Податкова інформує...
Другий вебінар ДПС та Ради бізнес-омбудсмена
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/586279.html повідомила наступне.
Формати взаємодії з бізнес-спільнотою та громадськістю видозмінюються відповідно до викликів, які є сьогодні через воєнний стан. Започатковані ДПС та Радою бізнес-омбудсмена вебінари стали цікавими комунікаційними майданчиками для спілкування податківців та платників. Так, другий із циклу вебінарів був присвячений темі оподаткування у воєнний час.
«Податки на війні: які основні зміни відбулися у роботі податківців» – про це розповіли керівники структурних підрозділів ДПС Тетяна Гречана і Тетяна Доценко. Мова йшла про особливості ведення бізнесу в режимі воєнного стану, зокрема, новації Закону України від 12.05.2022 № 2260, запровадження мораторію на податкові перевірки.
Розглядалися також податкові нюанси щодо відновлення втрачених (знищених) документів.
Детальні роз?яснення з цих питань дивіться у відео.
Важливість та актуальність теми другого вебінару засвідчила велика кількість запитань, з якими учасники звернулися до представників ДПС. Враховуючи неможливість надати відповіді на всі питання через обмеженість часу, ДПС опрацює їх у форматі запитання – відповідь, які будуть оприлюднені на вебпорталі ДПС.
Наступний вебінар відбудеться 7 червня 2022 року, під час якого розглядатимуться зміни у контролі за міжнародним оподаткуванням.
ДПС продовжує розгляд звернень громадян про факти порушень податкового законодавства
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/585343.html повідомила наступне.
ДПС оперативно реагує на інформацію, яка надходить від громадян, про відомі їм факти порушень податкового законодавства, зокрема, у сфері проведення розрахунків, ліцензування, роздрібної торгівлі підакцизними товарами та оформлення трудових відносин. На підставі отриманих звернень про ймовірні порушення проводяться фактичні перевірки та порушники притягуються до встановленої законодавством відповідальності.
З початку війни податковими органами отримано понад 450 таких скарг.
Закликаємо громадян, які здійснюють господарську діяльність у сфері торгівлі, ресторанного господарства та послуг, дотримуватись законодавства і встановлених правил, а також попереджаємо про невідворотність дій відповідно до вимог Податкового кодексу України та іншого законодавства, контроль за яким здійснюють податкові органи.
Реалізацію спільних проєктів обговорили в. о. Голови ДПС Тетяна Кірієнко та представники ОТД Департаменту казначейства США
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/585482.html повідомила наступне.
ДПС продовжує роботу над впровадженням заходів, які удосконалюють процеси податкового адміністрування, і в цьому контексті співпраця з міжнародними партнерами наразі дуже актуальна і важлива. Про це заявила в. о. Голови ДПС Тетяна Кірієнко під час зустрічі з представниками Офісу технічної допомоги Департаменту казначейства США.
Американські експерти презентували Технічне завдання, яке передбачає надання консультацій та допомоги щодо окремих сегментів діяльності Державної податкової служби України.
«Місією Служби на сьогодні є максимальна підтримка бізнесу – сумлінних платників податків, і в той же час забезпечення критично важливого для країни наповнення бюджету, своєчасності та повноти сплати податків. ДПС повністю підтримує запропоновані заходи, які допоможуть покращити нашу роботу. Тому чекаємо від американських партнерів напрацювань та рекомендацій», – наголосила Тетяна Кірієнко.
Вона також відзначила результативну співпрацю Державної податкової служби з ОТД Департаменту казначейства США, яка завжди була системною в різних аспектах розвитку ДПС з якісною практичною складовою.
У свою чергу американські експерти висловили готовність до подальшої співпраці та консультативної допомоги ДПС, що сприятиме українським податківцям у виконанні визначених стратегічних цілей. Зокрема, у рамках зазначеного Технічного завдання надаватимуться рекомендації щодо міжнародних передових практик у відновленні діяльності зі стягнення податкового боргу та контрольно-перевірочної роботи після війни.
В. о. Голови ДПС Тетяна Кірієнко подякувала міжнародним партнерам за підтримку як України в цей складний час, так і Державної податкової служби України, що дозволяє продовжувати реалізацію податкових реформ та спільних проєктів для покращення роботи Служби.
