Покровська сільська рада
Нікопольський район, Дніпропетровська область
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Податкова інформує...

Дата: 23.12.2022 10:03
Кількість переглядів: 98

Податковою службою Дніпропетровщини та Дніпропетровським обласним об’єднанням профспілок проведено спільні заходи

Для досягнення спільних цілей у плідному партнерстві та співробітництві, залучення громадськості до питань реалізації напрямків податкової політики у нашому регіоні 21.12.2022 Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) та Дніпропетровське обласне об’єднання профспілок (Міжгалузева рада профспілок) підписали угоду про співпрацю (далі – Угода).

Очільниця податкової служби області Твердохлєб Марина відзначила, що метою Угоди є об’єднання зусиль для ефективної взаємодії з громадськістю та розширення інформаційного простору для платників.

Також цього дня керівником управління інформаційної взаємодії ГУ ДПС з представниками профспілок Дніпропетровщини проведено семінар-нараду з питань запровадження новацій податкового законодавства 2022 року, що стосуються оподаткування неприбуткових організацій, а також деякі питання щодо діяльності цих установ. Під час заходу учасники семінару отримали фахові відповіді на важливі для них запитання.

ГУ ДПС завжди відкрите до співробітництва з громадськістю та бізнес-спільнотою регіону.

 

Понад 24,5 млрд грн єдиного внеску спрямовано з початку року роботодавцями Дніпропетровщини до державних цільових фондів

В. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Марина Твердохлєб відзвітувала, що протягом січня – листопада 2022 року до державних цільових фондів від платників Дніпропетровської області надійшло понад 24,5 млрд грн єдиного внеску на  загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).

У порівнянні з відповідним періодом 2021 року надходження по Дніпропетровській області збільшились на 6,5 млрд грн, або на 36,2 відсотки.

Також, керівник податкової служби Дніпропетровщини звернула увагу на те, що Державна податкова служба України у встановленому порядку передає інформацію до Пенсійного фонду України та через Пенсійний фонд України до фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування наступну інформацію:

- дані про взяття на облік платників єдиного внеску із зазначенням органу доходів і зборів, в якому взято на облік платника, та відомості про клас професійного ризику виробництва;

- відомості зі звітів страхувальників (роботодавців) щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та по укладених договорах про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування;

- дані про узгодження результатів перевірок в частині достовірності поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню;

- відомості про суми надходжень від сплати єдиного внеску, фінансових санкцій та суми коштів, перерахованих на рахунки Пенсійного фонду України та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування;

- інші відомості, в тому числі дані у розрізі страхувальників щодо сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, необхідні для виконання органами Пенсійного фонду України функцій, передбачених Законом України від 08.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

 Дякуємо платникам за своєчасну сплату податків і зборів!

 

Комунікаційна податкова платформа – ефективний діалог з бізнесом та громадськістю

Комунікаційна податкова платформа – сучасний формат спілкування органів ДПС з платниками податків. Такий формат спілкування є ефективним способом оперативного розгляду проблемних питань.

З початку дії комунікаційної податкової платформи ГУ ДПС надійшло 66 звернень. Питання, викладені у зверненнях, мали різноманітний характер, а саме: організація онлайн зустрічей, надання роз’яснень з питань податкового законодавства, листи-подяки щодо оперативного вирішення питань тощо. На всі питання, викладені у зверненнях, надано зворотній зв’язок заявнику. Про це повідомила очільниця Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Марина Твердохлєб.

Отже, у разі виникнення питань, що потребують оперативного розгляду надішліть на електронну скриньку комунікаційної податкової платформи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) dp.ikc@tax.gov.ua свій запит або звернення, в яких необхідно викласти зміст питання, що потребує вирішення.

Рекомендуємо у запитах вказувати: назву суб’єкта господарювання (код ЄДРПОУ), ПІБ (РНОКПП), адресу, контактний номер телефону, питання по суті, e-mail тощо.  

Звертайтеся на комунікаційну податкову платформу – це швидко, зручно та мобільно!

 

Акцизний податок: за ввезені товари платники Дніпропетровщини до держбюджету спрямували понад 78 млн гривень

З початку 2022 року платниками Дніпропетровської області до держбюджету направлено понад 78 млн грн акцизного податку за ввезені товари.

За словами в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Марини Твердохлєб надходження збільшились у порівнянні з 2021 роком на понад 45,6 млн грн, або майже на 141 відсоток.

Керівник податкової служби Дніпропетровщини висловила вдячність платникам за відповідальне ставлення до виконання своїх податкових обов’язків.

Марина Твердохлєб нагадала, що за листопад 2022 року платника акцизного податку сплачують податкові зобов’язання не пізніше 30.12.2022.

 

Понад 4,7 млрд грн плати за землю отримали з початку поточного року місцеві бюджети Дніпропетровщини

Протягом одинадцяти місяців 2022 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло понад 4,7 млрд грн плати за землю. У порівнянні з аналогічним періодом 2021 року надходження збільшились на понад 492 млн гривень. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Марина Твердохлєб.

Очільниця податкової служби області акцентувала увагу на тому, що бізнес на Дніпропетровщині працює і сумлінно наповнює місцеві бюджети, тим самим фінансово підтримує громади.

Марина Твердохлєб подякувала всім за своєчасну сплату податків і зборів та нагадала, що суб’єкт господарювання (орендар) сплачує орендну плату за фактичний період перебування землі у користуванні у поточному році, тобто до вчинення відповідних дій щодо припинення державної реєстрації договору оренди земельної ділянки, якщо інше не передбачено істотними умовами такого договору та повернення земельної ділянки орендодавцю (відповідному органу виконавчої влади чи відповідній сільській, селищній, міській раді) на умовах, визначених договором.

 

Відбулося засідання комітету за галузевою ознакою «Будівництво, промисловість, нерухомість» Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) повідомляє, що 16 грудня 2022 року, проведено чергове засідання комітету за галузевою ознакою «Будівництво, промисловість, нерухомість» Громадської ради при ГУ ДПС, в якому взяли участь заступник начальника ГУ ДПС Валерій Леонов та представники управління інформаційної взаємодії ГУ ДПС.

На початку засідання Валерій Леонов привітав учасників заходу та побажав продуктивної роботи.

У ході засідання розглянуті випадки, при яких органи місцевого самоврядування можуть звільняти платників від сплати земельного податку.

Також, присутніх ознайомили з особливостями оподаткування податком на прибуток підприємств операцій з першого продажу за договорами купівлі-продажу неподільного житлового об’єкта незавершеного будівництва/майбутнього об’єкта житлової нерухомості.

 

ДПС та АСС провели зустріч з питань формування стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA)

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/640055.html повідомила.

Представники ДПС провели зустріч з компаніями – членами Американської торговельної палати в Україні (АСС).

Фахівці ДПС роз’яснили особливості формування великими платниками податків стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA) на запит контролюючого органу. Подання такого електронного документу передбачено нормами Податкового кодексу України.

Під час заходу були надані відповіді на найпоширеніші запитання платників та практичні поради. В ДПС закликали бізнес повідомляти про технічні проблеми під час заповнення аудиторського файлу для оперативного аналізу та пошуку шляхів їх усунення.

Нагадуємо, що для оперативного вирішення питань бізнесу в територіальних органах ДПС працюють комунікаційні податкові платформи, які платники можуть використовувати як майданчик для комунікації з податковою службою.

 

ДПС здійснює контроль за дотриманням порядку проведення розрахунків у сфері роздрібної торгівлі пальним

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/640000.html повідомила.

Державна податкова служба України для забезпечення декларування суб’єктами господарювання реальних доходів від провадження господарської діяльності продовжує здійснення постійного контролю за дотриманням порядку проведення розрахунків суб’єктами господарювання під час роздрібної торгівлі пальним.

Для здійснення контролю працівниками податкового аудиту постійно аналізується діяльність суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж пального через АЗС (АГЗС). При цьому використовується інформація з різних джерел, як із зовнішніх (інформація від контролюючих органів, громадських організацій, суб’єктів господарювання та громадян), так і з внутрішніх (податкова звітність, система обліку даних реєстраторів розрахункових операцій тощо).

Так, у січні – листопаді 2022 року територіальними підрозділами фактичних перевірок ДПС з метою запобігання та виявлення порушень законодавства платниками податків у сфері роздрібного продажу пального проведено 919 фактичних перевірок АЗС (АГЗС).

За результатами розгляду матеріалів фактичних перевірок до суб’єктів господарювання застосовано штрафні (фінансові) санкції на загальну суму 293,3 млн гривень.

Оскільки в Україні почала діяти нова система нафтопродуктозабезпечення, яку побудували на заміну знищеним довоєнним джерелам постачання, працівники ДПС під час проведення фактичних перевірок особливу увагу приділяють документам, які підтверджують облік та походження товарів (пального), що на момент перевірки знаходяться у місці їх продажу, відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Так, під час проведення перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним, територіальними підрозділами фактичних перевірок ДПС у січні – листопаді 2022 року встановлено 218 випадків продажу пального з порушенням обліку товарних запасів, що передбачає фінансову відповідальність на загальну суму штрафних (фінансових) санкцій 191,3 млн гривень.

Звертаємо увагу, що у разі встановлення випадків реалізації пального на АЗС (АГЗС) без видачі відповідного розрахункового документу просимо терміново інформувати територіальні органи Державної податкової служби України для вжиття контрольно-перевірочних заходів.

Для детального та якісного розгляду наданих звернень просимо за можливості зазначати: адресу господарського об’єкту, назву суб’єкта господарювання та надавати будь-яку іншу інформацію, яка може бути використана при проведенні контрольно-перевірочних заходів.

 

Зустріч з платниками податків в Томаківській ДПІ

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє.

Нещодавно у Томаківській ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Томаківська ДПІ) відбулась зустріч заступника начальника Томаківської ДПІ Ольги Баршак з платниками податків на тему «Новації податкового законодавства. Особливості одноразового (спеціального) добровільного декларування. Застосування РРО/ПРРО. Право на податкову знижку».

У ході зустрічі Ольга Баршак ознайомила учасників зустрічі з останніми змінами у податковому законодавстві та роз’яснила основні вимоги Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень».

Окремо обговорювались особливості одноразового (спеціального) добровільного декларування, проблемні питання щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) та програмних РРО в умовах воєнного стану.

Податківець зазначила, що правом на податкову знижку за 2021 рік можна скористатись до кінця 2022 року, і таке право на наступні податкові роки не переноситься.

 

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» в ДПІ у м. Покрові

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.

Нещодавно за участі заступника начальника ДПІ у м. Покрові Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ДПІ у м. Покрові) Валентини Піхтіної відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Особливості одноразового (спеціального) добровільного декларування».

Під час спілкування платники цікавилися, хто може скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням, які активи підлягають одноразовому (спеціальному) добровільному декларуванню.

Також платникам було роз’яснено як підтвердити розміщення готівкових коштів у банку та в яких випадках декларант має право подати нову звітну одноразову (спеціальну) добровільну декларацію.

На запитання були надані відповіді згідно з діючим законодавством.

 

Відбувся практикум (тренінг) для платників податків в ДПІ у м. Покрові

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.

Днями заступник начальника ДПІ у м. Покрові Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Валентина Піхтіна провела практикум (тренінг) з платниками податків на тему «Податкові новації. Застосування РРО/ПРРО. Особливості одноразового (спеціального) добровільного декларування. Порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу».

Під час тренінгу платникам було надано роз’яснення по новаціям податкового законодавства.

Валентина Піхтіна зазначила, що Державною податковою службою запроваджено Комунікаційну податкову платформу, яка покликана активізувати співпрацю державного органу з платниками.

Крім того, податківці надали практичну допомогу з питань застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій.

Нагадали, що триває кампанія одноразового (спеціального) добровільного декларування та звернула увагу слухачів, що декларація подається в електронній формі через Електронний кабінет платника. Скористатися податковою амністією громадяни можуть до 01 березня 2023 року.

Наприкінці нагадала про Порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу».

 

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» в Марганецькій ДПІ

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.

Днями в Марганецькій ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Марганецька ДПІ) відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Щодо дотримання вимог трудового законодавства».

Начальник Марганецької ДПІ Євгенія Захарченко відповідала на запитання платників. Детально розповіла про переваги використання легальної праці для роботодавців.

Нагадала, що трудовий договір – це угода між працівником і роботодавцем, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а роботодавець зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Без трудового договору людина позбавлена трудових прав, соціальних гарантій (оплачувана відпустка, страхові виплати у разі хвороби, безробіття), гідної пенсії та її перерахунку.

На запитання були надані консультації у відповідності із діючим законодавством.

 

У Марганецькій ДПІ відбулась зустріч з бізнесом

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.

В приміщенні ЦОП Марганецької ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Марганецька ДПІ) була проведена зустріч начальника Марганецької ДПІ Євгенії Захарченко із суб’єктами господарювання на тему «Останні зміни податкового законодавства. Легалізація заробітної плати. Застосування РРО/ПРРО».

Фахівець ознайомила з останніми змінами в податковому законодавстві. Нагадала, що є такий формат спілкування органів ДПС з платниками податків, як Комунікаційна податкова платформа. Таки формат спілкування є ефективним способом оперативного розгляду проблемних питань.

Крім того, Євгенія Захарченко наголосила на неприпустимість допуску до роботи найманих працівників без оформлення з ними трудових відносин.

Наприкінці заходу обговорювались питання щодо застосування РРО та програмного РРО.

 

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» в Нікопольській ДПІ

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.

В Нікопольській ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Нікопольська ДПІ) відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Актуальні питання податкового законодавства». 

На запитання платників відповідала начальник Нікопольської ДПІ Наталія Міщенко.

Під час розмови посадовець роз’яснила порядок подання звітності в електронному вигляді. Звернула увагу, що користуватись Електронним кабінетом можуть не лише юридичні особи та ФОПи, а й фізичні особи – платники податків, які бажають отримати адміністративні послуги, здійснити розрахунки з бюджетом тощо.

Окремо були надані роз’яснення щодо питань застосування РРО та ПРРО в період воєнного стану. Також нагадала, якщо платник податку на доходи фізичних осіб до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на отримання податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» були надані відповіді на всі запитання платників.

 

Безкоштовні кваліфіковані сертифікати відкритих ключів від ДПС отримали 396,7 тис. користувачів

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/641331.html повідомила.

Протягом січня – листопада поточного року послугами Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС скористались 396,7 тис. юридичних та фізичних осіб. Їм безкоштовно видано понад 1 млн кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

Майже 227,5 тис. фізичних осіб протягом січня – листопада 2022 року отримали 469 тис. кваліфікованих сертифікатів.

Протягом вказаного періоду 169,2 тис. юридичних осіб  отримали 546,8 тис. кваліфікованих сертифікатів.

Електронним сервісом повторного формування сертифікатів за електронним запитом скористалися 125,9 тис. платників, з яких 58,9 тис. – юридичних та 67 тис. – фізичних осіб.

Також здійснено автоматичний перезапуск на 1 рік 364,3 тис. сертифікатів для 134,8 тис. платників, з яких 55,2 тис. – юридичні особи, 79,6 тис. – фізичні особи.

За електронними запитами сформовано понад 334 тис. сертифікатів, у тому числі 15,7 тис. сертифікатів печаток для програмних реєстраторів розрахункових операцій.

Всього з початку діяльності надавача видано понад 11,3 млн кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

Нагадаємо, що за допомогою сервісу повторного формування сертифікатів за електронним запитом кожен користувач має змогу самостійно, у режимі 24/7, а головне – дистанційно, протягом 2 – 3 хвилин отримати новий сертифікат, який матиме строк чинності до 2 років.

 

Юридичні особи направили до місцевих бюджетів Дніпропетровської області понад 562 млн грн податку на нерухомість

З початку 2022 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від юридичних осіб надійшло понад 562 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Порівняно з відповідним періодом 2021 року надходження збільшились на понад 78,4 млн гривень.

Нагадуємо, що відповідно до п.п. «ж» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу України не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників (юридичних та фізичних осіб), віднесені до класу «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства» (код 1271) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000 (далі – Класифікатор), та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку.

При цьому, сільськогосподарський товаровиробник (юридична та фізична особа) при здійсненні ним операцій з надання в оренду, лізинг, позичку частини будівлі, споруди, яка перебуває у його у власності та належить до класу «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства» (код 1271) Класифікатора, обчислює податкові зобов’язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, по зазначеним у відповідних договорах оренди, лізингу, позики частинам будівель, споруд.

 

До уваги платників податків! Продовжує роботу Комунікаційна податкова платформа!

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) доводить до відома, що продовжує працювати новий формат спілкування з платниками – Комунікаційна податкова платформа.

За допомогою цієї платформи комунікації з бізнес-спільнотою і громадськістю проходять оперативно та якісно.

Ефективний зворотній зв’язок між платниками і податковою службою області забезпечується комунікаторами – фахівцями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС), які координують роботу Комунікаційної податкової платформи регіону.

Нагадуємо, що на базі ГУ ДПС створена електронна скринька Комунікаційної податкової платформи за адресою dp.ikc@tax.gov.ua.

На цю скриньку представники бізнесу та громадськості можуть звернутись до ГУ ДПС з актуальними питаннями стосовно податкового та іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на органи ДПС, а також з пропозиціями щодо необхідності проведення певних заходів за визначеною тематикою.

Запрошуємо платників податків до спілкування за допомогою Комунікаційної податкової платформи!

 

Сервіс «Пульс» приймає звернення громадян

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, що сервіс «Пульс» ДПС України приймає звернення фізичних осіб та суб’єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників податкової служби, а також про можливі корупційні дії з їхнього боку (далі – Інформація).

Надати інформацію можна, зателефонувавши на номер телефону 0800-501-007. Зачекати з’єднання з працівником та залишити Інформацію.

При наданні Інформації Заявник називає своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посада працівника органу ДПС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.

У разі звернення представника Заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, Інформація на сервіс «Пульс» не приймається.

Звертаємо увагу, що реєструючи звернення Ви даєте згоду на запис розмови технічними засобами та обробку і використання персональних даних згідно з законодавством.

Про результати розгляду Інформації Заявникам повідомляється невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.

 

Інформаційний лист № 8/2022: Особливості провадження волонтерської діяльності платниками податків – фізичними особами у період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/640734.html повідомила.

В інформаційному листі № 8/2022 йдеться про провадження волонтерської діяльності платниками податків – фізичними особами, а саме оподаткування податком на доходи фізичних осіб і військовим збором коштів, які надходять на розрахунковий рахунок волонтера, витрати та їх документальне підтвердження, звітність тощо.

У листі ви дізнаєтесь, зокрема:

- які категорії фізичних осіб мають право не включати до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків суми (вартість) благодійної допомоги, отриманої від благодійників, у тому числі благодійників – фізичних осіб, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації;

- хто належить до членів сімей учасників бойових дій та/або учасників масових акцій громадського протесту в Україні в розумінні підпункту 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

- до якого терміну доходи, зазначені у підпункті 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 Кодексу, не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платників податку;

яка сума (вартість) благодійної допомоги не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платників податку, зазначених у підпункті 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 Кодексу;

- чи оподатковується благодійна допомога, яка виплачується (надається) благодійниками, у тому числі благодійниками – фізичними особами, які внесені до Реєстру або у порядку Закону № 5073, на користь військовослужбовців – учасників бойових дій;

- чи потрібно фізичній особі, у тому числі тій, яка є військовослужбовцем, реєструватися у Реєстрі, якщо на її розрахунковий рахунок надходять кошти як благодійні внески і направляються іншим військовослужбовцям – учасникам бойових дій для придбання ними спеціальних засобів індивідуального захисту;

- чи зобов’язаний військовослужбовець, який є учасником бойових дій, реєструватися у Реєстрі, якщо на його розрахунковий рахунок надходять кошти як благодійні внески для придбання для себе спеціальних засобів індивідуального захисту або технічних засобів спостереження;

- чи оподатковуються кошти, які надходять на розрахунковий рахунок фізичної особи як благодійні внески, якщо така особа не зареєстрована у Реєстрі;

- чи повинен подавати будь-яку звітність учасник бойових дій – військовослужбовець у разі отримання благодійної допомоги від благодійника – фізичної особи, внесеного до Реєстру; фізична особа – благодійник, яка зареєстрована у Реєстрі та отримує благодійні внески від фізичних осіб – резидентів/нерезидентів;

- чи повинен благодійник – фізична особа, який внесений до Реєстру, отримувати та зберігати документи, які підтверджують надання благодійної допомоги особам, визначеним підпунктами «а» та «в»  підпункту 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 Кодексу;

- чи підтверджується/визначається статус фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, в яких проводяться (проводилися) бойові дії, та/або які вимушено покинули місце проживання у зв'язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах;

- як визначається статус фізичної особи, яка постраждала внаслідок збройної агресії російської федерації у період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану;

- до яких податкових (звітних) періодів застосовуються положення підпункту 170.7.2 пункту 170.7 статті 170 Кодексу;

- які пільги з податку на доходи фізичних осіб і військового збору мають фізичні особи – волонтери.

Ознайомитися з інформаційним листом можна тут.

 

До уваги волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/639718.html повідомила.

Державна податкова служба України повідомляє, що 11.12.2022 набрав чинності Закон України від 16 листопада 2022 року № 2757-ІХ «Про внесення змін до пункту 21 розділу VII «Прикінцеві положення» Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» щодо вдосконалення порядку включення благодійників – фізичних осіб до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації».

Згідно з цим Законом включення фізичної особи – благодійника до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації здійснюється на підставі заяви, поданої до територіального органу ДПС у паперовій або електронній формі (в тому числі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг).

Законом відмінено подання разом із заявою копії документа про реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку у паспорті) та довідки з банку щодо відкриття на ім’я такого волонтера рахунку, призначеного для здійснення благодійної діяльності.

Реквізити рахунків, відкритих у банках на ім’я такого волонтера, що призначені для здійснення благодійної діяльності, та реєстраційного номера облікової картки платника податків/серії (за наявності) та номера паспорта, зазначаються безпосередньо у заяві.

ДПС наразі здійснює заходи для створення можливості подання такої заяви в електронній формі. До доопрацювання відповідного програмного забезпечення заяви подаються в паперовій формі.

Отже, відтепер фізичним особам – благодійникам для включення до Реєстру достатньо подати до контролюючого органу лише заяву про включення до зазначеного Реєстру.

 

Щодо звільнення від оподаткування благодійної допомоги, зібраної волонтерами

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/639714.html повідомила.

Законом України від 16 листопада 2022 року № 2747-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування благодійної допомоги, зібраної волонтерами» (далі – Закон № 2747), який набрав чинності 11.12.2022, внесені наступні зміни:

- друге речення у п.п. «б» п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), а саме: «Положення цього підпункту застосовуються також до благодійної допомоги, отриманої зазначеними благодійниками – фізичними особами у звітному податковому році, що передує року їх внесення до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації» виключено;

 - підрозділ 1 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу доповнено пунктом 31 такого змісту:

«31. Установити, що положення підпункту «б» підпункту 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 цього Кодексу застосовуються також до благодійної допомоги, отриманої благодійниками – фізичними особами, які до 1 січня 2023 року включені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, у період з 24 лютого 2022 року до дати їх включення до зазначеного Реєстру».

З набранням чинності Закону № 2747 за умови, що благодійник – фізична особа зареєструється у Реєстрі волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації до 01 січня 2023 року, сума благодійної допомоги, отриманої таким благодійником – фізичною особою у період з 24 лютого 2022 року, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу такого благодійника.

 

Щодо звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання на митній території України електрогенераторних установок та інших товарів, що включені до Переліку № 224 Постановами № 1260 та № 1340

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/639759.html повідомила.

Умовні скорочення:

Перелік № 224 Перелік товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS CoV-2, операції з ввезення яких на митну територію України та/або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість та які звільняються від сплати ввізного мита

Постанова № 224 постанова Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 року № 224 «Про затвердження переліку товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS CoV-2, операції з ввезення яких на митну територію України та/або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість та які звільняються від сплати ввізного мита» зі змінами та доповненнями

Постанова № 1260 – постанова Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2022 № 1260 «Про внесення змін до переліку товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, операції з ввезення яких на митну територію України та/або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість та які звільняються від сплати ввізного мита»

Постанова № 1288 – постанова Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2022 року № 1288 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»

Постанова № 1340 – постанова Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2022 року № 1340 «Про внесення змін до переліку товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, операції з ввезення яких на митну територію України та/або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість та які звільняються від сплати ввізного мита»

 

Питання 1. За яких умов застосовується режим звільнення від оподаткування ПДВ у період з 11 по 16 листопада 2022 року?

Режим звільнення від оподаткування ПДВ, встановлений пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу для операцій з постачання на митній території України товарів, включених до підрозділу «Інше» розділу «Медичні вироби, медичне обладнання та інші товари, що необхідні для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» Переліку № 224, застосовується у такому порядку:

− з 11.11.2022 по 16.11.2022 (включно) операції з ввезення на митну територію України та/або операції з постачання на митній території України товарів, включених до підрозділу «Інше» розділу «Медичні вироби, медичне обладнання та інші товари, що необхідні для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» Переліку № 224, підлягали звільненню від оподаткування ПДВ за умови дотримання вимог, встановлених у відповідній виносці до такого підрозділу та у Примітці 3 до Переліку № 224;

− з 17.11.2022 для застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ, встановленого пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу до операцій з ввезення на митну територію України та/або операцій з постачання на митній території України товарів, включених до підрозділу «Інше» розділу «Медичні вироби, медичне обладнання та інші товари, що необхідні для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» Переліку № 224, окремі умови, встановлені Постановою № 1260, було скасовано.

Крім того, з 02.12.2022 підрозділ "Інше" розділу "Медичні вироби, медичне обладнання та інші товари, що необхідні для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" Переліку № 224 Постановою № 1340 доповнено новими товарними позиціями.

 

Питання 2. Чи залежить застосування податкової пільги від походження товарів, включених Постановами № 1260 та № 1340 до Переліку № 224?

Ні, не залежить.  Чи попередньо ввезені на митну територію України товари, включені до Переліку № 224 Постановами № 1260 та № 1340, чи придбані на ній –  їх постачання здійснюється із застосуванням режиму звільнення від оподаткування ПДВ, встановленого пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу.

 

Питання 3. Чи застосовується пільга з оподаткування до операцій з постачання товарів, включених Постановою № 1260 до Переліку № 224, якщо такі товари були виготовлені/придбані в Україні або ввезені на митну територію України до 11 листопада 2022 року?

Режим звільнення від оподаткування ПДВ, встановлений пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу для операцій з постачання на митній території України товарів, що включені до Переліку № 224, у тому числі, Постановами № 1260 та № 1340, застосовується, починаючи з дати, з якої виникли підстави для застосування вказаної пільги, та незалежно від періоду, коли такі товари було виготовлено/придбано на митній території України або ввезено на митну територію України, зокрема, до дати набрання чинності Постановами № 1260 та № 1288, чи після такої дати.

 

Питання 4. Чи застосовується пільга з оподаткування до операцій з постачання товарів, включених Постановами № 1260 та № 1340 до Переліку № 224, якщо покупцем таких товарів є фізична особа?

Режим звільнення від оподаткування ПДВ, встановлений пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу для операцій з постачання на митній території України товарів, що включені до Переліку № 224, в тому числі, Постановами № 1260 та № 1340, застосовується незалежно від того, якій особі (фізичній чи юридичній) здійснюється постачання таких товарів.

 

Питання 5. Які умови та наслідки застосування режиму звільнення від оподаткування до операцій з постачання товарів, включених до Переліку № 224, якщо оплата товару, його ввезення на митну територію України та відвантаження покупцю відбулися в різних податкових періодах?

Режим звільнення від оподаткування ПДВ, визначений пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, застосовується до тих операцій з постачання товарів, що включені до Переліку № 224 Постановами № 1260 та № 1340, дата здійснення яких («перша подія», визначена відповідно до пункту 187.1 статті 187 розділу V Кодексу) припадає на період, в якому існують підстави для застосування такого режиму звільнення від оподаткування ПДВ.

А саме, у випадку, якщо:

повна попередня оплата («перша подія») відбувається до наявності підстав для застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ, то операція з постачання підлягає оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку. На суму такої повної попередньої оплати на дату отримання коштів постачальник повинен скласти податкову накладну з нарахуванням ПДВ. На дату настання «другої події» (відвантаження товару) податкові наслідки у частині оподаткування ПДВ у платника не виникають;

часткова попередня оплата  («перша подія») відбувається до наявності підстав для застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ, то операція з постачання підлягає оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку. На суму такої часткової попередньої оплати на дату отримання коштів постачальник повинен скласти податкову накладну з нарахуванням ПДВ. У відповідній графі цієї податкової накладної має бути зазначена частина кількості товару, за яку було отримано часткову попередню оплату. Фактичне відвантаження товарів у періоді дії режиму звільнення від оподаткування ПДВ у межах отриманої часткової попередньої оплати ("друга подія") не зумовлює у платника податкових наслідків у частині ПДВ. На дату відвантаження товару понад обсяг отриманої часткової попередньої оплати на неоплачену частину відвантажених товарів складається податкова накладна без нарахування ПДВ;

«перша подія» відбувається в період наявності підстав для застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ, то за такою операцією ПДВ не нараховується, а вартість таких товарів визначається без ПДВ.

 

Питання 6. Якщо Покупцем сплачено аванс за товари, включені Постановою № 1260 до Переліку № 224, до 11 листопада, то чи повинен Постачальник зменшити суму податкових зобов’язань з ПДВ, а Покупець – суму податкового кредиту?

Податкові зобов’язання з ПДВ Постачальника

Якщо попередня оплата («перша подія») за товари відбулася до наявності підстав (до внесення відповідних змін до Переліку № 224) для застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ, встановленого пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, то операція Постачальника з постачання таких товарів Покупцю підлягає оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку.

На дату отримання від Покупця попередньої оплати за товари Постачальник повинен був нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ та скласти податкову накладну на Покупця з ПДВ і зареєструвати її в ЄРПН у встановлені Кодексом строки.

Підстави для коригування сум податкових зобов’язань з ПДВ у Постачальника відсутні.

Податковий кредит з ПДВ Покупця

Суми ПДВ, включені Покупцем до складу податкового кредиту на підставі податкової накладної (зареєстрованої в ЄРПН), що була складена Постачальником на дату отримання від Покупця попередньої оплати за товари, коригуванню не підлягають.

 

Питання 7. Чи нараховуються податкові зобов’язання з ПДВ, якщо частина вартості обладнання оплачена до 11 листопада 2022 року, а фактичне його постачання та оплата залишку його вартості здійснюється в період дії податкової пільги?

На дату отримання від Покупця часткової попередньої оплати за товари («перша подія») Постачальник повинен був нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ та скласти податкову накладну на Покупця з ПДВ і зареєструвати її в ЄРПН у встановлені Кодексом строки.

На дату фактичного відвантаження товару понад обсяг отриманої часткової попередньої оплати на неоплачену частину відвантажених товарів податкові зобов’язання з ПДВ не визначаються та податкова накладна складається без ПДВ.

 

Питання 8. Який порядок коригування податкового кредиту, якщо ввезення на митну територію України чи придбання товару, включеного до Переліку № 224, відбулося до дати початку застосування пільги, а постачання – в період дії пільги?

Якщо товари, які включені до Переліку № 224 Постановами № 1260 та № 1340, були ввезені на митну територію України платником податку або придбані на митній території України та при їх ввезенні або придбанні було нараховано ПДВ відповідно до Кодексу, то платник податку за операціями з ввезення/придбання таких товарів має право віднести суми ПДВ, сплачені при такому ввезенні/придбанні, до податкового кредиту (за наявності належним чином оформленої митної декларації/зареєстрованої в ЄРПН відповідної податкової накладної).

При цьому якщо товари, включені до Переліку № 224 Постановами № 1260 та № 1340, які були придбані на митній території України або ввезені на митну територію України платником податку з ПДВ, а постачаються без ПДВ у зв’язку із застосуванням режиму звільнення від оподаткування ПДВ до операцій з їх постачання, суми податкового кредиту, сформовані відповідно до статті 198 розділу V Кодексу, коригуванню не підлягають, податкові зобов’язання з ПДВ відповідно до пункту 198.5 статті 198 та/або статті 199 розділу V Кодексу за такими товарами не нараховуються.

 

Питання 9. Який код пільги вказується в податковій накладній, що складається за операцією з постачання товарів, включених до Переліку № 224 Постановами № 1260 та № 1340?

Код пільги зазначається згідно з Довідниками податкових пільг, які затверджені ДПС станом на дату складання податкової накладної (пункт 16 Порядку № 1307).

Станом на 01.10.2022 чинними є Довідник № 111/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, і Довідник № 111/2 інших податкових пільг.

Довідники розміщено на вебпорталі ДПС https://tax.gov.ua у розділі «Довідники» (підрозділ «Довідники пільг») за посиланням https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html.

Відповідно до Довідника № 111/2 операціям, що звільняються від оподаткування згідно з пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, присвоєно код 14060544.

Отже, в податковій накладній, що складається за операцією з постачання товарів, включених до Переліку № 224 Постановами № 1260 та № 1340, в графі 9 табличної частини податкової накладної вказується код пільги 14060544.

 

Щодо спеціальних правил та спрощень для платників, які зареєстровані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями рф

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/641006.html повідомила.

Урядом прийнято рішення щодо формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територій, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, яке дозволяє повноцінно реалізувати право платників податків підтвердити неможливість вивезення первинних документів та/або їх втрату відповідно до підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 року № 1364 установлено, що  перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територій, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою, встановленою цією постановою, за погодженням з Міністерством оборони на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.

Зазначений перелік оновлюватиметься Мінреінтеграції не рідше ніж двічі на місяць та міститиме інформацію про дату початку та дату завершення бойових дій (дата виникнення та припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації.

Враховуючи зазначене, починаючи з 25 грудня 2022 року у платників податків з’явиться можливість скористатися спеціальними правилами для підтвердження неможливості вивезення платниками податків первинних документів у зв'язку з їх знаходженням на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, та/або їх втрату, оскільки, втрата документів, що не пов'язана із зазначеними підставами, не надає права платнику податків/податковому агенту застосовувати положення підпунктом 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

З метою зменшення податкового навантаження на платників податків, які опинилися у скрутному становищі у зв’язку з повномасштабним вторгненням російської федерації на територію України, внесено зміни до Податкового кодексу України, якими для платників податків, які зареєстровані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, діють спеціальні правила та спрощення. 

 

Чи залежить звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання систем безперебійного електроживлення, електрогенераторних установок, тощо від категорії покупця та напрямів використання таких товарів?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/641601.html повідомила.

Згідно з п. 71 підрозд. 2 розд. ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) тимчасово, на період, що закінчується останнім календарним днем місяця, в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України та/або операції з постачання на митній території України товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України.

Перелік товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, операції з ввезення яких на митну територію України та/або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість та які звільняються від сплати ввізного мита, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2020 № 224 (зі змінами та доповненнями, у тому числі внесеними постановами Кабінету Міністрів України від 09.11.2022 № 1260, від 16.11.2022 № 1288, від 29.11.2022 № 1340) (далі – Перелік № 224).

Перелік № 224 містить, зокрема, такі товари, як системи безперебійного електроживлення, електрогенераторні установки, трансформатори (крім товарів цивільної авіації), інвертори, акумулятори електричні, включаючи сепаратори для них, тощо (підр. «Інші» розд. «Медичні вироби, медичне обладнання та інші товари, що необхідні для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» Переліку № 224).

Приміткою 3 до Переліку № 224 визначено умови віднесення товарів, зазначених у розд. «Медичні вироби, медичне обладнання та інші товари, що необхідні для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», до товарів, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, які звільняються від сплати ввізного мита та операції з ввезення яких на митну територію України та/або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування ПДВ.

Водночас, режим звільнення від оподаткування ПДВ, встановлений п. 71 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ для операцій з постачання на митній території України товарів, визначених у підрозділі «Інше» розділу «Медичні вироби та інші товари» Переліку № 224, застосовується незалежно від того:

якій особі (фізичній чи юридичній) здійснюється постачання (продаж) таких товарів;

для яких цілей здійснюється придбання (закупівля) особою (фізичною чи юридичною) таких товарів, зокрема, чи такі товари будуть використовуватися для власних потреб чи для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

 

Щодо необхідності відображення в чеках РРО/ПРРО усіх обов’язкових реквізитів

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/641594.html повідомила.

Державна податкова служба України на постійній основі проводить аналіз фінансово-господарських операцій суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну реалізацію алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального із застосуванням РРО/ПРРО.

У ході здійснення податкового контролю в переважній більшості випадків встановлюються порушення вимог щодо форми та змісту розрахункових документів при реалізації товарів підакцизної групи.

Так, наявні випадки продажу підакцизних товарів без використання режиму програмування найменувань товарів із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД та не відображення/не вірного відображення реквізитів марок акцизного податку в розрахункових документах, які створюються РРО при проведенні розрахункових операцій з продажу алкогольних напоїв. 

Слід зазначити, що найбільше суб’єкти господарювання допускають порушення в частині не відображення/не вірного відображення обов’язкових реквізитів розрахункових документів, зокрема:

відображення у розрахункових документах при проведенні розрахункових операцій з продажу підакцизних товарів неточної інформації щодо коду УКТ ЗЕД (відображається частина коду УКТ ЗЕД – підгрупа, група тощо);

відображення кодів УКТ ЗЕД у розрахункових документах за допомогою поєднання літер та цифр;

відсутність у розрахункових документах серії та номеру марок акцизного податку при продажу алкогольних напоїв;

невірне відображення реквізитів марок акцизного податку (серія та номер) – відображається поєднання букв та символів, які не відносяться до реквізитів марок акцизного податку, відображається більша/менша кількість цифрових та літерних позначень, відображаються літери без використання регістра.

Такі порушення унеможливлюють формування актуальної інформації щодо обсягів продажу пального та тютюнових виробів, з метою справедливого розподілу часток акцизного податку з продажу таких товарів до бюджетів місцевого самоврядування, а також визначення обсягів продажу алкогольних напоїв з метою контролю за повнотою сплати акцизного податку з роздрібного продажу таких товарів.

Крім того, до суб’єктів господарювання застосовуються значні штрафні (фінансові) санкції за порушення порядку проведення розрахунків.

Враховуючи викладене, звертаємо увагу на необхідності відображення в чеках РРО/ПРРО усіх обов’язкових реквізитів, особливо в частині використання режиму програмування підакцизних товарів із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД та відображення реквізитів марок акцизного податку при продажі алкогольних напоїв.

 

До відома роботодавців!

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/640625.html повідомила.

Одним із напрямів діяльності податкової служби є здійснення контролю за дотриманням роботодавцями законодавства щодо укладення трудових договорів та оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Такий контроль податкові органи здійснюють, зокрема, шляхом проведення фактичних перевірок у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин (п.п. 80.2.7 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України).

У ході організації заходів контролю податкові органи використовують широкий спектр джерел інформації щодо ймовірних порушень трудового законодавства. Не останню роль при цьому виконують звернення громадян та повідомлення на чат-бот «StopViolationBot» у месенджері Telegram.

З початку року податковими органами проведено понад 19 тис. фактичних перевірок платників податків. При цьому порушення трудового законодавства фіксуються при кожній 10 перевірці.

Одночасно повідомляємо, що у зв’язку із збільшенням розміру мінімальної заробітної плати з 01.10.2022 збільшився розмір штрафу для юридичних та фізичних осіб – підприємців, які ігнорують виконання свого обов’язку. Відтак, штраф становить від 67 до 201 тис. гривень за кожного працівника, допущеного до роботи без оформлення трудового договору (контракту).

 

Ведення обліку платниками єдиного податку

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, що фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, ведуть облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів.

Платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів і витрат за типовою формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

При цьому фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку третьої групи ведуть облік доходів і витрат від виробництва та реалізації власної сільськогосподарської продукції окремо від обліку доходів і витрат від здійснення інших видів підприємницької діяльності.

Облік доходів та витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.

Юридичні особи – платники єдиного податку третьої групи використовують дані спрощеного бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат з урахуванням положень пунктів 44.2 та 44.3 ст. 44 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Норми визначені п. 296.1 ст. 296 ПКУ.

 

Платник ПДФО отримав спадщину: дії нотаріуса (уповноваженої особи)

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що нотаріус за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса та/або в сільських населених пунктах – уповноважена на це посадова особа відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини щокварталу подають до контролюючого органу інформацію про видачу свідоцтв про право на спадщину в порядку, встановленому розділом ІV Податкового кодексу України (далі – ПКУ) для податкового розрахунку. У такому самому порядку нотаріуси подають інформацію про посвідчення договорів дарування.

При цьому у такому податковому розрахунку обов’язково зазначається сума доходу у вигляді вартості успадкованого майна, отриманого платником податку на доходи (ПДФО), зазначеним у п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 ПКУ.

Нотаріус або в сільських населених пунктах – уповноважена на це посадова особа відповідного органу місцевого самоврядування видає спадкоємцю-нерезиденту свідоцтво про право на спадщину за наявності документа про сплату таким спадкоємцем податку з вартості об’єкта спадщини.

Норми передбачені п. 174.4 ст. 174 ПКУ.

 

Для яких земельних ділянок не визначається мінімальне податкове зобов’язання?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що  згідно з п. 38 прим.1.2 ст. 38 прим.1 Податкового кодексу України мінімальне податкове зобов’язання не визначається для:

- земельних ділянок, що використовуються дачними (дачно-будівельними) та садівничими (городницькими) кооперативами (товариствами), а також набуті у власність/користування членами цих кооперативів (товариств) у результаті приватизації (купівлі/продажу, оренди) у межах земель, що належали цим кооперативам (товариствам) на праві колективної власності чи перебували у їх постійному користуванні;

- земель запасу;

- невитребуваних земельних часток (паїв), розпорядниками яких є органи місцевого самоврядування, крім таких земельних часток (паїв), переданих органами місцевого самоврядування в оренду;

- земельних ділянок зон відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;

- земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, які належать фізичним особам на праві власності та/або на праві користування та станом на 1 січня 2022 року знаходилися у межах населених пунктів.

 

Як задекларувати громадянину іноземну валюту, яка знаходиться в готівковій формі, при одноразовому (спеціальному) добровільному декларуванню?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.

Відповідно до п.п. «г» п. 5 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ об’єктами декларування не можуть бути, зокрема, кошти в національній та іноземній валютах, які на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація) перебувають у готівковій формі.

Разом з тим, п. 9 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ передбачено, що для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України (далі – спеціальні рахунки) до подання Декларації.

Декларант з метою забезпечення виконання положень п. 9 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ звертається до банку для відкриття спеціального рахунку. Порядок відкриття, закриття, зарахування коштів на спеціальний рахунок і здійснення контролю за операціями за таким рахунком встановлюються Національним банком України.

Таким чином, декларант, який бажає задекларувати кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі, повинен до подання Декларації розмістити такі кошти на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України.

 

Щодо оформлення трудових відносин з найманими працівниками

Відділ комунікацій з громадськістю Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон)  нагадує, що трудовий договір – це угода між працівником і роботодавцем, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а роботодавець зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

Працівники, які оформлені офіційно мають певні права, а саме:

- такі працівники мають право на безпечні та здорові умови праці – роботодавець зобов’язаний перевіряти робочі місця, надавати спецодяг і взуття, засоби індивідуального захисту, організовувати навчання з охорони праці та медичні огляди;

- посадові обов’язки працівників зафіксовані у трудовому договорі та посадовій інструкції;

- тривалість робочого тижня не перевищує 60 годин;

- заробітна плата виплачується регулярно, не нижче законодавчо установленої мінімальної заробітної плати;

- штрафи та інші утримання із заробітної плати не передбачені за дисциплінарні порушення, а лише у випадку прямої шкоди такий працівник притягується до відповідальності у вигляді штрафів, але в обмеженому розмірі;

- гарантується оплачувана щорічна відпустка, додаткові відпустки, відпустка по догляду за дитиною тощо;

- працівник має право поєднувати навчання з роботою зі збереженням заробітної плати;

- працівник має гарантії і компенсації у разі хвороби, народження дитини, нещасного випадку, пов’язаного з виконанням роботи, професійного захворювання, а також допомогу по безробіттю і на виплату пенсій.

 

Податкова знижка на наступні періоди не переноситься

Відділ комунікацій з громадськістю Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє, що податкова знижка для фізичних осіб, – документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі - ПКУ) (підпункт 14.1.170. статті 14 ПКУ).

Так, податкова знижка – це можливість громадянина повернути частину сплаченого загальнодержавного податку на доходи за певні послуги, які були здійснені протягом звітного податкового року платником податку. Витрати мають підтверджуватися платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, що ідентифікують продавця послуг і особу, яка звертається за податковою знижкою, а також копіями договорів за їх наявності, в яких обов’язково відображається вартість таких послуг і строк оплати за такі послуги (підпункт 166.2.1 статті 166 ПКУ).

Податкова знижка може включати витрати за користування іпотечним житловим кредитом, благодійні внески неприбутковим організаціям, витрати за навчання та багато інших витрат. Повний перелік витрат, за які можна отримати податкову знижку, визначається пунктом 166.3. статті 166 ПКУ.

Обмеження при отриманні податкової знижки:

- сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ;

- якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п. 166.4.3 ПКУ).

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня (тимчасово, на період до припинення/скасування воєнного стану на території України, подання декларації на податкову знижку за 2021 рік здійснюється без дотримання вказаного терміну).

Крім того, слід пам’ятати, якщо платник податку на доходи фізичних осіб до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на отримання податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

 

Що відноситься до сільськогосподарської продукції (сільськогосподарські товари)

Відділ комунікацій з громадськістю Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що  відповідно до  п.п. 14.1.234 п.14.1 ст.234 ПКУ, сільськогосподарською продукцією (сільськогосподарськими товарами) є продукція/товари, які підпадають під визначення груп 1 - 24 УКТ ЗЕД, за умови що такі товари (продукція) вирощуються, відгодовуються, виловлюються, збираються, виготовляються, виробляються, переробляються безпосередньо виробником цих товарів (продукції), а також продукти обробки та переробки цих товарів (продукції), якщо вони були придбані або вироблені на власних або орендованих потужностях (площах) для продажу, переробки або внутрішньогосподарського споживання.

З врахуванням викладеного, до сільськогосподарської продукції належать такі товари:

- живі тварини; продукти тваринного походження, зазначені у групах 01 - 05 УКТ ЗЕД;

- продукти рослинного походження, зазначені у групах 06 - 14 УКТ ЗЕД;

- жири та олії тваринного або рослинного походження; продукти їх розщеплення; готові харчові жири; воски тваринного або рослинного походження, зазначені у групі 15 УКТ ЗЕД;

- готові харчові продукти; алкогольні та безалкогольні напої і оцет; тютюн та його замінники, зазначені у групах 16 - 24 УКТ ЗЕД.

 

Підстави для нарахування земельного податку з урахуванням Закону України № 1914

Відділ комунікацій з громадськістю Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє, що Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» внесено зміни до Податкового кодексу України щодо порядку обчислення плати за землю.

Зокрема, пунктом 286.1. статті 286 ПКУ встановлено, що підставою для нарахування земельного податку є:

а) дані державного земельного кадастру;

б) дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

в) дані державних актів, якими посвідчено право власності або право постійного користування земельною ділянкою (державні акти на землю);

г) дані сертифікатів на право на земельні частки (паї);

ґ) рішення органу місцевого самоврядування про виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв);

д) дані інших правовстановлюючих документів, якими посвідчується право власності або право користування земельною ділянкою, право на земельні частки (паї).

У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, земельну частку (пай), відомості про які відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, нарахування податку фізичним особам здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності на об’єкт оподаткування.

 

Щодо офіційного працевлаштування!

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу роботодавців на важливість офіційного працевлаштування найманих працівників. Адже працівник, який працює нелегально, позбавляється соціального страхування, виплат у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, допомоги у разі настання нещасного випадку під час виробничого процесу, виплати своєчасно та не нижче мінімальної заробітної плати, офіційної відпустки, відпустки по догляду за дитиною та багатьох інших гарантій.

В умовах воєнного стану проблема легалізації трудових відносин та виплата заробітної плати як ніколи є актуальною темою. Адже чимало суб’єктів господарювання поновлюють свою роботу. І для того, щоб працювати у правовому полі, під час оформлення нового працівника на роботу, суб’єкту господарювання (роботодавцю) необхідно:

- укласти трудовий договір у письмовій формі;

- оформити наказ (розпорядження) щодо прийняття працівника на роботу;

- до початку роботи працівника, подати до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку суб’єкта господарювання (підприємця) як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, повідомлення про прийняття працівника на роботу (форма повідомлення встановлена постановою КМУ від 17 червня 2015 року № 413);

- зробити запис у трудовій книжці про прийняття працівника на роботу (Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Мін'юсту, Мінпраці, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58).

Пам’ятайте, що легалізація трудових відносин – це гарантія соціального захисту!

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь