Податкова інформує...
Очільниця податкової служби Дніпропетровщини відвідала культурно-діловий центр
У самому серці м. Дніпра розташована унікальна споруда та найбільший у регіоні культурно-діловий центр, де одночасно поєднані духовність, культура та бізнес.
Саме зустріч з бізнесом – основна мета відвідування визначної пам’ятки міста в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Твердохлєб Мариною.
При спілкуванні панувала дружня та тепла атмосфера, відчувався зв’язок «від серця – до серця».
Головний меседж, сформований у ході зустрічі з обох сторін, – «сплачувати податки – не соромно, а – почесно».
Прозорість, партнерство, паритетність – ключові принципи роботи податкової служби області під час комунікації з платниками.
Співпраця податкової служби Дніпропетровщини з територіальними громадами в дії
Нещодавно відбулась робоча зустріч в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДПС) Твердохлєб Марини з головою Покровської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області, керівницею Дніпропетровського регіонального відділення Всеукраїнської асоціації ОТГ Спажевою Світланою.
Під час спілкування обговорювались нагальні питання стосовно наповнення місцевих бюджетів та заходи підтримки їх фінансової стабільності, зокрема в умовах воєнного стану.
Твердохлєб Марина зазначила, що впродовж 2022 року зросли надходження до місцевих бюджетів у порівнянні з 2021 роком. Вона зауважила, що сумлінна сплата податків – це запорука функціонування надійного економічного фронту, як громади, так і області в цілому.
Податкова служба та територіальні громади мають спільну мету – забезпечення наповнення місцевих бюджетів. Тому ефективна співпраця ГУ ДПС з органами місцевого самоврядування сприяє виявленню резервів для підвищення фінансової спроможності регіону.
На завершення заходу сторони підкреслили важливість проведеної зустрічі та домовились про розширення подальшої співпраці.
До місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло понад 411,8 млн грн плати за землю від юридичних осіб
Юридичні особи впродовж січня 2023 року спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровської області понад 411,8 млн грн плати за землю.
За словами в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Марини Твердохлєб, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились майже на 67,1 млн грн, або на 19,5 відсотків.
Плата за землю є одним із бюджетоформуючих податків місцевих бюджетів нашого регіону. Очільниця подякувала платникам за сумлінну сплату податків та фінансову підтримку громад.
Майже 106 млн грн єдиного податку – внесок юросіб до місцевих бюджетів Дніпропетровської області
Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Марина Твердохлєб, протягом січня 2023 року юридичні особи – платники єдиного податку спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини майже 106 млн гривень. У порівнянні з 2022 роком надходження виросли на понад 60,4 млн грн, або майже на 133 відсотки.
За словами керівника податкової служби, позитивна динаміка надходжень забезпечується завдяки тому, що бізнес на Дніпропетровщині працює і сумлінно сплачує податки і збори до бюджетів.
Дякуємо всім, хто підтримує економіку нашої держави, а отже – здійснює свій внесок у Перемогу!
Очільниця податкової служби регіону прийняла участь у робочій нараді в облдержадміністрації
Днями у Дніпропетровській обласній державній адміністрації на чолі з головою облдержадміністрації – начальником обласної військової адміністрації Лисаком Сергієм відбулася нарада за участі керівництва Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, Дніпровської митниці, Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці, Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області та бізнесу.
Головний меседж заходу – наповнення бюджетів. І важливо, щоб у цьому напрямку були єдиними і бізнес, і влада.
В. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Твердохлєб Марина зазначила, що сьогодні у пріоритеті нашої роботи є комунікації з платниками податків на засадах прозорості, відкритості та партнерства. Саме обізнані платники сумлінно сплачують податки, здійснюють господарську діяльність у правовому полі, що надзвичайно важливо саме зараз.
Об’єднавши зусилля, ми підтримуємо економічний фронт та наближаємо нашу перемогу.
Відбулась онлайн-зустріч з членами Спілки українських підприємців
Ефективне співробітництво через механізм постійних і прозорих комунікацій та обмін інформацією з бізнес-спільнотою і громадськістю регіону завжди у пріоритеті роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС).
Нещодавно за участі очільниці податкової служби області Твердохлєб Марини проведено зустріч в онлайн-форматі з представниками бізнесу – юридичними та фізичними особами – членами Спілки українських підприємців.
Під час заходу розглянули питання стосовно порядку розрахунку мінімального податкового зобов’язання (далі – МПЗ), термінів надавання звітності з МПЗ і строків сплати податків з урахуванням МПЗ для юридичних і фізичних осіб – підприємців.
Також аудиторію поінформовано про можливість отримання інформаційної підтримки через комунікаційну податкову платформу та телефони «гарячих ліній».
Фахівці ГУ ДПС надали відповіді на запитання учасників зустрічі та роз’яснили застосування окремих законодавчих норм.
Податкова служба Дніпропетровщини завжди відкрита до діалогу з платниками. Адже вчасно отримана інформація – це можливість оперативно вирішувати нагальні питання.
Співпраця податкової служби Дніпропетровщини з територіальними громадами в дії
Днями відбулась робоча зустріч в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДПС) Твердохлєб Марини з головою Покровської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області, керівницею Дніпропетровського регіонального відділення Всеукраїнської асоціації ОТГ Спажевою Світланою.
Під час спілкування обговорювались нагальні питання стосовно наповнення місцевих бюджетів та заходи підтримки їх фінансової стабільності, зокрема в умовах воєнного стану.
Твердохлєб Марина зазначила, що впродовж 2022 року зросли надходження до місцевих бюджетів у порівнянні з 2021 роком. Вона зауважила, що сумлінна сплата податків – це запорука функціонування надійного економічного фронту, як громади, так і області в цілому.
Податкова служба та територіальні громади мають спільну мету – забезпечення наповнення місцевих бюджетів. Тому ефективна співпраця ГУ ДПС з органами місцевого самоврядування сприяє виявленню резервів для підвищення фінансової спроможності регіону.
На завершення заходу сторони підкреслили важливість проведеної зустрічі та домовились про розширення подальшої співпраці.
Податківці Дніпропетровщини діляться досвідом із студентами
Який порядок проведення перевірок на підприємствах, які саме перевірки передбачені діючим податковим законодавством України та терміни їх проведення – відповіді на ці та інші питання отримали студенти факультету обліку і фінансів Дніпровського державного аграрно-економічного університету (далі – ДДАЕУ) під час онлайн-лекції за участі в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) Твердохлєб Марини.
Також у заході прийняли участь керівники структурних підрозділів ГУ ДПС та представники науково-педагогічного складу ДДАЕУ.
Фахівці податкової служби області розповіли слухачам про теоретичні засади здійснення перевірок та практику застосування вимог Податкового кодексу України.
Податкова служба Дніпропетровщини комунікує з ДДАЕУ на постійній основі. Кожна із сторін зацікавлена в ефективній взаємодії та обговоренні нагальних питань. Проведення таких спільних заходів допомагає молоді у здобутті практичного досвіду та професійних навичок під наставництвом досвідчених фахівців.
На Дніпропетровщині місцеві бюджети отримали від юридичних осіб понад 119 млн грн податку на нерухомість
Протягом першого місяця 2023 року юридичними особами спрямовано до місцевих бюджетів Дніпропетровщини понад 119,6 млн грн, що порівняно з аналогічним періодом минулого року на понад 17,5 млн грн , або на 17,2 відсотки більше. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Марина Твердохлєб.
За словами очільниці податкової служби Дніпропетровщини своєчасна сплата податків це той вклад, який кожний працюючий сьогодні платник може зробити задля підтримки фінансової стабільності нашої країни в умовах війни.
«Дякуємо представникам бізнесу за згуртованість та розуміння важливості сплати податків, за проявлену стійку громадянську позицію», - зазначила керівник податкової.
Відбулось заключне засідання Керівного комітету проєкту METS
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/654763.html повідомила про наступне.
Нещодавно відбулось заключне засідання Керівного комітету проєкту міжнародної технічної допомоги «Шведсько-українське партнерство для сучасної та ефективної податкової служби METS».
В онлайн-заході взяли участь в. о. Голови ДПС Тетяна Кірієнко, заступник Голови ДПС з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Наталія Калєніченко, керівники структурних підрозділів ДПС, експерти Податкової агенції Швеції на чолі з її Генеральним директором пані Катрін Вестлінг Палм та представники Шведського агентства міжнародної співпраці та розвитку (Sida).
Під час заходу розглядались результати реалізації проєкту і напрями подальшої співпраці ДПС та Податкової агенції Швеції.
«Експертиза Податкової агенції Швеції у сфері євроінтеграції, формування стратегій розвитку податкової служби, обслуговування та комунікації з платниками податків, комплаєнсу, формування корпоративної культури надзвичайно корисна для ДПС на шляху впровадження запланованих реформ. Тому ми прагнемо продовжити ефективну співпрацю та обмін досвідом зі шведськими колегами», – зазначила Тетяна Кірієнко.
Одним з ключових результатів спільного проєкту також стало проведення Глобального опитування платників податків. Результати цього дослідження засвідчили правильність обраного стратегічного курсу ДПС та дозволять вдосконалити стратегію підходу, орієнтованого на платника податків, надалі. Адже розвиток онлайн-сервісів та максимальна підтримка платників податків залишаються пріоритетними напрямами роботи ДПС в умовах воєнного стану.
Серед планів ДПС на 2023 рік також, за словами Тетяни Кірієнко, реформи, спрямовані на удосконалення системи адміністрування та покращення виконання норм податкового законодавства платниками податків, важливі цифрові трансформації, а також імплементація законодавства та правил ЄС.
Представники Податкової агенції Швеції підкреслили ефективність обміну досвідом та зацікавленість у продовженні подальшої співпраці.
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Надання електронних довірчих послуг»
У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Надання електронних довірчих послуг». На запитання платників податків відповідала заступник начальника управління – начальник першого відділу управління реєстрації користувачів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Поліщук Світлана.
Питання 1: Добрий день! Скажіть, будь ласка, в чому полягає відмінність між удосконаленим та кваліфікованим електронним підписом?
Відповідь: Добрий день! Особистий ключ кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) чи печатки зберігається виключно в засобі КЕП чи печатки, тобто на захищеному носієві ключової інформації та пов’язаний з кваліфікованим сертифікатом відкритого ключа електронного підпису чи печатки. Засоби КЕП чи печатки забезпечують, серед іншого, захист від доступу до особистих ключів сторонніх осіб. Крім того, кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково містять, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі КЕП чи печатки.
Кваліфікований сертифікат відкритого ключа, сформований для удосконаленого електронного підпису чи печатки, не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі КЕП чи печатки. Під час перевірки удосконаленого електронного підпису чи печатки за допомогою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надається підтвердження того, що особистий ключ не зберігається в засобі КЕП чи печатки.
Питання 2: Вітаю! Чи може фізична особа використовувати для зберігання особистого ключа незахищений носій інформації?
Відповідь: Добрий день! 24 травня 2022 року Кабінет Міністрів України (далі – КМУ) прийняв Постанову № 617 «Про внесення змін до постанови КМУ від 17 березня 2022 р. № 300» (далі – Постанова № 617), якою обов'язкове використання електронного підпису на захищеному носії в Україні відтермінували на період дії воєнного стану та протягом 6 місяців з дня його припинення. Згідно з Постановою № 617 можливість використання електронних підписів та печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається на засобі КЕП чи печатки, продовжено на період дії воєнного стану на території України та протягом 6 місяців з дня його скасування чи припинення. Отже, це рішення КМУ дає змогу фізичним особам використовувати електронний підпис без його зберігання на захищених носіях інформації ще певний період.
Питання 3: Добрий день! Підкажіть, будь ласка, при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено», що робити в такому випадку?
Відповідь: Добрий день! Для усунення такої помилки необхідно перевірити правильність введення паролю, а саме: регістр вводу паролю, мову клавіатури, тощо (створений пароль може містити особливі символи). Якщо користувач забув пароль, то він повинен скасувати кваліфікований сертифікат відкритого ключа та отримати новий.
Для цього необхідно звернутися до буд-якого відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач), подати Заяву про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа для скасування кваліфікованого сертифіката та новий комплект реєстраційних документів для отримання нових кваліфікованих сертифікатів відкритого ключа.
Заява про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа розміщена на офіційному інформаційному ресурсі Надавача (ca.tax.gov.ua) в розділі «Скасування, блокування, поновлення сертифікатів».
Перелік документів, необхідних для отримання електронних довірчих послуг, наведено у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» офіційного інформаційного ресурсу Надавача (ca.tax.gov.ua).
Детальну інформацію щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування користувачів (відокремлених пунктів реєстрації) можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі Надавача (ca.tax.gov.ua) за посиланням: «Головна»/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або «Головна»/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Пункти обслуговування».
Питання 4: Добрий день! Де можна ознайомитись з інформацією щодо повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом та за яких умов їх можна сформувати?
Відповідь: Добрий день! Детальну інформацію щодо повторного (дистанційного) формування сертифікатів розміщено на офіційному інформаційному ресурсі Надавача (ca.tax.gov.ua) у розділі «Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом».
Зазначену процедуру можна здійснити онлайн або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1». Необхідно попередньо встановити актуальну версію безкоштовного програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1.
Слід зазначити, що скористатися сервісом повторного (дистанційного) формування сертифікатів зможуть лише ті користувачі, які мають:
- чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);
- незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
- особистий ключ доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.
Також, у зв’язку з тим, що Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 введено воєнний стан в Україні, Надавач, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 року № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг» здійснює автоматичне формування нових сертифікатів відкритих ключів всім користувачам за один день до закінчення строку чинності старих сертифікатів, терміном дії на один рік. При цьому особистий ключ та пароль користувача не змінюються.
Відбувся семінар для платників податків в ДПІ у м. Покрові
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.
Нещодавно, у ДПІ у м. Покрові Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ДПІ у м. Покрові) проведено семінар для платників податків із наступних питань «Зміни у податковому законодавстві. Деклараційна кампанія 2023. Про переваги подання звітності в електронному вигляді. Актуальні питання одноразового (спеціального) добровільного декларування. Заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжних документів».
У семінарі прийняли участь заступник начальника ДПІ у м. Покрові Валентина Піхтіна та платники податків.
Податківець проінформувала учасників заходу про основні зміни у податковому законодавстві. Окремо зазначила, що у 2023 році набрали чинності нові форми податкової звітності.
Нагадала, що триває кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2022 року. Повідомила про підстави для подання податкової декларації про майновий стан і доходи за 2022 рік, граничні строки сплати податкових зобов’язань, визначених в декларації. Податківець нагадала платникам податків про переваги подання звітності в електронному вигляді, зокрема за допомогою «Електронного кабінету».
Окремо обговорили актуальні питання одноразового (спеціального) добровільного декларування та вірного заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжних документів.
Відбулося засідання «круглого столу» в Марганецькій ДПІ
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.
Нещодавно в Марганецькій ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській (Марганецька ДПІ) начальник Марганецької ДПІ Євгенія Захарченко провела засідання «круглого столу» з платниками податків на тему «Кампанія декларування - 2023. Основне про одноразове (спеціальне) добровільне декларування. Сервіс «Пульс» ДПС України».
Податківець повідомила, що триває деклараційна кампанія - 2023 року. Нагадала, що з 01.01.2023 діє нова форма податкової декларації про майновий стан і доходи та інструкція щодо її заповнення. Крім того, на засіданні обговорили питання щодо строків та способів подання податкової декларації про майновий стан і доходи.
Також, Євгенія Захарченко нагадала, що одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи були одержані за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства та/або міжнародних договорів. Звернула увагу, що кампанія одноразового (спеціального) добровільного декларування продовжена до 01 березня 2023 року.
Окремо обговорювались питання щодо роботи антикорупційного сервісу «Пульс» ДПС України.
Під час засідання учасники заходу отримали відповіді на запитання та друковану продукцію зазначеної тематики.
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» в ДПІ у м. Покрові
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.
Нещодавно за участі заступника начальника ДПІ у м. Покрові Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ДПІ у м. Покрові) Валентини Піхтіни відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Актуальні питання податкового законодавства».
Валентина Піхтіна відповідала на різні запитання платників, що стосуються основних новацій податкового законодавства у 2023 році, а саме по яким податкам застосовуються нові форми податкової звітності, особливості визначення мінімального податкового зобов’язання, зміни розмірів ставок податків та порядок нарахування деяких податкових зобов’язань.
На запитання були надані відповіді згідно з діючим законодавством.
Засідання «круглого столу» в Томаківській ДПІ
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.
Нещодавно, з метою забезпечення роз’яснювальної кампанії з важливих питань оподаткування, відбулось засідання «круглого столу» начальника Томаківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Томаківська ДПІ) Руслани Рибки з платниками податків на тему «Податкові зміни. Декларування громадянами доходів, отриманих у 2022 році. Легалізація заробітної плати. Заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжних документів».
Руслана Рибка проінформувала учасників «круглого столу» про основні зміни у податковому законодавстві, зокрема розповіла про особливості сплати мінімального податкового зобов’язання.
Окремо на засіданні обговорювались питання щодо декларування громадянами доходів, отриманих у 2022 році. Податківець нагадала, у кого є обов’язок декларувати свої доходи та хто має право на отримання податкової знижки.
Також були надані роз’яснення щодо дотримання вимог трудового законодавства, правильного заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжних документів.
Під час заходу учасники отримали відповіді на запитання та друковану продукцію зазначеної тематики.
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Одноразове (спеціальне) добровільне декларування: актуальні питання»
У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Одноразове (спеціальне) добровільне декларування: актуальні питання». На запитання платників податків відповідала заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податку на доходи фізичних осіб управління оподаткування фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Бабкіна Оксана.
Питання 1: Добрий день! Скажіть, будь ласка, протягом якого терміну я маю сплатити збір після подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації?
Відповідь: Добрий день! Сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
У разі вибору декларантом у межах одноразового (спеціального) добровільного декларування ставки збору, що передбачає сплату такого платежу трьома рівними частинами, то сплата здійснюється таким чином: перший платіж – протягом 30 календарних днів з дати подання декларації; другий платіж – до 01 листопада 2023 року; третій платіж – до 01 листопада 2024 року.
У разі вибору декларантом, який подав одноразову (спеціальну) добровільну декларацію після 31 серпня 2022 року, у межах одноразового (спеціального) добровільного декларування ставки збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, що передбачає сплату такого платежу трьома рівними частинами, сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом у такому порядку:
першого платежу - протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації;
другого платежу - до 1 травня 2024 року;
третього платежу - до 1 травня 2025 року.
Питання 2: Добрий день! В мене таке питання: чи має право фізична особа подати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію та задекларувати актив у вигляді права грошової вимоги за договором позики, що надана іншій фізичні особі за рахунок коштів (у національній або іноземній валюті), з яких не були сплачені податки у податкових періодах до 01.01.2021?
Відповідь: Добрий день! Так. Фізична особа має право подати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію та задекларувати актив у вигляді права грошової вимоги, яке нотаріально посвідчене, за договором позики, що надана іншій фізичній особі за рахунок коштів (у національній або іноземній валюті), з яких не були сплачені податки у податкових періодах до 01.01.2021. У разі якщо така грошова вартість визначена в іноземній валюті, вартість таких валютних цінностей зазначається у гривні за офіційним курсом національної валюти до відповідного виду валютних цінностей, визначеним Національним банком України станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
Питання 3: Вітаю! Підкажіть, будь ласка, при придбанні яких видів державних облігацій застосовується ставка збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування у розмірі 2,5 відсотка?
Відповідь: Добрий день! Ставка збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування у розмірі 2,5 відсотка застосовується при придбанні декларантом середньострокових та/або довгострокових державних облігацій України без права дострокового погашення, у період з 01 вересня 2021 року до 28 лютого 2023 року до подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
У січні 2023 року фахівцями податкової служби Дніпропетровщини проведено 128 перевірок
У січні 2023 року фахівцями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено 128 перевірок діяльності суб’єктів господарювання. Це на 5 перевірок більше ніж у січні минулого року.
За результатами контрольно – перевірочних заходів узгоджено з платниками податків 110,3 млн грн донарахованих сум, що у порівнянні з січнем 2022 року на 23,2 млн грн більше.
З початку 2023 року платники спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини на 168 відсотків більше туристичного збору ніж минулоріч
Протягом січня 2023 року платники поповнили місцеві скарбниці Дніпропетровського регіону туристичним збором на суму 582,1 тис. гривень. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 364,9 тис. грн, або на 168 відсотків.
Нагадуємо, що у 2023 році запроваджується нова форма податкової декларації з туристичного збору (наказ Міністерства фінансів України від 30.11.2022 № 403 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з туристичного збору» зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2022 № 446 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 30 листопада 2022 року № 403».
Нова форма декларації застосовується з 01.04.2023.
Екологічний податок: за викиди двоокису вуглецю від платників Дніпропетровщини до держбюджету надійшло понад 2,6 млн гривень
У січні 2023 року платниками Дніпропетровщини за викиди двоокису вуглецю до держбюджету спрямовано понад 2,6 млн грн екологічного податку. Надходження виросли порівняно з січнем 2022 року майже на 346 тис. грн, або на 15 відсотків.
Нагадуємо, що податкова декларація екологічного податку за ІV квартал 2022 року подавалась платниками по 09.02.2023, а сплачують платники екологічний податок за ІV квартал 2022 року не пізніше 20.02.2023.
Лекція за участі фахівця податкової служби Дніпропетровщини для працівників судів
Днями в онлайн-форматі на базі Дніпровського регіонального відділення Національної школи суддів України відбувся семінар для працівників апаратів місцевих та апеляційних судів за темою «Особливості застосування положень антикорупційного законодавства стосовно заходів фінансового контролю в умовах воєнного стану: коментарі та роз’яснення. Конфлікт інтересів».
З лекцією перед учасниками семінару виступив фахівець управління з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
Податківець розповів про особливості роботи системи електронного декларування, е-декларування в умовах дії воєнного стану. Окремо зупинився на практичних аспектах заповнення декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, порядку та терміну її подання, основних засадах фінансового контролю.
На семінарі також акцентовано увагу на питаннях застосування окремих положень Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII «Про запобігання корупції» (зі змінами) в умовах воєнного стану.
Платники податків позитивно оцінили діяльність ДПС
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/654761.html повідомила про наступне.
ДПС отримала високу оцінку від платників податків за результатами Глобального опитування щодо оцінки діяльності у рамках проєкту міжнародної технічної допомоги «Шведсько-українське партнерство для сучасної та ефективної податкової служби – МЕТS».
Незалежне оцінювання підтвердило високий рівень довіри та позитивне сприйняття ДПС з точки зору платників податків:
88 % респондентів вважають особливо актуальним використання сервісів у період воєнного стану;
75 % респондентів довіряють професіоналізму, якості роботи та мають високий рівень довіри до ДПС.
Електронний кабінет, Дія, Контакт-Центр визнані найзапитуванішими електронними каналами зв’язку з ДПС.
Детальніше у презентаційних матеріалах.
Для банківських установ: Довідник SPR_REG.DBF та опис його структури
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/59038.html розміщено Довідник SPR_REG.DBF та опис його структури.
Фокус на інтеграцію з державними ІТ-ресурсами
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/656121.html повідомила про наступне.
Державна податкова служба України щоденно продовжує розвивати цифрові технологій при наданні електронних сервісів, взаємодії між державними ресурсами, електронними реєстрами та інформаційними системами.
- 175 інформаційних потоків,
- 40 суб’єктів інформаційних відносин,
- понад 600 тисяч запитів щодня.
Міжвідомча інформаційна взаємодія є основою надання якісних електронних сервісів податковою службою та іншими державними органами.
Щодо особливостей законодавства у сфері розрахункових операцій
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/655054.html повідомила про наступне.
01.01.2022 набрали чинності вимоги Закону України від 20.09.2019 № 128-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» із змінами та доповненнями, внесеними в зв’язку з прийняттям Закону України від 01.12.2020 № 1017 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій».
З набуттям чинності зазначених змін суб’єкти господарювання, у тому числі ФОП ІІ – IV груп єдиного податку, зобов’язані здійснювати розрахункові операції із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Також відповідно до пункту першого постанови Кабінету Міністрів України від 29 липня 2022 року № 894 «Про встановлення строків, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги)» торговці, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення понад 25 тис. осіб (крім торговців фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку першої групи, торговців, які здійснюють торгівлю з використанням торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної або відгодованої продукції) з 1 січня 2023 року повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги), включаючи товари (послуги), реалізація (надання) яких здійснюється дистанційно.
Пунктом 22 частини першої статті 92 Конституції України встановлено, що виключно законами визначаються засади цивільно-правової відповідальності; діяння, які є злочинами, адміністративними або дисциплінарними правопорушеннями, а значить відповідальність за них наступає лише у випадку, коли вона ними передбачена і є невідворотною.
Порушення вимог одного нормативно-правового акту не може стати підставою для виключення відповідальності за порушення іншого, пов’язаного з ним.
Враховуючи викладене, керуючись вимогами підпунктів 4.1.2 та 4.1.3 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України ДПС наголошує, що у платників податків, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг і які відповідно до закону мають використовувати РРО, обов’язок забезпечити обов’язкове приймання спеціальних платіжних засобів для здійснення розрахунків за продані товари (виконані роботи, надані послуги):
- не зникає через невиконання ними вимог Закону «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР (далі – Закон № 265);
- не залежить від наявності або відсутності РРО або платіжного терміналу в приміщенні торговельного об’єкту.
Відповідальність за порушення такого обов’язку застосовується додатково до фінансових санкцій за порушення Закону № 265.
До уваги фізичних осіб – платників єдиного податку
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/655299.html повідомила про наступне.
Відповідно до абзацу першого п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платник податків зобов’язаний за кожний встановлений Кодексом звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Абзац перший п. 49.2 ст. 49 Кодексу застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлено главою 1 розділу XIV Кодексу.
Водночас п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу установлено, що тимчасово, з 01 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, положення розділу XIV Кодексу застосовуються з урахуванням таких особливостей, зокрема:
відсоткова ставка єдиного податку для платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, встановлюється у розмірі 2 відсотки доходу, визначеного відповідно до ст. 292 Кодексу (п. п. 9.4 п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу);
податковий (звітний) період для платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, дорівнює календарному місяцю (п. п. 9.6 п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).
Підпунктом 9.7 п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу визначено, що платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для місячного податкового (звітного) періоду, крім випадків, передбачених п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.
Платники єдиного податку третьої групи – фізичні особи, які використовують особливості оподаткування, встановлені підрозділом 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, – у разі визначення єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) подають звітність за звітний період – грудень як податкову декларацію платника єдиного податку за IV квартал податкового (звітного) року, в якій розраховують зобов'язання платників єдиного податку наростаючим підсумком та зазначають відомості про суми єдиного внеску, нарахованого, обчисленого і сплаченого в порядку, визначеному Законом України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464), для даної категорії платників.
Форма податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні (далі – Податкова декларація), затверджена наказом Міністерства фінансів України від 26.04.2022 № 124, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.05.2022 за № 495/37831, у якій обсяг доходу та сума податкових зобов'язань відображається за податковий (звітний) місяць.
При цьому Податкова декларація містить Додаток 2 «Відомості про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску».
Згідно з приміткою 4 до Податкової декларації Додаток 2 подається та заповнюється фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку третьої групи зі ставкою 2 відсотки доходу, з урахуванням особливостей встановлених п. п. 9.7 п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу. При цьому Додаток 2 не подається та не заповнюється зазначеними платниками, за умови дотримання ними вимог, визначених частинами четвертою та шостою ст. 4 Закону № 2464, що дають право на звільнення таких осіб від сплати за себе єдиного внеску. Такі особи можуть подавати Додаток 2 виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Також п. 919 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 встановлено, що тимчасово, з 01 березня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом дванадцяти місяців після припинення або скасування воєнного стану, особи, зазначені у пунктах 4, 5 та 5¹ частини першої ст. 4 Закону № 2464, мають право не нараховувати, не обчислювати та не сплачувати єдиний внесок за себе. При цьому положення абзацу другого п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464 щодо таких періодів для таких осіб не застосовується.
Такими особами розрахунок єдиного внеску у складі податкової декларації не заповнюється за період, в якому відповідно до абзацу першого п. 919 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 єдиний внесок не нараховувався, не обчислювався та не сплачувався.
При цьому застосування або незастосування положень п. 919 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 є правом зазначених платників єдиного внеску, а отже, не позбавляє таких осіб можливості сплачувати єдиний внесок за себе в терміни, визначені законодавством, та зазначати суми такого єдиного внеску в декларації, що, зокрема, є передумовами для зарахування страхового стажу.
Таким чином, за відсутності у фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку третьої групи за ставкою 2 відсотки, протягом податкових (звітних) місяців, доходів та об’єктів оподаткування, що підлягають декларуванню, Податкова декларація з нульовими показниками за такі періоди не подається.
Водночас у разі визначення єдиного внеску фізична особа – підприємець – платник єдиного податку третьої групи за ставкою 2 відсотки має подавати звітність за звітний період – грудень як податкову декларацію платника єдиного податку за IV квартал податкового (звітного) року, в якій розраховує зобов'язання платників єдиного податку наростаючим підсумком та зазначає відомості про суми єдиного внеску, нарахованого, обчисленого і сплаченого в порядку, визначеному Законом № 2464.
До уваги суб’єктів господарювання - платників єдиного податку четвертої групи, які повинні задекларувати мінімальне податкове зобов’язання за 2022 рік!
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/655321.html повідомила про наступне.
Розрахунок загального МПЗ за 2022 рік подається у складі податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи на 2023 рік та є її невід’ємною частиною.
Нагадуємо, що сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають не пізніше 20 лютого поточного року:
загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);
звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи);
розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;
відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.
Водночас, починаючи з 2023 року передбачено подання додатку з розрахунком загального мінімального податкового зобов'язання у складі податкової декларації за податковий (звітний) рік.
З урахуванням прийнятих норм, внесено зміни до форми податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи, та виокремлено окремий додаток – Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік, детальні рекомендації щодо заповнення якого дивиться у відео.
Важливо! Додаток з Розрахунком є невід’ємним додатком як до загальної податкової декларації, так і до кожної звітної податкової декларації.
Звертаємо також увагу, що оскільки додаток з Розрахунком є невід’ємним додатком до податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи (як до загальної, так і до звітної) подання декларацій без такого додатку не передбачається.
При позитивному значенні різниці між сумою загального мінімального податкового зобов’язання та загальною сумою сплачених податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок платник єдиного податку четвертої групи зобов’язаний збільшити визначену в податковій декларації за наступний за звітним податковий (звітний) рік суму єдиного податку, що підлягає сплаті до бюджету, на суму такого позитивного значення.
Для платників єдиного податку четвертої групи сума такого збільшення розподіляється між відповідними місцевими бюджетами та перераховується пропорційно частці земельних ділянок сільськогосподарського призначення, розташованих на території відповідної територіальної громади, у загальній площі таких земельних ділянок, власником або користувачем яких є платник податку.
Також зауважимо, у разі переходу у 2023 році платника податку на єдиний податок четвертої групи із загальної або спрощеної системи оподаткування (єдиний податок третьої групи) додаток з Розрахунком, у якому обчислюється сума МПЗ, подається до податкової декларації з податку на прибуток або податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) або податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні. Проте до податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи також подається додаток з Розрахунком, але показники у ньому не заповнюються.
Самостійне коригування податкових зобов’язань – крок до підвищення податкової культури платників та запорука побудови Європейської держави
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/655362.html повідомила про наступне.
Завдяки системній та послідовній роботі ДПС та її територіальних органів налагоджено аргументований та конструктивний діалог з платниками податків, які, не чекаючи початку перевірок, здійснюють коригування ціни контрольованої операції (далі – КО) і, як наслідок, самостійно збільшують податкові зобов’язання з податку на прибуток підприємств.
Протягом 2015 – 2022 років понад 1 тис. платників податків (або 20 % від загальної кількості, що звітували про КО) подали 2,3 тис. декларацій (уточнюючих) з податку на прибуток підприємств і самостійно збільшили фінансовий результат до оподаткування на понад 30,5 млрд грн за КО, умови яких не відповідають принципу «витягнутої руки» та/або розумній економічній причині (діловій меті). За наслідками даних коригувань задекларовано збільшення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств на понад 2,8 млрд грн та зменшення від’ємного значення об’єкта оподаткування більше ніж на 10,7 млрд гривень.
Незважаючи на дію мораторію щодо проведення документальних перевірок, у зв’язку з карантинними обмеженнями, пов’язаними з COVID-19 та воєнним станом в Україні, платниками податків протягом 2020 – 2022 років проведено самостійне коригування фінансового результату до оподаткування на понад 15,9 млрд грн, або 52 % від загальної суми коригувань (збільшено податок на прибуток на 1,6 млрд грн та зменшено від’ємне значення об’єкта оподаткування на 3,9 млрд грн), у тому числі протягом 2022 року – на 4,9 млрд гривень.
Головним завданням ДПС залишається конструктивний діалог з платниками податків. Наша мета не проведення перевірок, а допомога бізнесу, зокрема, у завчасному виявленні та уникненні можливих ризиків. Лише у випадках, коли платники податків не зважають на аргументи податківців щодо наявних ризиків ТЦ, контролюючим органом формуються кейси, які готові для проведення контрольно-перевірочних заходів після зняття мораторію на перевірки відповідності умов КО принципу «витягнутої руки».
ДПС, зважаючи на складність та новизну напрямку трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування в Україні, повідомляє платникам податків, що у кожному територіальному органі ДПС створені та функціонують відповідні підрозділи, які відкриті до діалогу з бізнесом. Активна комунікація з платниками підтримується за допомогою різних платформ та методів отримання інформації, які можна знайти за посиланням https://tax.gov.ua/others/kontakti.
Враховуючи зазначене вище, ДПС рекомендує платникам податків переглянути проведені КО на відповідність принципу «витягнутої руки» та скористатись можливістю щодо проведення самостійних коригувань відповідно до п.п. 39.5.4 п. 39.5 ст. 39 та п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України. А у випадках виникнення додаткових запитань звертатись до ДПС для їх роз’яснення та вирішення.
Водночас, ДПС висловлює вдячність платникам за своєчасно сплачені податки та збори. На сьогодні це надзвичайно важлива місія, яка забезпечить економічну стабільність країни. Спільними зусиллями ми підтримуємо високу планку результативності, що дозволить продовжити досягнення амбітних результатів на шляху України до Європейського Союзу та забезпечення економічної стабільності держави в умовах воєнного стану.
Як підприємству підтвердити окремі показники щодо стану розрахунків з бюджетом та цільовими фондами з метою отримання статусу критично важливого підприємства для функціонування економіки та життєдіяльності населення в особливий період
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/655488.html повідомила про наступне.
Постановою Кабінету Міністрів від 27 січня 2023 року № 76 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час», затверджено Порядок та критерії визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період (далі – Порядок та критерії).
Для отримання інформації про загальну суму податків, зборів, платежів, нарахованих, утриманих та сплачених до державного і місцевих бюджетів, крім митних платежів, протягом звітного податкового року, та відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску, підприємству необхідно звернутися письмово в довільній формі до територіального органу ДПС за основним місцем обліку.
Територіальний орган ДПС у терміновому порядку надає інформацію, визначену підпунктом 1 та 5 пункту 2 Порядку та критеріїв:
за платником в цілому по Україні;
за період, який розпочинається 01 січня 2022 року і закінчується 31 грудня 2022 року.
Дізнайся, що таке КІК та контролююча особа?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/655502.html повідомила про наступне.
Контрольована іноземна компанії (КІК) – це юридична особа, зареєстрована в іноземній державі або території, яка визнається такою, що знаходиться під контролем фізичної або юридичної особи – резидента України.
Контролюючою особою є фізична особа або юридична особа – резиденти України, що є прямими або опосередкованими власниками (контролерами) контрольованої іноземної компанії.
Відповідно до ст. 392 Податкового кодексу України фізична особа – резидент України або юридична особа – резидент України зобов’язана повідомляти контролюючий орган про:
кожне безпосереднє або опосередковане набуття частки в іноземній компанії;
початок здійснення контролю над іноземною компанією;
заснування, створення або набуття майнових прав на частку в активах та їх відчуження;
ліквідацію або відчуження майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи.
Деталі у відеоролику та за цим посиланням.
Особливості заповнення податкової декларації з податку на прибуток підприємств резидентами Дія Сіті
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/655815.html повідомила про наступне.
ДПС підготовлено відео, у якому на практичних прикладах можна ознайомитись з особливостями заповнення податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2022 рік резидентами Дія Сіті, які обрали особливі умови оподаткування, починаючи зі звітних періодів 2022 року.
Переглянути відео.
Як неприбутковій організації отримати витяг з Реєстру неприбуткових установ та організацій?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/655879.html повідомила про наступне.
Відповідно до п. 12 прим. 1 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок), неприбуткові підприємства, установи та організації (далі – неприбуткова організація) можуть звернутися до контролюючого органу із Запитом про отримання витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).
Запит про отримання витягу з Реєстру за формою згідно з додатком 3 (далі – Запит) подається особисто представником неприбуткової організації чи уповноваженою на це особою або надсилається поштою контролюючому органу за основним місцем обліку неприбуткової організації. Усі розділи Запиту підлягають заповненню.
У Запиті зазначається код згідно з ЄДРПОУ неприбуткової організації, який є критерієм пошуку відомостей у Реєстрі.
Запит обов’язково повинен бути підписаний керівником або особою, що має право підпису документів неприбуткової організації, із зазначенням дати.
Неприбуткові організації можуть подати Запит засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
За Запитом неприбуткової організації контролюючий орган надає їй безоплатно протягом трьох робочих днів, що настають за днем отримання такого Запиту, витяг з Реєстру за формою згідно з додатком 4, який містить відомості про неприбуткову організацію, визначені п. 11 Порядку, або повідомлення про відсутність відомостей у Реєстрі за формою згідно з додатком 5 (далі – Повідомлення). Витяг з Реєстру містить відомості з Реєстру, актуальні на дату та час його формування, та є чинним до внесення змін до Реєстру в частині відомостей, що стосуються зазначеної неприбуткової організації.
Витяг з Реєстру або Повідомлення надсилається поштою за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків або особисто вручається платнику податку (його представнику) за основним місцем обліку платника податків. У разі подання Запиту в електронному вигляді орган ДПС надсилає витяг з Реєстру на адресу електронної пошти платника податків.
Режим «Листування з ДПС» приватної частини інформаційно комунікаційної системи «Електронний кабінет» забезпечує можливість направлення платником до органу ДПС разом із супровідним листом Запиту за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 5 МБ).
Датою надходження Запиту із супровідним листом є дата реєстрації супровідного листа в органі ДПС.
Протягом одного робочого дня після надсилання такого листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації.
Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДПС можна переглянути у підрежимі «Вхідні» режиму «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у підрежимі «Вихідні документи» режиму «Вхідні/вихідні документи».
При цьому повідомляємо, що для зручності, комфортності платників податків в умовах дії правового режиму воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» зі змінами, затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», сервісне обслуговування платників податків, зокрема, надання адміністративних послуг, виконання інших функцій сервісного обслуговування здійснюється органами ДПС незалежно від місця обліку платника податків.
Таким чином, для отримання витягу з Реєстру неприбутковій організації необхідно подати в установленому порядку Запит засобами електронного зв’язку в електронній формі через Електронний кабінет або у паперовому вигляді до будь-якого територіального органу ДПС незалежно від місця обліку платника податків.
Оновлено «Єдине вікно подання електронної звітності»
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі оприлюднила оновлення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.31.4.0 станом на 16.02.2023 (https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/).
Цим оновленням додано нові версії документів.
- З метою забезпечення однозначного визначення причини реєстрації платником ПДВ, яка запроваджується відповідно до Закону України від 12 січня 2023 року № 2881-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо застосування режиму експортного забезпечення на період дії воєнного, надзвичайного стану»:
F/J 1310110 – Реєстраційна заява платника податку на додану вартість за формою № 1‑ПДВ.
- У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України та враховуючи зміни, внесені наказом Держстату від 10 листопада 2022 року №279:
- S0400121 – № 1-підприємництво (річна). Структурне обстеження підприємства (наказ Держстату 10 червня 2022 року № 180);
- S0401004 – № 2-підприємництво (річна). Структурне обстеження підприємства (наказ Держстату 10 червня 2022 року № 184);
- S0403514 – № 1П-НПП (річна). Звіт про виробництво та реалізацію промислової продукції (наказ Держстату 31 травня 2022 року № 118);
- S0702102 – № 1-ЗЕЗ (буд) (річна). Розширений звіт про експорт – імпорт послуг з будівництва (Наказ Держстату 25 травня 2022 року № 104);
- S1001504 – № 2-ОЗ ІНВ (річна). Звіт про наявність і рух необоротних активів, амортизацію та капітальні інвестиції (Наказ Держстату 10 червня 2022 року № 181);
- S1100114 – № 1-екологічні витрати (річна). Звіт про витрати на охорону навколишнього природного середовища (наказ Держстату 08 червня 2022 року № 155);
- S1100213 – № 2-тп (мисливство) (річна). Звіт про облік, добування та розведення мисливських тварин (наказ Держстату 08 червня 2022 року № 158);
- S1100916 – № 2-ТП (повітря) (річна). Звіт про викиди забруднюючих речовин і парникових газів в атмосферне повітря від стаціонарних джерел викидів (наказ Держстату 08 червня 2022 року № 159);
- S1101016 – № 3-лг (річна). Звіт про відтворення та захист лісів (наказ Держстату 08 червня 2022 року № 160);
- S1101212 – № 1-відходи (річна). Утворення та поводження з відходами (наказ Держстату 10 червня 2022 року №176);
- S1600316 – № 2-тр (річна). Звіт про роботу автотранспорту (наказ Держстату 31 травня 2022 року № 120);
- S1901114 – № 11-мтп (річна). Звіт про постачання та використання енергії (наказ Держстату 25 травня 2022 року № 107);
- S1904416 – № 4-мтп (річна). Звіт про використання та запаси палива (наказ Держстату 26 травня 2022 року № 109);
- S2600317 – № 1-КЗР (річна). Звіт про діяльність колективного засобу розміщування (наказ Держстату 12 травня 2022 року № 86);
- S2702117 – 50-сг (річна). Звіт про основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств (наказ Держстату 08 червня 2022 року № 153);
- S2702215 – № 2-ферм (річна). Звіт про витрати на виробництво продукції (робіт, послуг) сільського господарства (наказ Держстату 08 червня 2022 року № 153).
Розділи Звіту про контрольовані іноземні компанії
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що 21 жовтня 2022 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 25.08.2022 № 254 «Про затвердження форми Звіту про контрольовані іноземні компанії, скороченої форми Звіту про контрольовані іноземні компанії, Порядку заповнення Звіту про контрольовані іноземні компанії, скороченої форми Звіту про контрольовані іноземні компанії і подання до контролюючого органу та Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11 жовтня 2022 року за № 1219/38555 (далі – Наказ № 254).
Звіт про контрольовані іноземні компанії складається із чотирьох розділів, а саме:
- розділ І «Загальні положення», у якому зазначаються особи, на яких поширюється дія Порядку заповнення Звіту про контрольовані іноземні компанії, скороченої форми Звіту про контрольовані іноземні компанії і подання до контролюючого органу, визначення понять, терміни подання, числові показники, перелік нормативно-правових актів;
- розділ ІІ «Порядок заповнення Звіту», у якому зазначаються вид контролю, послідовність, повнота наповнення Звіту про контрольовані іноземні компанії, розрахунок скоригованого прибутку контрольованої іноземної компанії, умови звільнення від оподаткування прибутку контрольованої іноземної компанії та інші показники;
- розділ ІІІ «Порядок заповнення скороченого Звіту», у якому зазначаються послідовність, повнота наповнення скороченого Звіту про контрольовані іноземні компанії та інші показники;
- розділ ІV «Порядок подання Звіту та скороченого Звіту», у якому надається інформація щодо декларацій, з якими подається Звіт про контрольовані іноземні компанії або скорочений Звіт про контрольовані іноземні компанії, копій фінансової звітності контрольованої іноземної компанії, завірених належним чином, граничних строків підготовки фінансової звітності тощо.
З метою уникнення дублювання окремих додатків до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897, Наказом № 254 до неї вносяться такі зміни:
- додаток КІК до рядка 06.1 КІК викладається в новій редакції;
- виключаються додатки КІК-К, КІК-ТЦ, КІК-ЦП.
Звертаємо увагу, що Звіт про контрольовані іноземні компанії, скорочений Звіт про контрольовані іноземні компанії подаються щодо кожної контрольованої іноземної компанії окремо.
Першим звітним (податковим) роком для Звіту про контрольовані іноземні компанії є 2022 рік (якщо звітний рік не відповідає календарному року – звітний період, що розпочинається у 2022 році). Контролюючі особи мають право подати Звіт про контрольовані іноземні компанії за 2022 рік до контролюючого органу одночасно з поданням річної декларації про майновий стан і доходи або податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2023 рік із включенням зазначеного у такому звіті скоригованого прибутку контрольованої іноземної компанії, що підлягає оподаткуванню в Україні, до показників відповідних декларацій за 2023 рік. При цьому штрафні санкції та/або пеня не застосовуються (пункт 54 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України).
Щодо строків сплати збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування
Сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
У разі вибору декларантом у межах одноразового (спеціального) добровільного декларування ставки збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, що передбачає сплату такого платежу трьома рівними частинами, сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом: першого платежу - протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації; другого платежу - до 1 листопада 2023 року; третього платежу - до 1 листопада 2024 року.
У разі подання декларантом уточнюючої одноразової (спеціальної) добровільної декларації:
- якщо сума збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, визначена в уточнюючій декларації, є меншою за суму збору, сплачену на підставі попередньо поданої одноразової (спеціальної) добровільної декларації, повернення надміру сплаченої суми збору здійснюється у порядку, визначеному статтею 43 Податкового кодексу України;
- якщо сума збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, визначена в уточнюючій декларації, є більшою за суму збору, сплачену на підставі попередньо поданої одноразової (спеціальної) добровільної декларації, декларант, який подав відповідну декларацію, зобов’язаний сплатити суму недоплати збору в розмірі такої різниці протягом 30 календарних днів з дати подання уточнюючої декларації.
У разі несплати або сплати в неповному обсязі суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, зазначеної в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації, у встановлений цим підрозділом строк одноразова (спеціальна) добровільна декларація вважається неподаною та на декларанта не поширюються передбачені цим підрозділом державні гарантії та звільнення від відповідальності.
Інформація для осіб-нерезидентів – постачальникам електронних послуг про подання спрощеної податкової звітності з податку на додану вартість
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.
Режим «Спрощена податкова звітність з податку на додану вартість» Кабінету особи-нерезидента – платника ПДВ надає можливість користувачу формувати та подавати:
- спрощену податкову декларацію з податку на додану вартість (далі – Декларація);
- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість до спрощеної податкової декларації у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (далі – Уточнюючий розрахунок).
Режим «Спрощена податкова звітність з податку на додану вартість» містить кнопки:
«Декларація» – надає можливість створити Декларацію;
«Уточнюючий» – надає можливість створити Уточнюючий розрахунок;
«Вилучити» – надає можливість вилучати збережені та не відправлені до контролюючого органу документи;
«Редагувати» – надає можливість редагувати збережені та не відправлені до контролюючого органу документи;
«Відправити» – надає можливість відправити сформований документ до контролюючого органу;
«Оновити» – оновлює відображення даних на сторінці Кабінету особи-нерезидента – платника ПДВ.
Більш детальніше про створення документу та як заповнити форму Декларації – на сайті ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/nerezidentam-postachalnikam-elektronnih-poslug/pamyatka-koristuvacha/pamyatki/77866.html
Приклади заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи
З 01 січня 2023 року введено в дію нову форму податкової Декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація), затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 17 травня 2022 року № 143, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.06.2022 за № 593/37929 (з урахуванням змін, внесених наказом Міністерства фінансів України від 09 червня 2022 року № 160)).
З прикладами заповнення податкової декларації можливо ознайомитись на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/deklaratsiyna-kampaniya-2023/prikladi-zapovnennya-podatkovoi-deklaratsii/
Щодо умов реєстрації РРО/ПРРО для ФОП, яка надає послуги з використанням Інтернет із власної квартири
У разі, якщо місце проживання фізичної особи – підприємця (ФОП) є місцем, де провадиться підприємницька діяльність, або воно пов’язане із здійсненням підприємницької діяльності, то ФОП відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України має подати до контролюючого органу повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням (форма № 20-ОПП), повідомивши про місце проживання як про об’єкт оподаткування, після чого на такий об’єкт може бути зареєстровано реєстратор розрахункових операцій (РРО) та/або ПРРО.
Чи повинна подавати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію фізична особа, яка отримала у спадок (подарунок) рухоме або нерухоме майно від члена сім’ї першого або другого ступеня споріднення?
Відповідно до п. 1 підрозділу 9 прим.4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою, визначеною пунктом 3 цього підрозділу, належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 1 січня 2021 року.
Згідно з п. 3 підрозділу 9 прим.4 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об’єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об’єкти декларування і які відповідно до Кодексу є чи були платниками податків.
Оподаткування доходів фізичних осіб регулюється положеннями розділу IV Кодексу.
Порядок оподаткування доходу, отриманого платником податку на доходи фізичних осіб в результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок нерухомого або рухомого майна, визначено ст. 174 Кодексу, відповідно до п.п. «а» п.п. 174.2.1 п. 174.2 якої за нульовою ставкою оподатковуються об’єкти спадщини, що успадковується членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення.
При цьому об’єкти дарування, зазначені в п. 174.1 ст. 174 Кодексу, подаровані платнику податку іншою фізичною особою, оподатковуються згідно з правилами, встановленими розділом IV Кодексу для оподаткування спадщини (п. 174.6 ст. 174 Кодексу).
Відповідно до п. 174.3 ст. 174 Кодексу особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.
Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, і зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців-нерезидентів, які зобов’язані сплатити податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах – до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини, та спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб, а також іншими спадкоємцями – резидентами, які сплатили податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах – до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини.
Таким чином, у разі якщо об’єкти рухомого або нерухомого майна були отримані у спадок (подарунок) від члена сім’ї першого або другого ступеня споріднення, то подавати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію платнику податків не потрібно за умови відсутності інших підстав для подання такої декларації.
Комунікаційна податкова платформа працює!
Податкова служба продовжує політику відкритості та прозорості у своїй діяльності та використовує результативні формати співпраці з платниками.
Задля якісної та оперативної комунікації з бізнес-спільнотою і громадськістю у Дніпропетровській області працює Комунікаційна податкова платформа. Ця платформа активізує співпрацю державного органу з платниками.
Комунікатори – фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС), які координують роботу Комунікаційної податкової платформи регіону, забезпечують ефективний зворотній зв’язок між платниками і податковою службою області.
Нагадуємо, що на базі ГУ ДПС створена електронна скринька Комунікаційної податкової платформи за адресою dp.ikc@tax.gov.ua.
На цю скриньку представники бізнесу та громадськості можуть звернутись до ГУ ДПС з нагальними питаннями стосовно податкового та іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на органи ДПС, а також з пропозиціями щодо необхідності проведення певних заходів за визначеною тематикою.
У зверненнях платники в обов’язковому порядку зазначають інформацію (номер телефону для контакту, e-mail тощо) для зворотнього зв’язку – надання відповідей або інформації про проведення запланованого заходу.
За результатами розгляду таких звернень, за потребою заявників, ГУ ДПС плануються комунікації з платниками у різних форматах (зустрічі, засідання «круглих столів», семінари тощо), у тому числі і в режимі онлайн.
Податкова служба зацікавлена в інформаційних контактах з бізнес-спільнотою та громадськістю. Саме тому такий інструмент взаємодії, як Комунікаційна податкова платформа, надає змогу платникам податків оперативно вирішувати актуальні питання у діалозі з податківцями.
В якій валюті фінансові агенти повинні надати відомості щодо підзвітних рахунків?
Згідно з п. 1 ч. B р. I Додатку І Угоди FATCA: «Всі суми визначаються у доларах США та мають визначатися як доларовий еквівалент інших валют».
«В цілях визначення залишку чи вартості фінансових рахунків, виражених у валюті, іншій, ніж долар США, звітна фінансова установа України повинна конвертувати порогові суми у доларах США, наведені у Додатку І, у таку іншу валюту з використанням офіційно опублікованого курсу валют, визначеного на останній день календарного року, що передує року, в якому звітна фінансова установа України визначає залишок чи суму» (п. 4 ч. С р. VI Додатку І Угоди FATCA).
До уваги платників рентної плати: звітування здійснюється за новою формою податкової декларації
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України з метою, зокрема, правильності обчислення, своєчасності і повноти справляння рентної плати за спеціальне використання води повідомила наступне.
Наказ Міністерства фінансів України від 15.02.2022 № 79 «Про затвердження змін до форми податкової декларації з рентної плати» (далі – Наказ № 79) набрав чинності 22 березня 2022 року, яким внесені зміни до форми податкової декларації з рентної плати, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719.
Пунктом 46.6 статті 46 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) визначено, що якщо в результаті зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними формами декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
З огляду на те, що базовим податковим (звітним) періодом для рентної плати за спеціальне використання води є квартал (п. 257.1 ст. 257 Кодексу), платники рентної плати подають податкову декларацію по новій формі починаючи з II кварталу 2022 року та наступні звітні періоди, у тому числі і для самостійного виправлення помилок, допущених у податковій звітності за попередні звітні (податкові) періоди за місцем податкової реєстрації (п.п. 257.3.4 п. 257.3 ст. 257 Кодексу).
Слід зазначити, що платники рентної плати за спеціальне використання води подають одночасно з податковими деклараціями контролюючим органам копії дозволу за спеціальне водокористування, договору на поставку води та статистичної звітності про використання води (пп. 255.11.19, п. 255.11 ст. 255 Кодексу).
Також, органи, які видають дозволи на спеціальне водокористування, щороку до 20 січня подають контролюючим органам та органам водного господарства інформацію про водокористувачів, яким видано такі дозволи (п.п. 258.2.5, п. 258.2, ст. 255 Кодексу).
Коли застосовується ставка збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування у розмірі 2,5 відсотків?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, що відповідно до абзацу першого п.п. 8.3 п. 8 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) сума збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір) щодо задекларованих об’єктів визначається шляхом застосування до бази для нарахування Збору, визначеної згідно з п. 7 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, ставки 2,5 відсотка щодо номінальної вартості державних облігацій України з терміном обігу більше ніж 365 днів без права дострокового погашення, придбаних декларантом у період з 01 вересня 2021 року до 28 лютого 2023 року до подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація).
Як альтернативу платник податків може обрати ставку 3 відсотки із сплатою податкового зобов’язання трьома рівними частинами щорічно (абзац другий п.п. 8.3 п. 8 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).
Відповідно до п. 1 ст. 16 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки» (у редакції Закону України від 19 червня 2020 року № 738-IX) (далі – Закон № 3480) державні облігації України можуть бути:
1) довгостроковими – із строком обігу понад п’ять років;
2) середньостроковими – із строком обігу від одного до п’яти років;
3) короткостроковими – із строком обігу до одного року.
Пунктом 2 ст. 16 Закону № 3480 передбачено, що державні облігації України поділяються на облігації внутрішньої державної позики України та облігації зовнішніх державних позик України.
Отже, при придбанні декларантом середньострокових та/або довгострокових державних облігацій України без права дострокового погашення, у період з 01 вересня 2021 року до 28 лютого 2023 року до подання Декларації, застосовується ставка Збору у розмірі 2,5 відсотків.