Податкова інформує...
П?ятий вебінар ДПС та Ради бізнес-омбудсмена – «ПДВ і війна»
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/590175.html повідомила наступне.
«ПДВ і війна: як зараз співіснують ці два явища» – такою стала тема п’ятого вебінару ДПС та Ради бізнес-омбудсмена.
Представники ДПС Тетяна Гречана, Марина Баряхтар та Сергій Тимошенко розповіли про особливості оподаткування ПДВ у воєнний час.
Мова йшла про право платника податків на податковий кредит щодо знищених або втрачених товарів, а також товарів, переданих на забезпечення потреб оборони.
Роз’яснювалися особливості реєстрації податкових накладних і розрахунків коригування на період дії воєнного стану. Зокрема, які первинні документи є достатніми для віднесення сум до складу ПК/ПЗ звітного (податкового) періоду та протягом якого строку необхідно зареєструвати ПН/РК.
Представники ДПС також розповіли, на що звернути увагу платнику податків при відшкодуванні ПДВ під час воєнного стану.
Детальні роз’яснення з цих питань дивіться у відео.
Актуальність та корисність теми вебінару засвідчила значна кількість запитань, які ставили учасники заходу. Відповіді на питання, на які представники ДПС не встигли відповісти під час вебінару, будуть оприлюднені на вебпорталі ДПС у форматі інформаційного листа.
Наступний вебінар відбудеться 28 червня на тему «2%-ий єдиний податок: чи справді все так просто?».
Нещодавно відбулась презентація технічного опису стандартного аудиторського файлу SAF-T UA
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/590494.html повідомила наступне.
Нещодавно відбулась презентація технічного опису стандартного аудиторського файлу SAF-T UA для розробників та постачальників ERP систем та програм бухгалтерського обліку.
Участь у заході взяли заступник Голови Державної податкової служби України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Наталія Калєніченко та Міжнародний ключовий експерт з питань податків програми EU4PFM Паулюс Маяускас.
«Я хочу щиро подякувати проєкту EU4PFM і команді Linkos за те, що ви долучилися до реалізації такого важливого проєкту в нашій країні. У цей складний час Україна впевнено продовжує рухатися в напрямку Євросоюзу. І найближчим часом платники податків матимуть змогу використовувати стандарти ЄС при взаємодії з податковими органами», - сказала Наталія Калєніченко.
«У цей складний час ми з великою повагою ставимося до того, що ДПС та розробники попри складні обставини змогли розпочати проєкт, який є дійсно важливим для України. SAF-T – це дуже модерний елемент, тому що станом на сьогодні більше 10 країн повністю запровадили його. Це той інструмент, який суттєво знижує витрати як податкової, так і бізнесу, та дозволяє покращити якість сервісів ДПС», - зазначив Паулюс Маяускас.
Під час презентації учасники були проінформовані щодо:
- технічного опису елементів SAF-T UA;
- особливостей побудови XSD файлу для імплементації можливості формування SAF-T UA в облікових системах.
Так, у рамках впровадження е-аудиту було розроблено детальний технічний опис елементів стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA) та схеми контролю XML-документів (файл XSD) з урахуванням положень Порядку надання документів великого платника податків в електронній формі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 № 1393, та із забезпеченням сумісності з моделлю ОЕСР.
Проєкт реалізується за підтримки EU4PFM.
Відбувся семінар для платників податків у Марганецькій ДПІ
Днями, за організацією відділу комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) в Марганецькій ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Марганецька ДПІ) було проведено семінар для платників податків із наступних питань «Новації податкового законодавства. Деклараційна кампанія 2022. Одноразове (спеціальне) добровільне декларування. Застосування РРО/ПРРО у 2022 році. Легалізація найманої праці. Порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжних документів. Антикорупційний сервіс «Пульс» ДПС України.
Податківці проінформували присутніх про новації податкового законодавства та ознайомили з основними положеннями Закону України від 12 травня 2022 року № 2260-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового контролю та адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час воєнного стану, надзвичайного стану». Окремо нагадали про основні вимоги Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» та Закону України від 14 грудня 2021 року № 1946-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні».
Крім цього повідомили, що деклараційна кампанія 2022 продовжується. Так, п.п. 69.1 п. 61 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, у випадку відсутності у платника податків можливості, зокрема своєчасно подати декларацію, платники звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов’язковим наданням декларації протягом 6-ти місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Окремо на семінарі обговорювались питання щодо одноразового (спеціального) добровільного декларування, застосування РРО та ПРРО у 2022 році, правильного заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжних документів.
Наприкінці заходу відбулось обговорення стосовно дотримання вимог трудового законодавства, можливостей та функцій антикорупційного сервісу «Пульс» ДПС України.
«Гаряча лінія» в ДПІ у м. Покрові на тему «Легалізація трудових відносин»
За організацією відділу комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) в ДПІ у м. Покрові Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ДПІ у м. Покрові) відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Легалізація трудових відносин».
На питання платників відповідала заступник начальника ДПІ у м. Покрові Валентина Піхтіна.
Пропонуємо Вашій увазі відповіді на запитання, що надійшли від платників податків.
Питання 1: Доброго дня! Які переваги використання легальної праці для роботодавців?
Відповідь 1: Вітаю! Переваги використання легальної праці для роботодавців:
- вкладання коштів у трудовий ресурс, проведення періодично навчання, підвищення кваліфікації своїх працівників обов’язково відобразиться на якості виробничого процесу;
- це можливість встановити матеріальну відповідальність працівника при прийнятті останнього на роботу, яка передбачає обслуговування грошових, товарно-матеріальних цінностей;
- підпорядкування працівників правилам трудового розпорядку, чітка регламентація прав і обов’язків працівника – це трудова дисципліна, зменшення ризиків безкарності працівника, який заподіяв шкоду підприємству при виконанні трудових обов’язків;
- можливість у судовому порядку відстоювати свої порушені права та законні інтереси із покладенням на винних осіб обов’язку відшкодування втрат та матеріальних збитків;
- можливість скористатися механізмом відшкодування державою витрат роботодавця по сплаті єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за кожного офіційно працевлаштованого працівника;
- легальні працівники, налагоджена робота всіх учасників трудового процесу – це позитивний імідж і закріплення за таким роботодавцем репутації надійного партнера.
Питання 2: Вітаю! За допомогою якого програмного забезпечення подавати до контролюючого органу Повідомлення про прийняття працівника на роботу?
Відповідь 2: Доброго дня! Державною податковою службою України розроблено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (за версією чинною на дату подання повідомлення), яке розповсюджується на безоплатній основі, зокрема розміщено в розділі «Платникам податків про електронну звітність» офіційного вебпорталу ДПС (http://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/).
В даному програмному забезпеченні платникам надана можливість сформувати Повідомлення про прийняття працівника на роботу, накласти кваліфікований електронний підпис чи печатку та направити його до Єдиного вікна податкової звітності.
Питання 3: Вітаю! Розкажіть, будь ласка, про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану?
Відповідь 3: Доброго дня! Законом України від 15 березня 2022 року № 2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» встановлено порядок організації трудових відносин в умовах воєнного стану. У період дії воєнного стану норми частини третьої статті 32 Кодексу законів про працю України та інших законів України щодо повідомлення працівника про зміну істотних умов праці не застосовуються.
Питання 4: Вітаю! Поясніть, будь ласка, яким чином подається Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту?
Відповідь 4: Вітаю! Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту згідно з додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 (далі – Повідомлення) подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою та/або резидентом Дія Сіті до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором та/або до початку виконання робіт (надання послуг) гіг-спеціалістом резидента Дія Сіті.
Повідомлення подається до територіального органу Державної податкової служби за місцем обліку роботодавця/резидента Дія Сіті як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування засобами електронного зв’язку з використанням електронного підпису відповідальних осіб, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису. За відсутності технічної можливості подання Повідомлення засобами електронного зв’язку в електронній формі воно подається у формі документа на папері разом з копією в електронній формі.
Відбулось засідання «круглого столу» в Марганецькій ДПІ
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.
Нещодавно, з метою забезпечення роз’яснювальної кампанії з важливих питань оподаткування, відбулось засідання «круглого столу» начальника Марганецької ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Марганецька ДПІ) Євгенії Захарченко з представниками Марганецької міської територіальної громади.
Податківець повідомила, що для зручності та комфортності платників в умовах дії правового режиму воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» сервісне обслуговування платників податків (платників єдиного внеску), зокрема, надання адміністративних послуг, виконання інших функцій сервісного обслуговування здійснюється органами ДПС незалежно від місця обліку платника податків.
Євгенія Захарченко звернула увагу присутніх на необхідність здійснення ефективної комунікації з територіальними громадами, що сприяє покращенню адміністрування місцевих податків та зборів, як результат збільшення надходжень до місцевих бюджетів.
Робоча нарада в Нікопольській ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
Одним з основних завдань, які стоять перед фахівцями податкової служби області – є наповнення місцевих бюджетів. Від його виконання залежить і функціонування громад, і підтримка обороноздатності нашої країни.
З метою стабільного наповнення бюджетів, функціонування структур та підрозділів з урахуванням сьогодення 16 червня 2022 року у Нікопольській ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Нікопольська ДПІ) начальник Нікопольського відділу камеральних перевірок управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Володимир Джавун за участі керівників інших структурних підрозділів Головного управління ДПС у Дніпропетровській провів робочу нараду із заступником міського голови Покровської міської територіальної громади Олександром Чистяковим.
У ході зустрічі визначено основні завдання щодо посилення співпраці податківців з органами місцевого самоврядування. Зокрема, у частині своєчасної сплати ПДФО, плати за землю, податку на прибуток підприємств та ПДВ; формування податкових повідомлень-рішень та вручення їх платникам; проведення роботи з боржниками.
Місцеві бюджети Нікопольського регіону з початку 2022 року отримали 132,5млн грн плати за землю
За січень-травень 2022 року від платників Нікопольського регіону до місцевих бюджетів регіону надійшло 132,5 млн грн земельного податку та орендної плати за землю. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились майже на 11,5 млн грн або на 9 відсотків. Як повідомила начальник Нікопольського відділу податків і зборів з юридичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ольга Карнаух, власники земельних ділянок і землекористувачі – юридичні особи спрямували до скарбниць 128,9 млн грн плати за землю, фізичні особи – 3,6 млн гривень.
Нещодавно відбулась «гаряча лінія» в Томаківській ДПІ
За організацією відділу комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) у Томаківській ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Томаківська ДПІ) відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Деклараційна кампанія 2022».
На питання платників відповідала старший державний інспектор Томаківської ДПІ Ірина Ступа.
Надаємо увазі читачів найцікавішу підбірку запитань-відповідей на дану тематику.
Питання 1: Доброго дня! Чи зобов’язані задекларувати суму отриманих доходів та сплатити до бюджету податок на доходи фізичних осіб та військовий збір громадяни, які є власниками сільськогосподарської техніки, які надавали у 2021 році платні послуги з обробітку землі іншим фізичним особам (оранка, комбайнування тощо), але при цьому не зареєстровані як фізичні особи-підприємці?
Відповідь 1: Вітаю! Так. Зазначені доходи оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та військовим збором за ставкою 1,5 відсотка. Податкова декларація про майновий стан і доходи (далі – Декларація) подається до податкового органу за місцем реєстрації громадянина. Громадяни можуть скористатись «Електронним кабінетом», який дає можливість заповнити та направити до податкової служби Декларацію в електронному вигляді. Такий сервіс надає можливість громадянину заощадити свій час на складання, подання звітності до податкової. Оскільки подавати Декларацію потрібно за місцем реєстрації, то цей сервіс буде особливо зручним для тих платників, у яких відрізняються адреси реєстрації та фактичного проживання.
Питання 2: Вітаю! Скажіть, будь ласка, чи має право на податкову знижку фізична особа, яка скористалася умовами молодіжного житлового кредиту?
Відповідь 2: Доброго дня! Якщо умовами молодіжного житлового кредиту передбачено повну або часткову компенсацію за рахунок бюджетних коштів відсотків за таким кредитом, то претендувати на податкову знижку одержувач такого молодіжного кредиту може тільки в частині особисто сплачених ним процентів, але при дотриманні інших умов, виконання яких є обов’язковим для отримання права на податкову знижку. При повній компенсації процентів за кредитом за рахунок бюджетних коштів платник податку не має законодавчих підстав на податкову знижку за таким кредитним договором.
Питання 3: Доброго дня! Чи підлягає оподаткуванню дохід від продажу житлового будинку, отриманого у спадок?
Відповідь 3: Доброго дня! Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи об’єкт незавершеного будівництва таких об’єктів, земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.
Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.
Дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об’єктів нерухомості підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відсотків та 1,5 відсотків військового збору бази оподаткування.
ДПС проведено понад 190 фактичних перевірок щодо порушень порядку формування та застосування цін на пальне
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/590323.html повідомила наступне.
Державна податкова служба України продовжує забезпечувати дієвий контроль за дотриманням законодавства про ціни та ціноутворення суб’єктами господарювання сфери роздрібної торгівлі пальним.
Відпрацьовується інформація про безпідставне завищення цін на пальне, яка надходить від громадян, народних депутатів України, органів державної влади, громадських організацій тощо.
Починаючи з 16.04.2022 року ДПС проведено понад 190 фактичних перевірок місць роздрібної торгівлі пальним, по яких наявна інформація про ймовірні порушення порядку формування та застосування цін на пальне.
За результатами проведених фактичних перевірок виявлено порушень законодавства, контроль за яким здійснюють податкові органи, на загальну суму 55,4 млн грн, з яких 13,7 млн грн – за порушення вимог законодавства про ціни та ціноутворення.
На сьогодні органами ДПС вживаються заходи щодо притягнення порушників до встановленої законодавством відповідальності.
За результатами фактичних перевірок протягом січня – травня 2022 року встановлено порушень на 126,3 млн грн при продажу підакцизних товарів
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/589138.html повідомила наступне.
За 5 місяців 2022 року підрозділами податкового аудиту територіальних органів ДПС проведено 5652 фактичні перевірки суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж підакцизних товарів. За матеріалами перевірок встановлено порушень на суму 126,3 млн грн штрафних (фінансових) санкцій.
У травні поточного року проведено 2175 перевірок на суму 55,6 млн гривень. Зокрема, у травні проведено 1936 фактичних перевірок суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів. За їх результатами очікується застосування 54,2 млн грн штрафних (фінансових) санкцій.
Основними порушеннями, що допустили перевірені суб’єкти господарювання, є:
порушення порядку ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації;
проведення розрахункових операцій без застосування реєстратора розрахункових операцій та без видачі відповідного розрахункового документа;
проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості;
порушення, пов’язані з роздрібним продажем та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України.
Нагадаємо, що Законами України від 03 березня 2022 року № 2118-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану», від 15 березня 2022 року № 2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс), інших законодавчих актів, які визначають особливості організації, проведення податкових перевірок та оформлення їх результатів під час дії воєнного, надзвичайного стану в Україні.
Так, відповідно до підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу (далі – підпункт 69.2) установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті, зокрема, податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються, крім:
камеральних перевірок декларацій або уточнюючих розрахунків (у разі їх подання), до яких подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування;
камеральних перевірок податкових декларацій платників єдиного податку четвертої групи;
фактичних перевірок.
У зв’язку із обмеженнями щодо документальних перевірок на сьогодні підрозділи податкового аудиту здійснюють лише законодавчо дозволені заходи контролю.
Безкоштовні кваліфіковані сертифікати відкритих ключів від ДПС отримали 172 тис. клієнтів
Протягом січня-травня поточного року послугами Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС скористались 172 тис. клієнтів. Їм безкоштовно видано понад 412,9 тис. кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
Майже 101,1 тис. фізичних осіб протягом січня – травня 2022 року отримали 214,8 тис. кваліфікованих сертифікатів.
Також протягом вказаного періоду 70,9 тис. юридичних осіб отримали 198,2 тис. кваліфікованих сертифікатів.
Електронним сервісом повторного формування сертифікатів за електронним запитом скористалися 65,2 тис. клієнтів, з яких майже 32,6 тис. – юридичних та 32,6 тис. – фізичних осіб.
Також здійснено автоматичний перезапуск на 1 рік 68,8 тис. сертифікатів для 24,7 тис. клієнтів, з яких 9,2 тис. – юридичні особи, 15,5 тис. – фізичні особи.
За електронними запитами сформовано понад 155,3 тис. сертифікатів.
Всього з початку діяльності надавача видано понад 10,7 млн кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
Нагадаємо, що за допомогою сервісу повторного формування сертифікатів за електронним запитом кожен клієнт має змогу самостійно, у режимі 24/7, а головне – дистанційно, протягом 2 – 3 хвилин отримати новий сертифікат, який матиме строк чинності до 2 років.
Таким чином клієнтам центру не потрібно витрачати свій час та особисто відвідувати центр для отримання сертифіката.
Видобування кам’яного вугілля: майже 42 млн грн рентної плати отримали місцеві бюджети Дніпропетровської області
У січні – травні 2022 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло майже 42 млн грн рентної плати за видобування кам’яного вугілля. Надходження збільшились порівняно з аналогічним періодом 2021 роком на понад 20,4 млн грн, або на 94,8 відсотків.
Звертаємо увагу, що податкова декларація з рентної плати (крім рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводної сировини) подається суб’єктом господарювання, що отримав спеціальний дозвіл на користування надрами (в тому числі дозвіл на спеціальне водокористування для здійснення видобування підземних вод) вперше за календарний квартал, у якому суб’єкт господарювання отримав такий дозвіл (незалежно від того, чи провадив суб’єкт господарювання господарську діяльність).
У разі отримання спеціального дозволу на користування надрами щодо видобування вуглеводної сировини податкова декларація з рентної плати подається суб’єктом господарювання, який отримав такий дозвіл вперше за календарний місяць, у якому отримано такий дозвіл (незалежно від того, чи провадив суб’єкт господарювання господарську діяльність).
Під час виконання договорів про спільну діяльність без утворення юридичної особи, за умови, що один з учасників зазначеного договору має відповідний спеціальний дозвіл, податкова декларація з рентної плати подається уповноваженою особою, на яку згідно з умовами договору покладено обов’язок нарахування, утримання та внесення податків і зборів до бюджету з єдиного поточного рахунку спільної діяльності, вперше за календарний квартал у якому такий договір зареєстровано у контролюючих органах.
Отримання електронних довірчих послуг у Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що для отримання у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі – Надавач) електронних довірчих послуг (далі – ЕДП) необхідно:
1) ознайомитись з Регламентом Надавача (зі змінами) та умовами Договору про надання ЕДП;
2) підготувати необхідні для отримання ЕДП документи, з переліком яких можливо ознайомитись у розділі «Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО» офіційного інформаційного ресурсу Надавача, обравши відповідну категорію (також можливо надати документи за допомогою функції «Шерінг» додатку «Дія»);
3) звернутися до обраного відокремленого пункту реєстрації (далі – ВПР) з оригіналами документів для ідентифікації користувача та передачі необхідних для реєстрації документів, у разі наявності відображення паспорта громадянина України/паспорта громадянина України для виїзду за кордон в додатку «Дія», версії не нижче 2.0 – ідентифікація користувача та передача документів здійснюється за допомогою смартфону. ВПР не надає послуги з копіювання, друку та заповнення реєстраційних карток, бланків та інших документів, а також не здійснює продаж або безоплатне надання захищених носіїв особистих ключів.
Увага! Оновлено «Єдине вікно подання електронної звітності»
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що станом на 17.06.2022 оновлено (https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/) спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» Перелік змін та доповнень (версія 1.30.8.0).
Плата за землю: юридичні особи Дніпропетровщини спрямували до місцевих бюджетів у січні – травні 2022 року понад 1,7 млрд гривень
Протягом січня – травня 2022 року юридичними особами до місцевих бюджетів Дніпропетровської області спрямовано понад 1,7 млрд грн плати за землю. У порівнянні з січнем – травнем 2021 року сума збільшилась на понад 20,8 млн грн, або на 1,2 відсотка.
Звертаємо увагу, що у разі відчуження юридичною особою протягом року земельної ділянки, яка перебувала у її власності, земельний податок сплачується за фактичний період перебування земельної ділянки у власності такої особи – до дати реєстрації припинення юридичною особою речового права на земельну ділянку у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Сервіс «Пульс» ДПС України
Відділ комунікації з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, що сервіс «Пульс» ДПС України приймає звернення фізичних осіб та суб’єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників податкової служби, а також про можливі корупційні дії з їхнього боку (далі – Інформація).
Надати інформацію можна, здійснивши наступне:
Крок 1. Наберіть номер телефону 0800-501-007
Крок 2. Прослухавши інтерактивний голосовий автовідповідач з 8.00 до 18.00 (крім, вихідних і святкових днів) – послідовно оберіть напрямок «5» та натисніть 1.
Крок 3. Зачекайте з’єднання з працівником та залиште Інформацію.
При наданні Інформації назвіть своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДПС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.
У разі звернення представника Заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, Інформація на сервіс «Пульс» не приймається.
Крок 4. У неробочий час з 17.00 до 9.00 (також вихідні і святкові дні) Інформацію можна залишити на інтерактивний автовідповідач.
Увага! Нова форма декларацій для платників єдиного податку третьої групи
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, що 06.05.2022 набрав чинності наказ Міністерства фінансів від 26 квітня 2022 року № 124 «Про затвердження форми податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні». Даним документом затверджено форму податкової декларації платника єдиного податку третьої групи зі ставкою 2 відсотки доходу (далі – Декларація). Декларація складається з трьох розділів та Доповнення до Декларації, яке заповнюється і додається відповідно до пункту 46.4 статті 46 глави 2 Податкового кодексу України і містить 2 додатка:
Додаток 1 «Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік» який подається платниками єдиного податку третьої групи зі ставкою 2 відсотки доходу – власниками, орендарями, користувачами на інших умовах (у т. ч. на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, у яких виникає обов’язок подавати додаток із розрахунком загального мінімального податкового зобов’язання у складі податкової декларації за грудень поточного року за податковий (звітний) рік;
Додаток 2 «Відомості про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску», який подається та заповнюється фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку третьої групи з ставкою 2 відсотки доходу, з урахуванням особливостей встановлених пунктом 9.7 пункту 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ.
Яка особа зазначається у графі «Отримувач (покупець)» у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної, складених за операціями з постачання товарів/послуг платникам ЄП третьої групи зі ставкою 2 відс. доходу?
Відповідно до п.п. 9.5 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з ПДВ з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, та при ввезенні товарів на митну територію України, а також від подання податкової звітності з ПДВ, а їх реєстрація платником ПДВ є призупиненою.
Згідно з п.п. 9.9 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ після припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України платники єдиного податку третьої групи, які на день припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України використовували особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, з першого дня місяця, наступного за місяцем припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, втрачають право на використання особливостей оподаткування, передбачених п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, і автоматично вважаються такими, що застосовують систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування, передбачених п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Порядок заповнення податкової накладної затверджено наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 (далі – Порядок № 1307).
Пунктом 12 Порядку № 1307 встановлено, що у разі постачання товарів/послуг отримувачу (покупцю), який не зареєстрований як платник податку, у графі «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник».
З огляду на те, що в період дії воєнного стану платникам ПДВ, які використовують особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, реєстрація платником ПДВ є призупиненою, у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної, складених на операції з постачання товарів/послуг платникам єдиного податку третьої групи зі ставкою 2 відс. доходу, у графі «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник».
Інформаційний лист № 3/2022: Закон України від 12 травня 2022 року № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану»
В інформаційному листі № 3/2022 йдеться про окремі особливості подання податкової звітності, сплати податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та ПДВ, формування податкового кредиту, у зв’язку із змінами, які запроваджені Законом України від 12 травня 2022 року № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану».
У листі ви дізнаєтеся, зокрема, про:
- особливості формування та збереження права на податковий кредит;
- термін реєстрації ПН в ЄРПН за операціями, здійсненими в період лютий-травень 2022 року, платниками, у яких немає можливості виконувати такий обов’язок;
- термін реєстрації ПН/РК в ЄРПН за операціями, здійсненими в період лютий-травень 2022 року платниками єдиного податку за ставкою 2%;
- особливості уточнюючих розрахунків за звітні періоди лютий-травень;
- особливості термінів сплати ПДВ до бюджету за звітні (податкові) періоди лютий-травень 2022 року;
- особливості звільнення від відповідальності за несвоєчасне подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2021 рік та І квартал 2022 року;
- строки подання платником податків фінансової звітності за 2021 рік, яка підлягає оприлюдненню разом з аудиторським звітом з огляду на відсутність можливості подати таку звітність у встановлені терміни через введення в Україні воєнного стану.
Ознайомитися з інформаційним листом можна тут.
Як виправити самостійно виявлені помилки, допущені в попередніх звітних періодах у складі податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з типом «Звітна» («Звітна нова»)?
Відповідно до п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст. 50 ПКУ), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку. Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки було самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлено.
Платник податків, який самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє факт заниження податкового зобов’язання минулих податкових періодів, зобов’язаний, за винятком випадків, установлених п. 50.2 ст. 50 ПКУ:
а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку;
б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов’язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п’яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов’язання з цього податку.
Форма податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 408 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 15.11.2018 № 897) (далі – Декларація).
Невід’ємною частиною Декларації є додатки: Додаток 1 «Розрахунок № у частині об’єктів житлової нерухомості» та Додаток 2 «Розрахунок № у частині об’єктів нежитлової нерухомості» (далі – Додатки).
У разі виправлення помилок за минулі звітні періоди у складі Декларації з типом «Звітна» («Звітна нова») у рядку 2 «Податковий період» заголовної частини Декларації заповнюються поле 1.1 «звітний» (зазначається звітний рік, за який подається
така Декларація) та поле 1.2 « що уточнюється» (вказується податковий період (рік), що уточнюється).
При цьому, у складі Декларації можна уточнити показники тільки за один податковий (звітний) період, що минув, з тим самим кодом за КОАТУУ органу місцевого самоврядування, для якого було подано Декларацію у минулому періоді, що уточнюється.
В Додатках заповнюється розд. І «Розрахунок податкового зобов’язання», де в рядку 3 «Нараховано на 20__ рік, усього (сума рядків 2.1 - 2.n, де n - номер рядка)» (далі – рядок 3) вказується звітний рік, який відповідає значенню поля 1.1 заголовної частини Декларації. Сума значень колонки 20 рядка 3 розділу І додатка 1 переноситься до рядка 5.1 (для об’єктів житлової нерухомості) заголовної частини Декларації, сума значень колонки 19 рядка 3 розділу І додатка 2 переноситься до рядка 6.2 (для об’єктів нежитлової нерухомості) заголовної частини Декларації.
Для уточнення показників минулого звітного періоду у Додатках заповнюється розд. ІІ «Уточнення податкового зобов’язання», де, зокрема, зазначаються:
у рядку 5 – зазначається рік, за який здійснюється уточнення, що відповідає року, зазначеному у рядку 1.2 заголовної частини Декларації, та сума збільшення податкового зобов’язання за минулий податковий період, яка переноситься до рядка 5.2 (для об’єктів житлової нерухомості) та/або 6.2 (для об’єктів нежитлової нерухомості) заголовної частини Декларації,
у рядку 6 – зазначається рік, за який здійснюється уточнення, що відповідає року, зазначеному у рядку 1.2 заголовної частини Декларації, та сума зменшення податкового зобов’язання за минулий податковий період, яка переноситься до рядка 5.3 (для об’єктів житлової нерухомості) та/або 6.3 (для об’єктів нежитлової нерухомості) заголовної частини Декларації,
у рядку 7 – сума штрафу у розмірі 5 відс. до сум, зазначених у рядку 5 розділу ІІ, яка переноситься до рядка 5.4 (для об’єктів житлової нерухомості) та/або 6.4 (для об’єктів нежитлової нерухомості) заголовної частини Декларації,
у рядку 8 – сума пені, нарахована на суму виявленої недоплати податкового зобов’язання, яка переноситься до рядка 5.5 (для об’єктів житлової нерухомості) та/або 6.5 (для об’єктів нежитлової нерухомості) заголовної частини Декларації.
Про зміну прізвища чи місця проживання необхідно повідомити податкову
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що у разі зміни даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків (прізвища, місця реєстрації тощо) фізичній особі необхідно подати заяву за ф. № 5ДР (додаток 12 до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822) до податкового органу за місцем реєстрації фізичної особи, або до будь-якого податкового органу якщо фізична особа тимчасово перебуває за межами населеного пункту проживання.
Для заповнення Заяви за ф. № 5ДР використовуються дані паспорта та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.
Якщо в паспорті відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена до безконтактного електронного носія - необхідно пред’явити документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування.
Термін внесення змін до облікових даних платника податків та виготовлення реєстраційного номеру облікової картки платника податків:
- до 3-х робочих днів – у разі звернення до податкового органу за місцем проживання;
- до 5-ти робочих днів – у разі звернення до будь-якого податкового органу.
Слід зазначити, що картка платника податків, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків видається за умови пред’явлення податковому органу, до якого подавалась Заява за ф. № 5ДР, паспорта з відміткою про місце реєстрації та, у разі необхідності, документа (довідки) про реєстрацію місця проживання/перебування.
Яким вимогам має відповідати резидент Дія Сіті - платник податку?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, що Законом України від 14 грудня 2021 року № 1946-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» визначено, що резидент Дія Сіті – платник податку, який відповідає всім таким вимогам:
1) здійснює один з видів діяльності (комп’ютерне програмування, консультування з питань інформатизації, діяльність із керування комп’ютерним устаткуванням, видання комп’ютерних ігор та інших програм, надання програмних продуктів у режимі «онлайн», освітня діяльність у галузі ІТ, кібербезпека тощо);
2) розмір місячної винагороди спеціалістам не менше 1200 євро;
3) кількість гіг-спеціалістів не менше 9;
4) сума кваліфікованого доходу юридичної особи за перші 3 місяці не менше 90 відсотків.
Контролюючі органи надають Мінцифри інформацію, необхідну для визначення відповідності юридичної особи вимогам, передбаченим Законом України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні», щодо:
- розміру заробітної плати;
- середньооблікової кількості працівників та гіг-спеціалістів юридичної особи;
- суми податкового боргу;
- щодо включення юридичної особи до реєстру неприбуткових підприємств, установ, організацій.
Перехід на застосування спеціального режиму оподаткування резидентів Дія Сіті здійснюється за заявницьким принципом.
Які документи треба надати для укладання договору про добровільну сплату єдиного внеску?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє, що перелік документів, необхідний для укладення договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, передбачено п.п.1 п. 3 розд. V Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 (далі – Інструкція № 449).
Всі платники, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску з деяких видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, подають до контролюючих органів за місцем проживання:
– заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування або про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску) за формою згідно з додатком 3 до Інструкції № 449;
– копію трудової книжки (за наявності);
– виписку з системи персоніфікованого обліку (ОК-5);
– копію документа, що посвідчує особу.
Особи, зазначені у абзаці другому п. 1 розд. V Інструкції №449, члени особистого селянського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (одночасно на пенсійне, на випадок безробіття, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності), надають також документ, що підтверджує їх членство у такому господарстві.
Зменшення ставки збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, що відповідно до абзацу першого п.п. 8.3 п. 8 підрозділу 9 прим. 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) сума збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір) щодо задекларованих об’єктів визначається шляхом застосування до бази для нарахування Збору, визначеної згідно з п. 7 підрозділу 9 прим. 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, ставки 2,5 відс. щодо номінальної вартості державних облігацій України з терміном обігу більше ніж 365 днів без права дострокового погашення, придбаних декларантом у період з 01 вересня 2021 року до 31 серпня 2022 року до подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація).
Як альтернативу платник податків може обрати ставку 3 відс. із сплатою податкового зобов’язання трьома рівними частинами щорічно (абзац другий п.п. 8.3 п. 8 підрозділу 9 прим. 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ).
Тобто, ставку Збору можливо зменшити з 5 відс. (9 відс.) до 2,5 відс. у випадку застосування спеціальної пільги шляхом придбання державних облігацій України з терміном обігу більше ніж 365 днів без права дострокового погашення.
Так, припустимо, що фізична особа, яка має активи, одержані (набуті) за рахунок доходів, з яких не сплачено або сплачено не в повному обсязі податки і збори відповідно до ПКУ, «переводить» такі активи у грошові кошти із наступним придбанням зазначених державних облігацій.
Якщо така «конвертація» відбудеться у періоді з 01 вересня 2021 року до 31 серпня 2022 року до подання Декларації, то декларант має право зазначити номінальну вартість таких облігацій і сплатити з неї Збір за ставкою 2,5 відс. (замість 5 відс. чи 9 відс., передбачених для коштів на рахунках банків). Як альтернативу платник податків може обрати ставку 3 відс. із сплатою податкового зобов’язання, визначеного з номінальної вартості таких облігацій, трьома рівними частинами щорічно.
Отримані доходи від надання майна в оренду необхідно задекларувати
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (території обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, якщо громадяни здають в оренду житлову чи іншу нерухомість, а також рухоме майно, то отримані доходи необхідно задекларувати.
Відповідно до статті 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підлягають декларуванню доходи, отримані від здачі в оренду не лише житлових приміщень, але й гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок.
Якщо нерухомість або інше майно орендує юридична особа або фізособа – підприємець, то податковим агентом є саме орендатор. Він і повинен утримати та перерахувати до бюджету податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) за ставкою 18 відсотків та військовий збір за ставкою 1,5 відсотки.
Якщо ж нерухомість здається фізичній особі, то ПДФО та військовий збір сплачує орендодавець. Також, оподаткуванню підлягають доходи, отримані від здавання в прокат автотранспорту та іншого рухомого майна.
Відповідно до п.п. 69.1 п. 61 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, у випадку відсутності у платника податків можливості, зокрема своєчасно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація), платники звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов’язковим наданням Декларації протягом 6-ти місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Про скасування реєстрації ПРРО
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (території обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє.
Порядок застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО) регулюється Порядком реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 року № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547» (далі – Порядок № 317).
Порядок скасування реєстрації ПРРО встановлено розділом III Порядку № 317.
Так, відповідно до пп. 1, 2 розділу III Порядку № 317 реєстрація ПРРО діє до дати скасування реєстрації ПРРО, що здійснюється шляхом виключення його з реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій та закриття фіскального номера, який не підлягає використанню надалі.
Реєстрація ПРРО скасовується на підставі Заяви про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F 1316604) (додаток 1 до Порядку № 317) (далі – Заява) з позначкою «Скасування реєстрації», яка подається засобами Електронного кабінету чи засобами телекомунікацій, або на підставі Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО (ідентифікатор форми J1316701) (додаток 2 до Порядку № 317) з позначками «несправність» або «крадіжка пристрою чи компрометація ключа».
До подання Заяви про скасування реєстрації ПРРО суб’єкт господарювання має забезпечити передачу всіх копій створених ПРРО розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами до фіскального сервера, електронних фіскальних звітних чеків та повідомлень, передбачених Порядком № 317.
Пунктом 3 розділу III Порядку № 317 передбачено, що реєстрація ПРРО скасовується автоматично фіскальним сервером, якщо:
- до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи або державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця;
- щодо господарської одиниці, де використовується ПРРО, суб’єкт господарювання повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) як про закритий або такий, що не експлуатується суб’єктом господарювання (повідомлення за ф. № 20-ОПП);
- щодо суб’єкта господарювання наявне судове рішення, що набрало законної сили, про ліквідацію у зв’язку з банкрутством або про припинення, що не пов’язане з банкрутством, про визнання недійсними установчих документів;
- стосовно фізичної особи – підприємця наявні дані про те, що особа померла, оголошена померлою, визнана недієздатною або безвісно відсутньою, чи її цивільну дієздатність обмежено;
- суб’єкта господарювання знято з обліку в контролюючих органах у інших випадках, передбачених ст. 67 ПКУ та Законом України від 15 березня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями.
Повідомлення про скасування реєстрації ПРРО направляється суб’єкту господарювання засобами Електронного кабінету із зазначенням підстав (п. 4 розділу III Порядку № 317).
Про офіційне працевлаштування
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє.
Дотримання законодавства щодо виплати заробітної плати - актуальна тема сьогодення.
Громадяни повинні вимагати від своїх роботодавців здійснювати виплату заробітної плати відповідно до законодавства - прозоро і чесно, тобто не погоджуватись на виплату заробітної плати в «конвертах». Адже неофіційне працевлаштування позбавляє працівника соціального захисту, оскільки розмір майбутньої пенсії та інших соціальних виплат залежить від страхового стажу та заробітної плати.
Підприємства, установи, організації та фізичні особи-підприємці також повинні поставитися відповідально до цього питання, не порушувати закон, оформляти належним чином трудові відносини зі своїми працівниками. Варто не забувати, що виплата заробітної плати без сплати встановлених податків є грубим порушенням законів України та передбачає адміністративну і кримінальну відповідальність.
Лише офіційне працевлаштування та отримання легальної заробітної плати гарантує працівникам державний соціальний захист. Тож, отримуючи заробітну плату у «конверті», працівник повинен усвідомлювати, що ризикує своїм майбутнім.
До якого контролюючого органу в період дії воєнного стану звертатись платнику, який перебуває на обліку в районі, розташованому в зоні проведення бойових дій, з метою анулювання реєстрації платника ПДВ?
Порядок анулювання реєстрації платника ПДВ регулюється ст. 184 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та регламентується розд. V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233 (далі – Положення № 1130).
Відповідно до п. 184.3 ст. 184 ПКУ контролюючий орган анулює реєстрацію особи як платника ПДВ, який подав заяву про анулювання реєстрації, якщо встановить, що він відповідає вимогам п. 184.1 ст. 184 ПКУ.
Згідно з п. 5.3 розд. V Положення № 1130 для анулювання реєстрації платник ПДВ подає до контролюючого органу за місцем перебування на обліку заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою № 3-ПДВ (додаток 3 до Положення № 1130). Таку заяву платники ПДВ можуть подати засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги».
В умовах дії правового режиму воєнного стану територіальні органи ДПС, що розташовані в зоні проведення бойових дій, не можуть здійснювати свої повноваження, визначені ПКУ, в тому числі повноваження щодо реєстрації/анулювання реєстрації платників ПДВ.
З метою забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС у період воєнного стану в Україні повноваження територіальних органів ДПС, у роботі яких встановлено простій, закріплені за іншими територіальними органами.
Виходячи із зазначеного, суб’єкт господарювання, який перебуває на обліку в районі, розташованому в зоні бойових дій, з метою анулювання своєї реєстрації як платника ПДВ може подати заяву про анулювання реєстрації за формою № 3-ПДВ засобами електронного зв’язку в електронній формі.
При цьому платник у розд. 1 заяви за формою № 3-ПДВ зазначає найменування контролюючого органу, в якому він перебуває на обліку.
Заяву розглядатиме територіальний орган ДПС, за яким закріплено виконання повноважень щодо реєстрації/анулювання реєстрації платників ПДВ територіального органу ДПС, у роботі якого встановлено простій.
Чи застосовуються штрафні санкції за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних та за неподання/несвоєчасне подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового вчинені під час дії воєнного стану?
Відповідальність за порушення порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН) передбачена ст. 120 прим. 2 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Водночас, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Так, відповідно до п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 ПКУ, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
У разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов’язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 ПКУ, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної ПКУ, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Таким чином, штрафні санкції за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в ЄРАН та за неподання/несвоєчасне подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, вчинені під час дії воєнного стану, не застосовуються у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок із обов’язковим виконанням такого обов’язку протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Про застосування санкцій за порушення законодавства про РРО у період дії воєнного стану на території України
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, санкції за порушення вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) не застосовуються, крім санкцій за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів.
Норми передбачені п. 12 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 265.
Щодо застосування РРО у період дії воєнного стану
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє, що тимчасово, на період дії воєнного стану в Україні, штрафні санкції за відсутність реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) у суб’єктів господарювання, які зобов’язані їх використовувати, не застосовуються. Виняток – реалізація підакцизних товарів, під час продажу яких РРО має використовуватися обов’язково.
Проте, нагадуємо, що РРО та програмний РРО мають чимало переваг при їх використанні. Зокрема, використання РРО забезпечує можливість: підключення до вагів; формування звітності за будь-який період; сканування штрих-коду для отримання ціни товару з бази даних; фіксація дати, часу та деталей розрахункових операцій; фіксація форми оплати; ведення підрахунку будь-яких податків і знижок. Крім того, споживач отримує захист своїх прав у разі придбання товару неналежної якості.
Чи має право на подання одноразової добровільної декларації самозайнята особа?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, що одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори.
Скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об’єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об’єкти декларування, і які відповідно до Податкового кодексу є чи були платниками податків.
Тож право на подання одноразової добровільної декларації поширюється і на само зайнятих осіб.
Якщо самозайнята особа має у власності кошти, отримані нею від здійснення господарської діяльності, але такі кошти не були задекларовані у податковій декларації, а також не були сплачені податки, встановлені податковим законодавством, то така особа може скористатися правом і задекларувати вказані кошти шляхом подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації та сплатити збір з одноразового (спеціального) добровільного декларування за ставкою, визначеною нормами Податкового кодексу України.
В яких випадках подається нова звітна одноразова (спеціальна) добровільна декларація?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє, що відповідно до п.п. 6.3 п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у період проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування відповідно до підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ декларант має право уточнити інформацію, зазначену у попередньо поданій одноразовій (спеціальній) добровільній декларації (далі – Декларація), виключно шляхом подання нової Декларації у порядку, визначеному підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ.
При цьому попередньо подана Декларація, інформація з якої уточнюється, вважається анульованою. Після завершення періоду проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування платник податків має право подати уточнюючий розрахунок до раніше поданої Декларації виключно у випадках, передбачених підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ.