Закону України від 14 липня 2020 року № 786-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців», які набрали чинності 07.11.2020, ст. 42 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) доповнено новим п. 42.6, згідно з яким електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до ПКУ, законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 851), від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2155) без укладення відповідного договору.

Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження.

Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог Закону № 851 та Закону № 2155.

Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється виключно у випадках:

- отримання інформації від кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг про завершення строку чинності (або скасування) кваліфікованого сертифіката відкритого ключа керівника платника податків;

- отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про зміну керівника платника податків;

- отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення юридичної особи;

- наявності в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків інформації про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи;

- наявності в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків у зв’язку зі смертю.

Порядок обміну електронними документами платника податків та контролюючого органу затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

 

Способи подання податкових декларацій платниками податків згідно ПКУ

Згідно з п. 49.3 ст. 49 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 851) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2155).

Єдиною підставою для неприйняття податкової декларації засобами електронного зв’язку в електронній формі є недійсність кваліфікованого електронного підпису чи печатки такого платника податків, у тому числі у зв’язку із закінченням строку дії відповідного сертифіката відкритого ключа, за умови що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа, містить достовірні обов’язкові реквізити та надана у форматі, доступному для її технічної обробки.
     Відповідно до п. 49.4 ст. 49 ПКУ платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації контролюючому органу в електронній формі з дотриманням вимог Законів № 851 та № 2155.

Податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі контролюючому органу всіма платниками цього податку з дотриманням вимог Законів № 851 та № 2155.

Фінансова звітність, звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), що подаються згідно з вимогами абзаців першого та другого п. 46.2 ст. 46 ПКУ, подаються в електронній формі з дотриманням вимог Законів № 851 та № 2155 до контролюючих органів платниками податку на прибуток підприємств та неприбутковими підприємствами, установами, організаціями, які подають податкову звітність в електронній формі.

 

Який порядок та термін отримання автором електронного документа першої та другої квитанцій при надсиланні електронних документів в електронному вигляді?

Термін та порядок отримання автором електронного документа (далі – Автор) першої та другої квитанцій при надсиланні електронних документів в електронному вигляді передбачено Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами (далі – Порядок).

Перша квитанція надсилається Автору протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі – протягом перших двох годин наступного операційного дня.

Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та Порядком, формується друга квитанція.

 

За якою формою звітують платники єдиного податку III групи за ставкою 2 відсотки у період дії воєнного стану?

Форма податкової декларації платника єдиного податку третьої групи за ставкою 2 відс. доходу затверджена наказом Міністерства фінансів України від 26.04.2022 № 124 «Про затвердження форми податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.05.2022 за № 495/37831. Цей наказ набрав чинності з дня його офіційного опублікування (06.05.2022).

На офіційному вебпорталі ДПС у рубриці Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр форм електронних документів розміщена електронна форма Податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні:

за ідентифікатором форми F0103203 (для фізичних осіб – підприємців)

за ідентифікатором форми J0103203 (для юридичних осіб).

 

Щодо змін в обліку витрат на сплату роялті при визначенні об'єкту оподаткування згідно Закону України № 1914

Закон України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (далі – Закон № 1914) уточнив норму, яка передбачає збільшення фінансового результат до оподаткування податкового (звітного) періоду на повну суму витрат по нарахуванню роялті, якщо роялті нараховані на користь юридичної особи, яка відповідно до Податкового кодексу України звільнена від сплати податку на прибуток підприємств чи сплачує цей податок за ставкою, іншою, ніж базова (основна) ставка податку.

Передбачено, що така різниця не застосовується у випадках нарахування платниками податку на прибуток підприємств роялті на користь правовласників як винагороди на підставі договорів, укладених такими платниками з організаціями колективного управління (абзац другий п.п. 6 п.п. 140.5.7 п. 140.5 ст. 140 розділу ІІІ ПКУ).

Тобто починаючи з податкового (звітного) періоду, першим днем якого є 01 січня 2022 року, за такими операціями платники податку на прибуток підприємств не формують зазначену різницю і не збільшують фінансовий результат до оподаткування на суму сплачених роялті.

Нагадаємо, що організація колективного управління – це неприбуткова організація, єдиним видом діяльності якої є виконання завдань і функцій, визначених Законом України від 15 травня 2018 року № 2415-VIII «Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав».