Видобування залізних руд: платники рентної плати Дніпропетровщини з початку року спрямували до держбюджету понад 2,3 млрд грн
Надходження рентної плати за видобування залізних руд у січні – квітні 2022 року до держбюджету від платників Дніпропетровщини склали понад 2,3 млрд гривень. У порівнянні з січнем – квітнем 2022 року сума збільшилась на понад 1,5 млрд грн або на 191,4 відсотки.
Звертаємо увагу, що до ставок рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин на підставі спеціального дозволу на користування надрами, в якому зазначається вид корисної копалини (мінеральної сировини) та умови її видобування, платником самостійно вибирається відповідний коригуючий коефіцієнт.
Місцеві бюджети Дніпропетровщини з початку 2022 року від фізичних осіб - платників єдиного податку отримали понад 1 млрд гривень
Фізичні особи – платники єдиного податку у січні – квітні 2022 року спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини понад 1,05 млрд гривень. У порівнянні з аналогічним періодом 2021 року надходження збільшились більш ніж на 147 млн грн або на 16,2 відсотків.
Нагадуємо, що тимчасово, з 01 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, фізичні особи – підприємці можуть бути платниками єдиного податку третьої групи відповідно до вимог, визначених п. 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Зокрема, до таких осіб не застосовується обмеження щодо обсягу доходу та кількості осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах.
До місцевих бюджетів платники Дніпропетровського регіону спрямували майже 1,9 млн грн частини чистого прибутку
У січні – квітні 2022 року платниками Дніпропетровщини до місцевих бюджетів спрямовано майже 1,9 млн грн частини чистого прибутку. У порівнянні з відповідним періодом 2021 року надходження виросли майже на 797 тис грн або на 74,3 відсотки.
Звертаємо увагу, що Розрахунок частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку (далі – Розрахунок), складений наростаючим підсумком за податкові (звітні) періоди – квартал, півріччя, три квартали подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду. При цьому Розрахунок, що складається наростаючим підсумком за рік, подається до контролюючих органів протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Частина чистого прибутку (доходу), визначена у Розрахунку, сплачується протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого для подання Розрахунку.
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» в Томаківській ДПІ
За організацією відділу комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області у Томаківській ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Томаківська ДПІ) відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Одноразове (спеціальне) добровільне декларування».
На питання платників відповідала начальник Томаківської ДПІ Руслана Рибка.
Пропонуємо Вашій увазі відповіді на запитання, що надійшли від платників податків.
Питання. Протягом якого періоду проводиться одноразове (спеціальне) добровільне декларування?
Відповідь. Відповідно до абзацу другого п. 1 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України одноразове (спеціальне) добровільне декларування проводиться з 01 вересня 2021 року до 01 вересня 2022 року.
Питання. Як підтвердити розміщення готівкових коштів у банку?
Відповідь. Відповідно до норм Податкового кодексу України для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України до подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
Підтвердженням розміщення коштів на поточному рахунку зі спеціальним режимом використання у банку України, може слугувати документ, який підтверджує таке розміщення: виписка зі спеціального рахунку чи довідка про відкриття спеціального рахунку та залишку коштів на ньому.
Питання. В яких випадках декларант має право подати нову звітну одноразову (спеціальну) добровільну декларацію?
Відповідь. Подати нову звітну одноразову (спеціальну) добровільну декларацію (далі – Декларація) декларант має право у випадках уточнення інформації, зазначеної у попередньо поданій Декларації, виключно шляхом подання нової Декларації у період проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування.
При цьому попередньо подана Декларація, інформація з якої уточнюється, вважається анульованою.
У Нікопольській ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відбулось засідання «круглого столу»
За організацією відділу комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нещодавно в Нікопольській ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській (Нікопольська ДПІ) начальник Нікопольської ДПІ Наталія Міщенко провела засідання «круглого столу» з платниками податків на тему «Новації податкового законодавства. Деклараційна кампанія 2022. Одноразове (спеціальне) добровільне декларування. Легалізація заробітної плати. Електронні сервіси ДПС».
Наталія Міщенко проінформувала учасників «круглого столу» про основні зміни у податковому законодавстві, зокрема щодо законів України від 15 березня 2022 № 2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» та від 24 березня 2022 № 2142-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період воєнного стану», у т. ч. щодо можливості переходу на сплату єдиного податку за ставкою 2 вiдсотки доходу пiсля 01 квітня 2022 року.
Податківець повідомила, що кампанія декларування 2022 продовжується. Так, п.п. 69.1 п. 61 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, у випадку відсутності у платника податків можливості, зокрема своєчасно подати декларацію, платники звільняються від передбаченої Податковим кодексом України відповідальності з обов’язковим наданням декларації протягом 6-ти місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Окремо на засіданні обговорювались питання щодо одноразового (спеціального) добровільного декларування, легалізації заробітної плати, а також податківець нагадала про переваги електронних сервісів ДПС.
Під час засідання учасники заходу отримали відповіді на запитання та друковану продукцію
Зустріч з платниками податків у Томаківській ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
Нещодавно у Томаківській ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Томаківська ДПІ) за організацією відділу комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) відбулась зустріч начальника Томаківської ДПІ Руслани Рибки з платниками податків на тему «Зміни в податковому законодавстві. Одноразове (спеціальне) добровільне декларування. Легалізація заробітної плати. Заповнення реквізиту «Призначення платежу»».
Під час заходу Руслана Рибка повідомила про основні новації у податковому законодавстві, а саме, що Президентом України 15 квітня 2022 року підписано Закон України від 01 квітня 2022 року № 2173-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо адміністрування окремих податків у період воєнного, надзвичайного стану», яким внесено зміни, зокрема, до пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Також нагадала про основні вимоги щодо Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень», що набрав чинності з 01 січня 2022 року та Закону України від 14 грудня 2021 року № 1946-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні», що набрав чинності з 01 січня 2022 року.
Окремо відмітила, що до 01 вересня 2022 року усі бажаючі фізичні особи мають можливість легалізувати свої активи в рамках податкової амністії.
Наприкінці обговорювались питання щодо офіційного працевлаштування, правильного заповнення реквізиту «Призначення платежу»
Учасникам заходу розповсюджена власна друкована продукція зазначеної тематики.
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» в Нікопольській ДПІ
Днями в Нікопольській ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Нікопольська ДПІ) відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Новації податкового законодавства». На запитання платників відповідала старший державний інспектор відділу комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії ГУ ДПС у Дніпропетровській області Олена Хохлова.
Пропонуємо Вашій увазі відповіді на запитання, що надійшли від платників податків.
Питання. Чи продовжується під час воєнного стану кампанія декларування доходів, отриманих у 2021 році?
Відповідь. Так, продовжується. При цьому, п.п. 69.1 п. 61 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, у випадку відсутності у платника податків можливості, зокрема своєчасно подати декларацію, платники звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов’язковим наданням декларації протягом 6-ти місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Питання. Чи можливий перехід на сплату єдиного податку за ставкою 2 відсотки при наявності податкового боргу?
Відповідь. Наявність податкового боргу не є підставою для відмови від реєстрації суб’єкта господарювання платником єдиного податку третьої групи за ставкою 2 % доходу, оскільки відповідно до п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, платники податків звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Питання. Які особливості застосування РРО та/або ПРРО в умовах воєнного стану?
Відповідь. Згідно з нормами п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
При цьому, використання ПРРО при оптовій та/або роздрібній торгівлі пальним забороняється.
Зустріч з платниками податків в ДПІ у м. Покрові
За організацією відділу комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) проведена зустріч заступника начальника ДПІ у м. Покрові Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Валентини Піхтіної з платниками податків на тему «Декларування громадянами доходів, отриманих у 2021 році».
Валентина Піхтіна нагадала, що триває кампанія декларування доходів, отриманих у 2021 році та проінформувала, що відповідно до п. 69.1 п. 61 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, у випадку відсутності у платника податків можливості, зокрема своєчасно подати декларацію, платники звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов’язковим наданням декларації протягом 6-ти місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
На завершення платники податків отримали відповіді на запитання та друковану продукцію зазначеної теми.
Про оподаткування заробітної плати спеціаліста резидента Дія Сіті
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що оподаткування доходів спеціалістів резидента Дія Сіті, врегульовано нормами ст. 170 Податкового кодексу України.
Зокрема встановлено, що під час нарахування (виплати) на користь спеціалістів Дія Сіті доходів у вигляді заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику податку у зв’язку з трудовими відносинами чи у зв’язку з виконанням гіг-контракту, укладеного у порядку, передбаченому Законом України від 15 липня 2021 року № 1667-ІХ «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні», податковим агентом є резиденти Дія Сіті.
Доходи таких спеціалістів оподатковуються за ставкою 5 %. Зокрема доходи, що виплачуються на його користь резидентом Дія Сіті у вигляді заробітної плати, винагороди за гіг-контрактом та авторської винагороди за створення службового твору та перехід прав на службові твори. Така ставка застосовується до загального (річного) оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати чи винагороди, що нараховується (виплачується, надається) платнику податку у зв’язку з трудовими відносинами чи у зв’язку з виконанням гіг-контракту, розмір якого не перевищує еквівалент 240 тис. євро за календарний рік за офіційним курсом гривні щодо євро, встановленим Національним банком України станом на 1 січня звітного податкового року. У разі, якщо сума отриманого доходу перевищує зазначений розмір, до суми такого перевищення застосовується ставка 18 %. При цьому, платник податків зобов’язаний відобразити суму такого перевищення у складі загального місячного (річного) оподатковуваного доходу за відповідний звітний рік та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.
Щодо розірвання трудового договору з ініціативи працівника та з ініціативи роботодавця
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що 24.03.2022 набув чинності Закон України від 15 березня 2022 року № 2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», яким визначено, зокрема:
- особливості розірвання трудового договору з ініціативи працівника:
1. У зв'язку з веденням бойових дій у районах, в яких розташоване підприємство, установа, організація, та існування загрози для життя і здоров'я працівника він може розірвати трудовий договір за власною ініціативою у строк, зазначений у його заяві (крім випадків примусового залучення до суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану, залучення до виконання робіт на об'єктах критичної інфраструктури).
- особливості розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця
1. У період дії воєнного стану допускається звільнення працівника з ініціативи роботодавця у період його тимчасової непрацездатності, а також у період перебування працівника у відпустці (крім відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами та відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку) із зазначенням дати звільнення, яка є першим робочим днем, наступним за днем закінчення тимчасової непрацездатності, зазначеним у документі про тимчасову непрацездатність, або першим робочим днем після закінчення відпустки.
2. У період дії воєнного стану норми ст. 43 Кодексу законів про працю України не застосовуються, крім випадків звільнення працівників підприємств, установ або організацій, обраних до профспілкових органів.
Щодо заповнення реквізитів «Призначення платежу» та «Отримувач» в платіжних документах
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, що через некоректне заповнення реквізитів «Призначення платежу» та «Отримувач» у платіжних документах неможливо ідентифікувати платника податку та рознести суми сплати до інтегрованої картки платника, що призводить до виникнення податкового боргу, та, як наслідок, нарахування штрафних санкцій та пені платникам податків.
Порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу» розрахункових документах на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, платежів на бюджетні рахунки та/або єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на небюджетні рахунки, а також на єдиний рахунок затверджений наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666 зі змінами та доповненнями.
Шановні платники, приділяйте увагу коректному заповненню реквізитів платіжних документів. Це позбавить від виникнення податкового боргу, нарахування штрафних санкцій та пені.
Інформацію, щодо зарахування платежів до бюджету можна самостійно переглянути в приватній частині «Електронного кабінету».
Щодо сплати збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що після подання платником одноразової (спеціальної) добровільної декларації автоматично відкривається інтегрована картка платника за відповідною територією. Також в Електронному кабінеті (приватна частина) в розділі «Стан розрахунків з бюджетом» стає доступна інформація з відображенням реквізитів для сплати задекларованих сум збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір) з можливим використанням однієї із наявних платіжних систем та/або згенерованого QR-коду за кодом платежу 11011100.
При скануванні QR-коду на смартфоні користувача автоматично відкривається мобільний застосунок банку зі сформованими реквізитами рахунків для сплати Збору.
У разі якщо платником була змінена адреса відповідно до «Звітної нової» або «Уточнюючої» Декларації платнику буде направлено повідомлення з оновленими реквізитами для сплати суми Збору.
В Електронному кабінеті забезпечено автоматичне заповнення платіжного доручення на підставі даних платника.
Про плату за землю
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї)). Але таке звільнення стосується не всіх платників.
Пільги поширюються на ділянки, розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї)), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.
Відповідно до п.п. 69.15 п. 69 підрозділу 10 розд. ХХ Податкового кодексу України тимчасово, за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки, не нараховується та не сплачується загальне мінімальне податкове зобов’язання за земельні ділянки. Але це стосується земельних ділянок, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації (далі – РФ).
Також можна не сплачувати мінімальне податкове зобов’язання за земельні ділянки, визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.
Перелік областей, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями РФ, визначається Кабінетом Міністрів України.
Інформація для платників екологічного податку!
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що в ситуації, коли платник екологічного податку з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то такий платник екоподатку зобов’язаний повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву про відсутність у нього у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку. Якщо платник не подасть таку заяву, то платник екологічного податку буде зобов’язаний подавати податкові декларації відповідно до ст. 250 Податкового кодексу України. Звертаємо увагу, що вимога щодо подання заяви не поширюється на новостворених суб’єктів господарювання, які не мають об’єктів обчислення екологічного податку.
Підстави для відмови у реєстрації платником єдиного податку ІІІ групи за ставкою 2 відсотки доходу
Реєстрація платником єдиного податку третьої групи за ставкою 2 відсотка доходу здійснюється за результатами обробки заяви про застосування спрощеної системи оподаткування. Опрацювання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування, відповідно до норм ст. 75 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), не є предметом камеральної перевірки.
При цьому підставами для відмови у реєстрації платниками єдиного податку третьої групи за ставкою 2 відсотка доходу є здійснення суб’єктами господарювання діяльності, визначеної п.п. 9.3 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Тож, якщо ви здійснюєте обмін іноземної валюти, займаєтесь виробництвом, експортом, імпортом, продажем підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів, імпорту автомобілів легкових, кузовів до них, причепів та напівпричепів, мотоциклів, транспортних засобів, призначених для перевезення 10 осіб i більше, транспортних засобів для перевезення вантажів та роздрібної торгівлі підакцизними товарами, видобуваєте чи реалізуєте корисні копалини (крім видобування підземних та поверхневих вод підприємствами, які надають послуги централізованого водопостачання та водовідведення), у реєстрації платниками єдиного податку третьої групи за ставкою 2 відсотка доходу, вам відмовлять.
Про ставки збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що відповідно до п. 8 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) сума збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір) щодо задекларованих об’єктів, визначається шляхом застосування до бази для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, визначеної згідно з п. 7 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, таких ставок:
• 5 відс., як альтернативу платник податків може обрати ставку 6 відс. із сплатою податкового зобов’язання трьома рівними частинами щорічно;
• 9 відс., як альтернативу платник податків може обрати ставку 11,5 відс. із сплатою податкового зобов’язання трьома рівними частинами щорічно;
• 2,5 відс., як альтернативу платник податків може обрати ставку 3 відс. із сплатою податкового зобов’язання трьома рівними частинами щорічно.
Таким чином, якщо фізична особа у межах одноразового (спеціального) добровільного декларування обирає сплату Збору трьома рівними частинами, то така особа застосовує альтернативну ставку збору в залежності від задекларованих об’єктів.
Одночасно зауважуємо, що у разі вибору декларантом у межах одноразового (спеціального) добровільного декларування ставки Збору, що передбачає сплату такого платежу трьома рівними частинами, сплата Збору здійснюється декларантом: першого платежу – протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації; другого платежу – до 01 листопада 2023 року; третього платежу – до 01 листопада 2024 року (другий абзац п. 12 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).
Які відомості відображаються в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації?
Відповідно до п.п. 6.1 п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) для цілей підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ одноразова (спеціальна) добровільна декларація (далі – Декларація) – це декларація, в якій відображається така інформація (дані):
- відомості про декларанта, достатні для його ідентифікації (прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або у визначених ПКУ випадках – серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України);
- відомості про об’єкти декларування, визначені п.п. «а» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, в обсязі, достатньому для ідентифікації кожного з них, зокрема, дані про вид, розмір та валюту активу, класифікацію банківських металів. Для грошових активів фізичної особи, розміщених на рахунках у банках або внесених до кредитних спілок та інших небанківських фінансових установ, в Декларації зазначається найменування та інші відомості про банківську або небанківську фінансову установу (код за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України; якщо така установа є іноземною юридичною особою – зазначається код, присвоєний органом реєстрації юридичних осіб відповідної держави), в якій відкриті відповідні рахунки, на яких зберігаються валютні цінності, або до якої зроблені відповідні внески, та відповідно до законодавства засвідчений документ, що підтверджує наявність задекларованих грошових активів фізичної особи на відповідному рахунку.
Для прав грошової вимоги (у тому числі грошових коштів, позичених декларантом третім особам за договором позики) в Декларації зазначається найменування та інші відомості про юридичну особу – боржника (код за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України; якщо така установа є іноземною юридичною особою – зазначається код, присвоєний органом реєстрації юридичних осіб відповідної держави, або прізвище, ім’я, по батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків (або у визначених ПКУ випадках – серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України чи відповідний документ, що посвідчує особу іноземця або особу без громадянства) фізичної особи – боржника, номер та дата документа, що підтверджує право грошової вимоги;
- відомості про об’єкти декларування, визначені п.п. «б» – «е» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, із зазначенням інформації, що дає змогу їх ідентифікувати, зокрема, про їх місцезнаходження або місце зберігання (крім предметів мистецтва та антикваріату, дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, ювелірних виробів, банківських металів, які не розміщені на рахунках, пам’ятних банкнот та монет тощо), вид, назву, рік виробництва (випуску) тощо;
- самостійно визначена декларантом у національній валюті база для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування. До Декларації декларант зобов’язаний додати копії документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування, у разі місцезнаходження (реєстрації) активу фізичної особи за межами України та/або у разі декларування валютних цінностей, розміщених на рахунках у банках в Україні, та прав грошової вимоги, визначених п.п. «а» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ. У разі місцезнаходження (реєстрації) інших активів фізичної особи в Україні декларант може додати копії документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування;
- ставка та сума збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування.
В Декларації не зазначається інформація про джерела одержання (набуття) декларантом об’єктів декларування. Контролюючому органу забороняється вимагати додаткові документи, крім передбачених п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення».
Інформація, що міститься в Декларації, є податковою інформацією.
Доходи, які громадяни зобов’язані задекларувати
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що 1 січня 2022 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, отриманих впродовж 2021 року. Річну податкову декларацію про майновий стан і доходи з яких у 2021 році не сплачено податок на доходи фізичних осіб, слід було подати до 1 травня 2022 року. Водночас, у зв’язку із введеням воєнного стану на території України, було внесено зміни до Податкового кодексу України, зокрема й щодо виконання платниками податків їх податкових обов’язків (пп. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. XX ПКУ зі змінами, внесеними Законом України № 2142-IX від 24.03.2022).
Отож, якщо у 2021 році Ви набули майно або отримали дохід, які підлягають обов’язковому декларуванню, а через війну не мали змоги вчасно це зробити, то виконати свій податковий обов’язок – подати Податкову декларацію про майновий стан і доходи – можна протягом 6 місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Відповідно до вимог Податкового кодексу України обов’язковому декларуванню підлягають:
– доходи, з яких при нарахуванні або виплаті ПДФО не утримувався;
– доходи від особи, яка не є податковим агентом (в тому числі від здачі в оренду власного рухомого чи нерухомого майна, продажу власного майна, продажу власної сільгосппродукції фізичним особам, тощо);
– спадок від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення та подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня споріднення;
– доходи від продажу інвестиційних активів;
– іноземні доходи.
Також нагадуємо, що Податкову декларацію про майновий стан і доходи можна подати з метою отримання податкової знижки на низку витрат, здійснених у попередньому звітному періоді.
Для зручності платників та спрощення процедури декларування доходів громадянами, на офіційному вебпорталі ДПС в Електронному кабінеті у розділі «ЕК для громадян» працює електронний сервіс «Декларація про майновий стан і доходи». За допомогою цього сервісу можна заповнити декларацію та надіслати її до контролюючого органу в електронному вигляді з копіями первинних документів.
Порядок скасування реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що скасування реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F1316604) з позначкою «Скасування реєстрації», яка подається за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків засобами Електронного кабінету чи засобами телекомунікацій, або на підставі Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО (ідентифікатор форми J/F1316701) з позначками «несправність» або «крадіжка пристрою чи компрометація ключа» шляхом виключення його з реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій та закриття фіскального номера, який не підлягає використанню надалі.
В окремих випадках реєстрація ПРРО скасовується автоматично фіскальним сервером.
В який термін, за якою формою та в якому вигляді (електронному чи на паперових носіях) фізична особа -підприємець, яка використовувала особливе оподаткування та щодо якої до ЄДР внесено запис про припинення підприємницької діяльності подає останню податкову декларацію платника ЄП?
Відповідно до п.п. 9.4 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) тимчасово, з 01 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, відсоткова ставка єдиного податку для платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, встановлюється у розмірі 2 відс. доходу, визначеного у відповідності до ст. 292 глави 1 розд. XIV ПКУ.
Разом з тим, платник податку має право самостійно відмовитися від використання особливостей оподаткування, передбачених п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому прийнято таке рішення (п.п. 9 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).
Пунктом 9.6 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що податковий (звітний) період для платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, дорівнює календарному місяцю.
Згідно з абзацом першим п.п. 9.7 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для місячного податкового (звітного) періоду, крім випадків, передбачених п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Податкові декларації за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) подаються протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п. 49.18 ст. 49 ПКУ).
Наказом Міністерства фінансів України від 26.04.2022 № 124 затверджено форму податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні, який набрав чинності з 06.05.2022.
При цьому відповідно до п. 49.3 ст. 49 ПКУ податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями.
На офіційному вебпорталі ДПС у рубриці ДПС у рубриці Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр форм електронних документів розміщена електронна форма податкової декларації за ідентифікатором F0103203.
Таким чином, фізичні особи, щодо яких до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, подають податкові декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні, востаннє за податковий (звітний) місяць, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Чи повинен платник ПДВ при отриманні послуг на митній території України від фізичної особи-нерезидента нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ та складати податкову накладну?
Згідно з п. 180.2 ст. 180 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) особою, відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету у разі постачання послуг нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими як платники податку, якщо місце постачання послуг розташоване на митній території України, є отримувач послуг, крім випадків, встановлених ст. 208 прим.1 ПКУ.
Відповідно до вимог п. 208.2 ст. 208 ПКУ отримувач послуг, що постачаються нерезидентами, місце постачання яких розташоване на митній території України, нараховує податок за основною ставкою податку або за ставкою 7 відс. для послуг, визначених абзацами четвертим – шостим п.п. «в» п. 193.1 ст. 193 ПКУ, на базу оподаткування, визначену згідно з п. 190.2 ст. 190 ПКУ.
При цьoму отримувач пoслуг - платник податку y порядку, визнaченому ст. 201 ПКУ, складає податкову накладну iз зазначенням cуми нарахованого ним податку, якa є пiдставою для вiднесення сум податку дo податкового кредиту y встановленому пoрядку і пiдлягає обов’язкoвій реєстрації в Єдиному pеєстрі податкових накладних (дaлі– ЄРПН).
Згідно із п. 187.8 ст. 187 ПКУ датою виникнення податкових зобов’язань за операціями з постачання нерезидентами суб’єктам господарювання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, є дата списання коштів з банківського рахунка платника податку в оплату послуг або дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг нерезидентом, залежно від того, яка з подій відбулася раніше.
Датою віднесення сум податку до податкового кредиту для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України є дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в ЄРПН (п. 198.2 ст. 198 ПКУ).
Згідно з п.п. «в» п.п. 14.1.122 п. 14.1 ст. 14 ПКУ до нерезидентів належать фізичні особи, які не є резидентами України.
Виходячи із зазначеного, платник ПДВ при отриманні від фізичної особи-нерезидента послуг на митній території України повинен нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ, скласти податкову накладну та зареєструвати її в ЄРПН.
За яких умов здійснюється реєєстрація податкових накладних в порядку, визначеному п. 200 прим.1. 9 ст. 200 прим.1 ПКУ?
Платник податку має право зареєструвати, тільки податкові накладні за звітні періоди, в яких виникло перевищення податкових зобов’язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Протягом якого часу платник податку має право на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту на підставі податкової накладної/розрахунку коригування до такої податкової накладної?
У разі своєчасної реєстрації в Єдиному реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН) – протягом 365 календарних днів з дати складання податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних.
У разі несвоєчасної реєстрації в ЄРПН – протягом 365 календарних днів з дати складання податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, але не раніше дати такої реєстрації.
Якщо платниками податку, які застосовують касовий метод податкового обліку, податкові накладні/розрахунки коригування, зареєстровані в ЄРПН, не включені до податкового кредиту протягом періоду 365 календарних днів з дати складення таких податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних у зв’язку з відсутністю фактів списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів/послуг, то право на включення таких сум до податкового кредиту виникає у звітному податковому періоді, в якому відбулося списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів/послуг, але не пізніше ніж через 60 календарних днів з дати такого списання, надання інших видів компенсацій.
Cуми ПДВ, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, які зареєстровані в ЄРПН та які до 01.01.2022 протягом 1095 календарних днів з дати їх складення не були включені до податкового кредиту, включаються до податкового кредиту протягом 365 календарних днів з 01.01.2022, але не пізніше 1095 календарних днів з дати складення таких податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних.
Платники податку, які застосовують касовий метод податкового обліку, суми податку, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, та не включені до податкового кредиту у зв’язку з відсутністю фактів списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або надання інших видів компенсації вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів/послуг, мають право на включення таких сум до податкового кредиту у звітному податковому періоді, в якому відбулося списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або надання інших видів компенсації вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів/послуг, але не більше ніж через 60 календарних днів з дати такого списання, надання інших видів компенсації.
За яких умов ФОП можуть бути платниками ЄП першої – третьої груп?
Згідно з п.п. 1 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до платників єдиного податку, які відносяться до першої групи, належать фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року.
До платників єдиного податку, які відносяться до другої групи, згідно з п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ належать ФОП, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
обсяг доходу не перевищує 834 розміри мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року.
Дія п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ не поширюється на ФОП, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), послуги з надання доступу до мережі Інтернет, а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі ФОП належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи.
До платників єдиного податку, які відносяться до третьої групи, належать ФОП, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 1167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року (п.п. 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ).
Разом з цим умови, відповідно до яких ФОП не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп, зазначені у п. 291.5 ст. 291 ПКУ.
Яка ставка військового збору?
Відповідно до п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями ставка військового збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.
Як здійснюється обрання або перехід на спрощену систему оподаткування з особливим порядком оподаткування у період дії воєнного стану?
Для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платником з особливостями, встановленими п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 16 липня 2019 року № 308. При цьому до заяви не додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.
Суб’єкт господарювання вважається платником єдиного податку третьої групи з особливостями, встановленими п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ:
- з 01 квітня 2022 року – у разі подання заяви до 01 квітня 2022 року;
- з наступного робочого дня після подання такої заяви – у разі подання заяви починаючи з 01 квітня 2022 року.
3 якої дати сплачує земельний податок ЮО до якої перейшло право власності на земельну ділянку протягом року від іншого власника (придбання земельної ділянки приватної власності за цивільно-правовою угодою, внесення до статутного фонду тощо)?
Юридична особа до якої перейшло право власності на земельну ділянку протягом року від іншого власника (придбання земельної ділянки приватної власності за цивільно-правовою угодою, внесення до статутного фонду тощо) сплачує земельний податок з дати держаної реєстрації права власності на цю земельну ділянку.
Які встановлені розміри ставок рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів?
Розміри ставок рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів встановлені п. 256.3 ст. 256 Податкового кодексу України за заготівлю деревини основних лісових порід та за заготівлю деревини неосновних лісових порід.
За заготівлю другорядних лісових матеріалів, здійснення побічних лісових користувань та використання корисних властивостей лісів ставки рентної плати встановлюються обласними та Київською міською радами.