 

Чи обов’язково суб’єкту господарювання щоденно створювати (друкувати) на РРО та/або ПРРО фіскальні звітні чеки та забезпечувати їх зберігання?

Відповідно до п. 9 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі реєстраторами розрахункових операцій (РРО) (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) або програмними РРО (ПРРО) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.

 

Щодо подання громадянами податкової декларації про майновий стан і доходи у зв’язку із запровадженням воєнного стану

Законом України від 24 березня 2022 року № 2142-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану» (далі – Закон № 2142) внесено зміни до п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Так, підпунктом 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ визначено, що у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема, щодо дотримання термінів слати податків та зборів, подання звітності, платники податків звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану.

З урахуванням зазначеного, та з метою забезпечення можливості платникам податків до 01.05.2022 виконати вимоги ПКУ задекларувати свої доходи, визначити та сплатити податкові зобов’язання, повідомляємо, що для громадян, які не мають можливості своєчасно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи граничний термін подання звітності відтерміновується до строку, встановленого Законом № 2142.

 

Чи застосовуються штрафні санкції за порушення законодавства по єдиному внеску в період воєнного стану?

Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» внесені зміни до розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).

Так, згідно з п. 9 прим. 21 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 тимчасово, на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану та протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану, штрафні санкції, визначені частиною одинадцятою ст. 25 Закону № 2464, не застосовуються.

Крім того, відповідно до п. 9 прим. 22 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 тимчасово, на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану та протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану, платникам єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування не нараховується пеня, а нарахована пеня за ці періоди підлягає списанню.

 

Чи сплачують єдиний внесок за себе ФОП, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та члени фермерського господарства у період воєнного стану?

 Тимчасово, з 01 березня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом дванадцяти місяців після припинення або скасування воєнного стану, фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та члени фермерського господарства, мають право не нараховувати, не обчислювати та не сплачувати єдиний внесок за себе.

При цьому положення абзацу другого п. 2 частини першої ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо таких періодів для таких осіб не застосовується.

Такими особами розрахунок єдиного внеску у складі податкової декларації не заповнюється за вищезазначений період, в якому єдиний внесок не нараховувався, не обчислювався та не сплачувався.

 

Нарахування та сплата екологічного податку на період дії воєнного стану

 Для об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням екологічним податком, платниками, зареєстрованими (взятими на облік) за місцем розміщення стаціонарних джерел забруднення, за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначених Кабінетом Міністрів України, не нараховується та не сплачується за I, II, III та IV квартали 2022 року екологічний податок за всі обсяги та види забруднення, що здійснюються стаціонарними джерелами забруднення, передбачені законодавством України, та за всі обсяги утворених радіоактивних відходів та обсяги тимчасового зберігання радіоактивних відходів.

 

За яких умов юридичні особи можуть бути платниками єдиного податку III групи на період дії воєнного стану?

Тимчасово, з 01 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, згідно з п.п. 9.2 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ), платниками єдиного податку третьої групи можуть бути, зокрема, юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми. До таких осіб не застосовується обмеження щодо обсягу доходу та кількості осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах.

Підпунктом 9.3 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ визначено, що платниками єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, без урахування обмежень, встановлених п. 291.5 ст. 291 ПКУ, не можуть бути:

1) суб’єкти господарювання (зокрема, юридичні особи), які здійснюють:

обмін іноземної валюти;

виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів, імпорту автомобілів легкових, кузовів до них, причепів та напівпричепів, мотоциклів, транспортних засобів, призначених для перевезення 10 осіб i більше, транспортних засобів для перевезення вантажів та роздрібної торгівлі підакцизними товарами);

видобуток, реалізацію корисних копалин (крім видобування підземних та поверхневих вод підприємствами, які надають послуги централізованого водопостачання та водовідведення);

2) страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;

3) представництва, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи юридичної особи, яка не є платником єдиного податку;

4) зокрема, юридичні особи – нерезиденти.

 

За яких умов фізичні особи – підприємці можуть бути платниками єдиного податку III групи на період воєнного стану?

Тимчасово, з 01 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, згідно з п.п. 9.2 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), платниками єдиного податку третьої групи можуть бути, зокрема, фізичні особи – підприємці. До таких осіб не застосовується обмеження щодо обсягу доходу та кількості осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах.

Підпунктом 9.3 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ визначено, що платниками єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, без урахування обмежень, встановлених п. 291.5 ст. 291 ПКУ, не можуть бути, зокрема:

фізичні особи – підприємці, які здійснюють: обмін іноземної валюти; виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів, імпорту автомобілів легкових, кузовів до них, причепів та напівпричепів, мотоциклів, транспортних засобів, призначених для перевезення 10 осіб i більше, транспортних засобів для перевезення вантажів та роздрібної торгівлі підакцизними товарами); видобуток, реалізацію корисних копалин (крім видобування підземних та поверхневих вод підприємствами, які надають послуги централізованого водопостачання та водовідведення);

страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;

фізичні особи – нерезиденти.

 

Чи необхідно реєструвати книги обліку розрахункових операцій на програмному РРО?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії  Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє.

Чинним законодавством у сфері проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у готівковій та безготівковій формі не передбачено реєстрації та використання книги обліку розрахункових операцій на програмний реєстратор розрахункових операцій.

 

Послідовність дій суб’єкта господарювання для реєстрації програмного РРО

  Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО), повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП).

Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316604), що подається у електронній формі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.

Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.

Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261).

 

Яким чином перевірити термін дії кваліфікованого сертифіката?

Перевірити термін дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, отриманого в Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС), можна на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС наступним чином:

1) за посиланням Головна/«Пошук сертифікатів та СВС»/«Пошук сертифікатів».
     Для цього в полі:

«код ЄДРПОУ» необхідно зазначити відповідно код ЄДРПОУ (для юридичних осіб);

«Реєстраційний номер облікової картки платника податків» – реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта у разі, якщо через релігійні переконання користувач в установленому порядку відмовився від реєстраційного номеру облікової картки платника податків та має відповідну відмітку у паспорті (для фізичних осіб);

«УНЗР ІD картки» – унікальний номер запису у реєстрі ІD картки (для фізичних осіб).

При цьому пошук сертифікатів користувачем може здійснюватись за одним або декількома реквізитами.

Після проставлення відповідних реквізитів користувачу необхідно натиснути «Пошук». У вікні «Результати пошуку» зазначено відомості про початок та закінчення строку дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа;

2) за допомогою безкоштовного програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1» (далі – Програма), актуальна версія якого доступна для завантаження за посиланням: Головна/«Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО»/«Програмне забезпечення»/«Засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки – «ІІТ Користувач ЦСК-1»/«Інсталяційний пакет «ІІТ Користувач ЦСК-1.3.1 (версія:1.3.1.46)».

Після завантаження Програми необхідно в меню Програми натиснути посилання «Переглянути сертифікати». Із наведеного переліку сертифікатів необхідно вибрати свій сертифікат або, у разі його відсутності, додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Натиснути на вибраний сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші, обрати пункт «Детальна інформація». У вікні, яке з’явилось, можна переглянути детальну інформацію про кваліфікований сертифікат відкритого ключа, у т.ч. щодо терміну його дії.

 

Для отримання статусу резидента Дія Сіті платник податку має подати відповідну заяву до контролюючого органу

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії  Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє, що для отримання статусу резидента Дія Сіті – платник податку на прибуток підприємств (далі – податок) має подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою відповідну заяву. Заява про перехід на оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах подається засобами електронного зв’язку в електронній формі (у тому числі до уповноваженого органу під час звернення про набуття статусу резидента Дія Сіті у порядку, встановленому Законом України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні») з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Звертаємо увагу, що особи, які подали таку заяву, вважаються резидентами Дія Сіті – платниками податку на особливих умовах з першого числа місяця, наступного за кварталом, у якому юридичну особу внесено до реєстру Дія Сіті.

 

Як декларуються кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі при одноразовому добровільному декларуванню?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії  Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє, що відповідно до пункту 9 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України до подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.

Після подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації та протягом періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант може одноразово скористатися правом додаткового розміщення коштів у національній та/або іноземній валюті у готівковій формі та/або банківських металах на спеціальному рахунку та у такому разі має подати уточнюючу одноразову (спеціальну) добровільну декларацію.

Декларант звертається до банку для відкриття спеціального рахунку. Порядок відкриття, закриття, зарахування коштів на спеціальний рахунок і здійснення контролю за операціями за таким рахунком встановлюються Національним банком України.

Банк забезпечує розміщення коштів у готівковій формі та/або банківських металах для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування на спеціальному рахунку після здійснення належної перевірки особи декларанта відповідно до вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь