Податкова інформує...
Очільниця податкової служби Дніпропетровщини зустрілась з представниками бізнесу регіону
Дніпропетровщина, як багатий і різноманітний економічний район України, уявляє собою структурно розгалужений промисловий комплекс.
Днями, керівниця податкової служби області Твердохлєб Марина провела бізнес-зустріч з представниками великого виробника та експортера у сфері харчової промисловості.
Під час відвідування компанії очільниця Головного управління ДПС у Дніпропетровській області ознайомилась з виробничими потужностями підприємства, а також обговорила з підприємцями актуальні питання податкового законодавства.
«Податкова служба Дніпропетровщини прагне бути надійним партнером чесного бізнесу, ми зацікавлені в захисті його інтересів та успішній роботі – адже це забезпечення надходжень коштів до бюджетів. У цьому процесі важливу роль відіграє злагоджена комунікація з бізнесовими колами», – зазначила Твердохлєб Марина.
Зустріч пройшла в режимі фахової дискусії. Учасники заходу домовились про подальшу співпрацю.
Дніпропетровщина працює: збір до бюджетів усіх рівнів у січні – лютому 2023 року склав понад 10,8 млрд гривень
Протягом січня – лютого 2023 року від платників Дніпропетровщини збір платежів до бюджетів усіх рівнів (без урахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) склав понад 10,8 млрд гривень. За словами в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Марини Твердохлєб, це на 541,5 млн грн більше ніж за відповідний період 2022 року.
До державного бюджету з початку 2023 року надійшло понад 4,2 млрд грн, місцеві бюджети поповнились на понад 6,5 млрд гривень.
У січні – лютому 2023 року надходження єдиного внеску від платників Дніпропетровської області становили майже 4,7 млрд грн, що майже на 1,2 млрд грн, або на 33,6 відсотки більше ніж за січень 2022 року.
Дякуємо платникам податків за сумлінне виконання своїх податкових обов’язків!
Військовий збір: майже 344 млн гривень підтримка від платників Дніпропетровської області
У січні – лютому 2023 року надходження військового збору до державного бюджету від платників Дніпропетровщини склали майже 344 млн гривень. За словами в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Марини Твердохлєб платники збільшили свої надходження з військового збору порівняно з 2022 роком на понад 82,7 млн грн, або на 31,7 відсотки.
Керівник податкової служби Дніпропетровщини нагадала, що ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 16 прим.1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України.
Марина Твердохлєб висловила подяку суб’єктам господарювання за роботу в правовому полі, за збереження робочих місць, за сумлінне наповнення бюджетів.
Податківці Дніпропетровщини прийняли участь у звітній конференції представників громадськості аграрного сектору
Нещодавно, фахівці податкової служби області під головуванням заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) Валерія Леонова прийняли участь у щорічній звітній конференції громадської організації «Асоціація фермерів та приватних землевласників Дніпропетровської області (оновлена)».
Відповідно до порядку денного обговорено механізм застосування мінімального податкового зобов’язання та новації податкового законодавства в частині реєстрації та зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Під час зустрічі опрацьовані питання, що надійшли від аграріїв, та надані змістовні відповіді фахівцями ГУ ДПС.
«Податкова служба області завжди готова до плідної співпраці з інститутами громадянського суспільства для побудови партнерських відносин. Спільні заходи сприяють донесенню інформації до широкого загалу з метою підвищення рівня знань платників податків», – зазначив Валерій Леонов.
Представники громадської організації «Асоціація фермерів та приватних землевласників Дніпропетровської області (оновлена)» підкреслили ефективність конструктивного діалогу з податківцями та зацікавленість у продовженні подальшого співробітництва.
У Томаківській ДПІ відбулась зустріч з платниками податків
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє.
В приміщенні ЦОП Томаківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Томаківської ДПІ) була проведена зустріч начальника Томаківської ДПІ Руслани Рибки із платниками податків на тему «Основні зміни в законодавстві. Декларування громадянами доходів, отриманих у 2022 році. Правильне заповнення реквізиту «Призначення платежу». Антикорупційний сервіс «Пульс» ДПС України».
Руслана Рибка ознайомила присутніх з новаціями податкового законодавства, а саме роз’яснила основні норми Закону України від 16 листопада 2022 року № 2747-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування благодійної допомоги, зібраної волонтерами», який набрав чинності 11.12.2022.
Нагадала, що триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2022 року. Зазначила, хто повинен подати податкову декларацію про майновий стан і доходи та хто має право скористатися податковою знижкою у 2023 році.
Окремо на зустрічі були надані роз’яснення щодо заповнення реквізиту «Призначення платежу», роботи антикорупційного сервісу «Пульс» ДПС України.
Під час зустрічі учасники отримали відповіді на запитання та друковану продукцію зазначеної тематики.
Відбувся онлайн семінар для платників податків
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.
Нещодавно в Нікопольській ДПІ було проведено семінар для платників податків та громадян із наступних питань «Переваги подання звітності в електронному вигляді. Актуальні питання в оподаткуванні фізичних осіб – підприємців».
Заступник начальника Нікопольського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Юлія Пушко в ході семінару нагадала про переваги подання звітності в електронному вигляді. Розповіла про приймання та обробку електронних документів інформаційно-телекомунікаційне система «Єдине вікно подання електронної звітності». Нагадала, що триває кампанія декларування та звернула увагу, що платники податків можуть подати податкову декларацію про майновий стан і доходи онлайн, скориставшись сервісом «Електронний кабінет»
Також платникам податків надано роз’яснення щодо змін в оподаткуванні фізичних осіб – підприємців з початку 2023 року.
Під час заходу учасники мали можливість задати свої питання та отримати відповіді на них.
Про подання податкової декларації про майновий стан і доходи під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія»
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.
Днями в Марганецькій ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – Марганецька ДПІ) відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Подання податкової декларації про майновий стан і доходи».
Начальник Марганецької ДПІ Євгенія Захарченко відповідала на запитання платників. Роз’яснила, які категорії фізичних осіб зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) та як визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору.
Звернула увагу на те, що платник податків самостійно обирає спосіб подачі Декларації:
- особисто або уповноваженою особою;
- поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання;
- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Громадяни, які отримували іноземні доходи та знаходяться за кордоном, можуть надіслати Декларацію поштою або в електронній формі. Подати Декларацію можна в електронній формі, скориставшись приватною частиною Електронного кабінету.
Під час засідання «круглого столу» про актуальні питання податкового законодавства
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє.
Нещодавно, відбулось засідання «круглого столу» начальника Томаківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Томаківська ДПІ) Руслани Рибки з платниками податків на тему «Податкові зміни. Кампанія декларування – 2023. Легалізація заробітної плати. Щодо визначення мінімального податкового зобов'язання. Заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжних документів».
Учасників «круглого столу» проінформовано про основні зміни у податковому законодавстві. Нагадала, що триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2022 року. Зазначила, що від відповідального ставлення громадян до вимог законодавства і своєчасного виконання конституційного обов’язку залежить фінансова стабільність нашої держави, соціальний захист громадян.
Руслана Рибка у ході засідання «круглого столу» звернула увагу роботодавців та найманих працівників дотримуватися законодавства про працю та уникати неофіційних трудових відносин.
Також на заході обговорено механізм застосування мінімального податкового зобов’язання у 2023 році.
Під час засідання учасники заходу отримали відповіді на запитання та друковану продукцію.
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» у Нікопольській ДПІ
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.
У Нікопольській ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Деклараційна кампанія – 2023».
На запитання платників відповідав головний державний інспектор Нікопольського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Григорій Будимко.
Під час розмови податківець нагадав, що триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у 2023 році. Повідомив платників про терміни подання річної податкової декларації про майновий стан та доходи та строки сплати податку.
На запитання були надані консультації у відповідності із діючим законодавством.
Новий етап спільної роботи для зниження рівня незадекларованої праці
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/659373.html повідомила про наступне.
В умовах повномасштабної війни, коли всі сили і кошти держави спрямовані на наближення перемоги, незадекларована праця і неформальна економіка завдають невиправної шкоди обороноздатності країни. Намагаючись збільшити свої прибутки, деякі роботодавці уникають укладення трудових договорів і, відповідно, сплати податків.
ДПС та Держпраці об’єднуються з іншими органами для активізації роботи, спрямованої на подолання явища незадекларованої праці.
Об’єднання зусиль відбувається через організацію співпраці та соціальний діалог. Для цього при міжрегіональних територіальних управліннях Держпраці створені міжвідомчі робочі групи, які формують дорожні карти приведення трудових відносин у відповідність до законодавства на рівні регіонів. До цієї роботи залучені державні органи, органи місцевого самоврядування і соціальні партнери.
На цьому етапі організована робота щодо ідентифікації суб’єктів господарювання, що не укладають трудові договори з працівниками, та формується їх перелік з метою організації подальших заходів стимулювання таких роботодавців до належного оформлення трудових відносин.
З метою інформування суб’єктів господарювання про ризики незадекларованої праці Державною податковою службою України всім платникам податків розсилаються інформаційні повідомлення, розроблені Держпраці. Така робота є частиною спільної інформаційної кампанії щодо ролі оформлення трудових відносин в умовах воєнного стану у забезпеченні економічної стійкості держави.
Звертаємо увагу роботодавців, що оформлювати працівників і сплачувати податки – це не просто юридичне зобов'язання, а громадянський обов'язок, особливо в часи війни. Втрати від незадекларованої праці становлять більше 100 млрд гривень на рік, які дозволили б збільшити видатки на оборону країни.
Відповідальність за використання праці одного неоформленого працівника може сягати 201 тисячі гривень.
За ці кошти можна два роки виплачувати працівнику заробітну плату на рівні мінімальної (6700 грн), сплачувати усі податки та збори і бути відповідальним роботодавцем!
ДПС та АППУ провели черговий онлайн-семінар
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/658388.html повідомила про наступне.
Представники ДПС та Асоціації платників податків України (АППУ) продовжили розгляд питань оподаткування підприємств в умовах воєнного стану. Під час чергової онлайн-зустрічі учасники обговорили найактуальніші теми податкової сфери, з яких платники найчастіше звертаються за роз’ясненнями.
Податківці поінформували про зміни до Порядку зупинення податкових накладних/розрахунків коригування, які набрали чинності з 1 січня 2023 року, надали роз’яснення щодо відновлення термінів розгляду скарги, передбачених Податковим кодексом України.
Фахівці ДПС акцентували увагу на правильності заповнення Таблиць даних платника та надали практичні рекомендації для уникнення помилок при її поданні. Також було висвітлено особливості складання податкових накладних за новими кодами товарів УКТ ЗЕД.
Важливим питанням стало віднесення платників до категорії ризикових. Спікери проаналізували причину отримання такого статусу та надали порядок дій платників у разі його отримання. Також під час заходу було роз’яснено порядок заповнення і подання податкової декларації з ПДВ платниками, які заявили суми ПДВ до відшкодування з бюджету.
Учасники, зокрема, наголосили на ефективності роботи комунікаційних податкових платформ, які діють в органах ДПС, та закликали бізнес у разі необхідності користуватися цим ресурсом.
Понад 182,5 млн грн військового збору спрямовано до держбюджету у лютому 2023 року платниками Дніпропетровщини
У лютому 2023 року платники Дніпропетровської області спрямували до держбюджету понад 182,5 млн грн військового збору. У порівнянні з лютим 2022 року сума надходжень збільшилась на понад 87 млн гривень.
Нагадуємо, що платниками військового збору є особи, визначені п.162.1 ст. 162 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Об’єктом оподаткування збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.
Відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) збору до бюджету є особи, визначені у статті 171 ПКУ.
Дякуємо за відповідальне ставлення до своїх податкових обов’язків!
Більш ніж 4,3 млрд грн ПДФО – внесок платників до місцевих бюджетів Дніпропетровщини
З початку 2023 року до державного бюджету від платників Дніпропетровської області надійшло понад 4,3 млрд грн податку на доходи фізичних осіб (далі - ПДФО). У порівнянні з січнем – лютим 2022 року надходження ПДФО виросли майже на 593 млн грн, або майже на 16 відсотків.
Звертаємо увагу, що податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб – це юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента – юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які зобов’язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV Податкового кодексу України, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі.
За спецвикористання води місцеві бюджети Дніпропетровської області отримали від платників понад 31 млн грн рентної плати
У січні – лютому 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло понад 31,1 млн грн рентної плати за спеціальне використання води. Порівняно з відповідним періодом 2022 року надходження збільшились на понад 14 млн грн, або майже на 85 відсотків.
Звертаємо увагу, що платниками рентної плати за спеціальне використання води є:
- первинні водокористувачі - суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів;
- суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.
Висловлюємо подяку всім платникам за фінансову підтримку нашої країни!
Виконання ДПС рішень суду щодо реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування кількісних та вартісних показників до них в ЄРПН
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/659149.html повідомила про наступне.
Судові рішення з питань реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування кількісних та вартісних показників до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, які набрали законної сили, виконуються з дотриманням норм Податкового кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (зі змінами) (далі – Порядок 1246), постанови Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (зі змінами та доповненнями).
Податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних та вартісних показників до них приймаються в Єдиному реєстрі податкових накладних у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 2001.3, 2001.9, статті 2001 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.
Відповідно до пункту 19 Порядку 1246 податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних та вартісних показників до них, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день настання однієї з таких подій, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування кількісних та вартісних показників до неї (у разі надходження до Державної податкової служби України відповідного рішення).
Наразі Державною податковою службою України такий напрям не залишено поза увагою і значна кількість судових рішень такої категорії виконана.
Відтак, Державною податковою службою України у 2022 році виконано 7 357 судових рішень зазначеної категорії справ. Це на 2 688 судових рішень більше (або на 37 %), ніж у 2021 році, та на 4 296 судових рішень більше (або на 58 %), ніж у 2020 році.
Водночас Державною податковою службою України, починаючи з 2023 року, виконано 2 053 судових рішення щодо реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування кількісних та вартісних показників до них в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Станом на 01.03.2023 залишаються на опрацюванні 542 рішення суду даної категорії.
Відбулося засідання експертних груп ДПС та Ради бізнес-омбудсмена
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/658514.html повідомила про наступне.
Нещодавно відбулося чергове засідання експертних груп ДПС та Ради бізнес-омбудсмена. Учасники опрацювали низку звернень, які представники бізнесу надсилали на адресу Ради бізнес-омбудсмена.
Представники податкової служби надали роз’яснення щодо питань адміністрування податку на додану вартість, прокоментували звернення щодо виконання податковою службою судових рішень.
Поінформували фахівці ДПС і про останні законодавчі зміни у податковій сфері та відповіли на запитання учасників.
Нагадаємо, що для оперативної комунікації з бізнесом в органах ДПС діють комунікаційні податкові платформи. Отримати роз’яснення також можна за телефонами «гарячих ліній» та у Контакт-центрі ДПС.
До уваги фізичних осіб – платників єдиного податку першої та другої груп!
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/659039.html повідомила про наступне.
З 1 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України платники єдиного податку першої та другої груп мають право не сплачувати єдиний податок.
Зазначене вище право закріплене у п. 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Надане ПКУ платникам єдиного податку першої та другої груп право не сплачувати єдиний податок у період з 1 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України за власним бажанням може бути використане платниками єдиного податку за весь період або використане частково (за окремі місяці).
Фізичні особи – платники єдиного податку першої та другої груп, які не сплачували єдиний податок під час воєнного стану, відповідно до абзацу першого п.п. 9.1 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, в податковій декларації платника єдиного податку (у разі виникнення обов’язку щодо подання податкової декларації платника єдиного податку) відображають відсутність щомісячних авансових внесків єдиного податку за відповідний податковий (звітний) період.
Податкова декларація платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця відповідно до п. 296.4 ст. 296 ПКУ подається до контролюючого органу за місцем податкової адреси.
Подана платником єдиного податку першої або другої групи податкова декларація платника єдиного податку в індивідуальному порядку (на рівні територіального органу ДПС) може бути підставою для внесення відповідних змін до його інтегрованої картки платника, яка відображає стан розрахунків з місцевим бюджетом по єдиному податку.
Одночасно повідомляємо, що згідно з п. 49.2 ст. 49 ПКУ платник податків зобов’язаний за кожний встановлений ПКУ звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, у тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Отже, у випадку, коли платник єдиного податку не скористався правом щодо несплати авансових платежів на кожне 20 число місяця, то таким платником у податковій декларації платника єдиного податку за звітний 2022 рік повинна бути відображена сплата щомісячних авансових внесків єдиного податку за відповідний податковий (звітний) період.
До уваги платників податку на додану вартість! Щодо застосування знижених розмірів штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/658843.html повідомила про наступне.
Державна податкова служба України інформує, що з 08 лютого 2023 року набрав чинності Закон України від 12 січня 2023 року № 2876-IX «Про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (опублікований у газеті «Голос України» від 07.02.2023 № 26).
Законом № 2876-IX підрозділ 2 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено граничні строки реєстрації ПН/РК до ПН у ЄРПН, встановлені пунктом 201.10 статті 201 Кодексу, та зменшено розміри штрафів за їх порушення, які встановлено пунктом 1201.1 статті 1201 Кодексу.
Визначені пунктом 89 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу строки реєстрації в ЄРПН застосовуються до ПН/РК, граничний термін реєстрації в ЄРПН яких припадає на період з дати набрання чинності Законом № 2876-ІХ (тобто з датою складання, починаючи з 16 січня 2023 року), та діють тимчасово протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, та становлять:
для ПН/РК, складених з 01 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, – до 05 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для ПН/РК, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, – до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
для РК, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача – платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, – протягом 18 календарних днів з дня отримання такого РК до ПН отримувачем (покупцем).
Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу штраф за порушення платником податку граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН, передбачених пунктом 89 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, встановлюється у таких розмірах:
до 15 календарних днів – 2 % суми ПДВ, зазначеної в таких ПН/РК;
від 16 до 30 календарних днів – 5 % такої суми ПДВ;
від 31 до 60 календарних днів – 10 % такої суми ПДВ;
від 61 до 365 календарних днів – 15 % такої суми ПДВ;
на 366 і більше календарних днів – 25 % такої суми ПДВ.
Тобто штрафи у розмірах, встановлених пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених пунктом 89 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН із датою складання, починаючи з 16 січня 2023 року.
При цьому порушення платником податку граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинності Законом № 2876-ІХ (тобто застосовується до ПН/РК з датою складання не пізніше 15 січня 2023 року включно), тягне за собою накладання на такого платника податку штрафу у розмірах, встановлених пунктом 1201.1 статті 1201 Кодексу.
Контрольовані операції з сировинними товарами – використання порядків
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/658524.html повідомила про наступне.
Державна податкова служба України звертає увагу, шо з 01.01.2023 набрали чинності Порядки встановлення відповідності умов контрольованих операцій щодо сировинних товарів принципу «витягнутої руки», затверджені наказом Міністерства фінансів України від 18.01.2022 № 19 (далі – Порядки).
Застосування даних Порядків поширюється на контрольовані операції (далі – КО) з сировинними товарами, перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1221 «Про затвердження переліку сировинних товарів та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 08.09.2016 № 616» (включає 103 згруповані товарні позиції).
Важливо наголосити, що Порядки відповідають Настановам ОЕСР щодо трансфертного ціноутворення (далі – ТЦ) для транснаціональних компаній та податкових адміністрацій, які є узагальненням найкращих сучасних практик застосування принципу «витягнутої руки» та головним рекомендаційно-методичним міжнародним документом у сфері регулювання ТЦ.
Під час формування Порядків враховано специфіку діяльності відповідних галузей, методологію формування інформації у загальнодоступних та визнаних світових джерелах інформації, які, зокрема, увійшли до рекомендованого (невиключного) переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін, опублікованого на вебпорталі ДПС (зокрема, Argus Media Ltd, FastMarkets, HIS Markit Ltd, Refinitiv Holdings Ltd, S&P Global Platts).
Порядки визначають кроки щодо логічної та хронологічної послідовності дій, зокрема, щодо:
пріоритетності методу порівняльної неконтрольованої ціни;
особливості застосування котирувальних цін та коригувань в розрізі груп сировинних товарів;
особливості здійснення коригувань зіставності операцій із сировинними товарами, зокрема:
- відмінностей у характеристиках сировинних товарів;
- відмінностей у базисі поставки;
- відмінностей у строках поставки;
- на винагороду трейдера;
- відмінностей в умовах платежів;
- відмінностей у валюті.
Окрім загального Порядку, затверджено спеціалізовані Порядки в розрізі відповідних галузей, зокрема, операцій з:
експорту зернових, олійних культур та продуктів їх переробки;
експорту залізорудної сировини;
імпорту енергетичного та коксівного вугілля;
імпорту нафтопродуктів та зріджених вуглеводневих газів;
експорту чавуну, брухту чорних металів та металопродукції з чорних металів;
експорту та імпорту феросплавів.
Встановлення відповідності умов КО щодо сировинних товарів принципу «витягнутої руки» має здійснюватися платниками податків і контролюючими органами з урахуванням вимог Порядків, починаючи з 01.01.2023.
Слід зазначити, що вказані Порядки не встановлюють нового регулювання, а якісніше розкривають мету та принципи контролю за ТЦ.
Отже, встановлення відповідності умов КО щодо сировинних товарів принципу «витягнутої руки» фактично може проводитись платниками податків і контролюючими органами за логічними та послідовними правилами, зазначеними в Порядках, також у ретроспективі.
Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 вересня 2018 року за номером 1102/3255) (далі – Наказ № 733) затверджено Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Порядок).
Так, відповідно до Порядку для отримання Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка) платник подає заяву про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Заява) (додаток 2 до Наказу № 733).
Довідка надається платнику безоплатно.
Заява подається платником (на його вибір):
у паперовій формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу. Якщо Заяву подано до державної податкової інспекції, її передають до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі – уповноважений орган);
- в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».
Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, та зазначенням найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником.
Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом п’яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.
Перевірка наявності/відсутності у платника заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, здійснюється за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів на дату формування Довідки з урахуванням наявності/ відсутності податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості за основним та неосновними місцями обліку платника.
За відсутності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстрочених, відстрочених, реструктуризованих), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, уповноважений орган формує Довідку.
Строк дії Довідки становить десять календарних днів з дати її формування. У Довідці обов’язково зазначається термін її дії.
У разі якщо платник не отримав Довідку, сформовану у паперовій формі, до закінчення строку її дії, така Довідка зберігається в уповноваженому органі.
Довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві.
Довідку у паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано Заяву.
Довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
За наявності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, платнику готується лист (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо надання Довідки. Лист вручається особисто платнику (його законному чи уповноваженому представникові) або надсилається платнику у порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Податкового кодексу України.
Наказ № 733 розміщено на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/73067.html
Основні новації податкового законодавства у 2023 році в частині акцизного податку
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що з 1 січня 2023 року впроваджена нова версія УКТ ЗЕД (Закон України від 19 жовтня 2022 року № 2697-IX«Про Митний тариф України»), побудована на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів версії 2022 року і Комбінованої номенклатури Європейського Союзу 2022 року.
На виконання положень статті 68 Митного кодексу України, Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 428 «Про затвердження Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України», Державна митна Служба України наказом від 23 листопада 2022 року № 513 (набув чинності з 01.01.2023) затвердила Перехідні таблиці від УКТЗЕД версії 2017 р. до УКТЗЕД версії 2022 р.
Перехідні таблиці являють собою два стовпчики з кодами один навпроти одного версій УКТ ЗЕД 2017 року ліворуч та 2022 року праворуч.
Вказані зміни вплинуть, зокрема, на заповнення декларацій акцизного податку, акцизних накладних, розрахунків коригування до акцизних накладних, заявки на поповнення (коригування) залишку пального та заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
Збільшуються ставки акцизного податку:
- з 1 січня 2023 року збільшуються на 20 відсотків специфічні ставки акцизного податку та мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку з тютюнових виробів(пункт 17підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України).
Передбачено поступове підвищення ставок з 2021 до 2025 року (кожний рік на 20 відсотків).
Такі зміни спрямовані до наближення ставок, встановлених законодавством України, до ставок, визначених у положеннях Директиви ЄС 2011/64/ЄС від 21 червня 2011 року щодо структури та ставок акцизів на тютюнові вироби та підвищують ціну на підакцизну продукцію.
- на рідини, що використовуються в електронних сигаретах для виробників та імпортерів(Закон України 15 березня 2022 року №2139 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо запровадження диференційованої рентної плати за видобування газу природного»).
З 01 січня 2023 року ставка збільшується до 10000 гривень за
Фермерське господарство платник єдиного податку четвертої групи використовує в своїй діяльності земельні ділянки членів фермерського господарства, МПЗ потрібно нараховувати чи ДПС нарахує самостійно власникам земельних ділянок?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє.
Відповідно до Земельного кодексу України (ст.ст. 125 – 126) право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Враховуючи зазначене, якщо фермерське господарство користується земельними ділянками с/г призначення, які перебувають у власності членів фермерського господарства, без укладання договору оренди та державної реєстрації переходу такого права користування, то обов’язок з визначення загального МПЗ виникає у власників земельних ділянок с/г призначення (пункт 381.4 статті 381, підпункт 381.1.4 пункту 381.1 статті 381, пункт 170.14 статті 170 Податкового кодексу України).
Детальніше щодо особливостей визначення мінімального податкового зобов’язання – на вебпорталі ДПС України за посиланням http://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/655500.html (Питання – відповіді щодо особливостей визначення мінімального податкового зобов’язання).
Щодо звільнення від оподаткування благодійної допомоги, зібраної волонтерами
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Законом України від 16 листопада 2022 року № 2747-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування благодійної допомоги, зібраної волонтерами» (далі – Закон № 2747), який набрав чинності 11.12.2022, внесені наступні зміни:
- друге речення у п.п. «б» п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), а саме: «Положення цього підпункту застосовуються також до благодійної допомоги, отриманої зазначеними благодійниками – фізичними особами у звітному податковому році, що передує року їх внесення до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації» виключено;
- підрозділ 1 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу доповнено пунктом 31 такого змісту:
«31. Установити, що положення підпункту «б» підпункту 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 цього Кодексу застосовуються також до благодійної допомоги, отриманої благодійниками – фізичними особами, які до 1 січня 2023 року включені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, у період з 24 лютого 2022 року до дати їх включення до зазначеного Реєстру».
З набранням чинності Закону № 2747 за умови, що благодійник – фізична особа зареєструється у Реєстрі волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації до 01 січня 2023 року, сума благодійної допомоги, отриманої таким благодійником – фізичною особою у період з 24 лютого 2022 року, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу такого благодійника.
Форми ПРРО
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що за посиланнями:
https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_yur.htm,
https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_fiz.htm розміщено форми, які застосовуються користувачами програмних РРО (ПРРО) для реєстрації/перереєстрації/скасування реєстрації ПРРО, а також під час застосування ПРРО:
J/F 1316604 Заява про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій. Форма № 1-ПРРО;
J/F 1316701 Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій. Форма № 2-ПРРО;
J/F 1316901 Повідомлення про проведення розрахункових операцій у період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером. Форма № 4-ПРРО;
J/F 1391802 Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (для повідомлень щодо сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО).
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/formi-prro/
На кого покладається обов’язок повідомлення контролюючих органів про відкриття/закриття рахунків платників?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що 01.04.2023 набере чинності Закон України від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг» (далі – Закон № 2888).
Законом № 2888 запроваджено зміни, зокрема в частині обліку електронних гаманців та рахунків відкритих платникам податків небанківськими надавачами платіжних послуг, сплати податків електронними грошима та використання інших платіжних операцій, що запроваджені Законом України від 30 червня 2021 року № 1591-IX «Про платіжні послуги».
Так, після набрання чинності змін, внесених Законом № 2888, обов’язок надсилати до контролюючих органів повідомлення про відкриття/закриття рахунків платників податків виникає не лише у банків та інших фінансових установ, а і у небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей (п. 69.2 ст. 69 Кодексу). Емітенти електронних грошей зобов’язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття електронного гаманця платника податків – юридичної особи (резидента і нерезидента), у тому числі відкритого через його відокремлені підрозділи, чи самозайнятої фізичної особи до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунку/електронного гаманця. Порядок подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів затверджений наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 № 721 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.09.2015 за № 1058/27503 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1058- 15#Text).
Більш детальніше про платіжні послуги – у Інформаційному листі ДПС України № 2/2023: Закон України від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг» за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/656889.html
Нагадування для платників екологічного податку
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу.
Нормами п. 37 підрозділу 5 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), що за податковими зобов’язаннями з екологічного податку, які виникли:
- з 1 січня 2022 року до 31 грудня 2022 року включно, ставки податку становлять 30 відсотків ставок, передбачених пунктами 245.1 і 245.2 ст. 245 ПКУ;
- з 1 січня 2023 року до 31 грудня 2023 року включно, ставки податку становлять 60 відсотків ставок, передбачених пунктами 245.1 і 245.2 ст.245 ПКУ;
- з 1 січня 2024 року до 31 грудня 2024 року включно, ставки податку становлять 90 відсотків ставок, передбачених пунктами 245.1 і 245.2 ст. 245 ПКУ;
- з 1 січня 2025 року, ставки податку становлять 100 відсотків ставок, передбачених пунктами 245.1 і 245.2 ст. 245 ПКУ.
Платникам податку на прибуток підприємств, які перейшли на період дії воєнного стану на сплату єдиного податку за ставкою 2 відсотки доходу
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.
Надміру сплачена сума грошових зобов’язань з податку на прибуток підприємств, що існує на дату переходу на сплату єдиного податку за ставкою 2 відсотки, може бути зарахована у погашення грошових зобов’язань з цього податку, що виникатимуть після відновлення сплати податку на прибуток підприємств.
Авансові внески з податку на прибуток підприємств при виплаті дивідендів, що залишилися неврахованими у зменшення нарахованої суми податкового зобов’язання з цього податку на дату переходу на сплату єдиного податку за ставкою 2 відсотки, можуть бути враховані у зменшення такої суми після відновлення сплати податку на прибуток підприємств.
Від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств, що існувало на дату переходу на сплату єдиного податку, може бути зараховане у зменшення об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств, що виникатиме після відновлення сплати цього податку, у порядку, визначеному п. 140.4 ст. 140 ПКУ.
Проценти, які перевищують суму обмеження, визначеного п. 140.2 ст. 140 ПКУ, які збільшили фінансовий результат до оподаткування, що залишилися не врахованими у зменшення фінансового результату до оподаткування на дату переходу на сплату єдиного податку за ставкою 2 відсотки, зменшують фінансовий результат до оподаткування з урахуванням обмежень, встановлених п.140.2 ст. 140 ПКУ, після відновлення сплати податку на прибуток підприємств.
Платник, який протягом календарного року перейшов на сплату єдиного податку за ставкою 2 відсотки, у разі відновлення ним у цьому ж році сплати податку на прибуток підприємств складає та подає податкову декларацію з податку на прибуток підприємств наростаючим підсумком з початку такого календарного року. При цьому результати діяльності за періоди перебування на сплаті єдиного податку за ставкою 2 відсотки не враховуються при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств, зазначеного у п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ, з урахуванням положень підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ для платників податку на прибуток, які перейшли із спрощеної системи оподаткування на загальну.
Обсяг річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків) платника податку на прибуток підприємств для цілей застосування п.п. 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39, п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 та п. 137.5 ст. 137 ПКУ обчислюється за весь звітний рік, у тому числі з урахуванням доходів, отриманих за періоди такого року, в яких такий платник податку перебував на сплаті єдиного податку за ставкою 2 відсотки.
Нагадування про граничні строки сплати податкових зобов’язань, визначених у податковій декларації про майновий стан і доходи
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, що продовжується деклараційна кампанія 2023.
Граничними строками сплати податкових зобов’язань, визначених у податковій декларації про майновий стан і доходи є:
- протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) – для фізичних осіб – підприємців та фізичних осіб, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування);
- до 1 серпня року, що настає за звітним – для громадян та осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність.
До уваги! Якщо граничний строк сплати податкового зобов'язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов'язання вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України).
Платник податку на доходи фізичних осіб – фізична особа, який зобов’язаний подати податкову декларацію, визначає свої податкові зобов’язання, які сплачує за кодами бюджетної класифікації:
«11010500» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»;
«11011001» – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».
До уваги! Інформація про реквізити банківських рахунків для сплати податків відповідно до адміністративно-територіального устрою України оприлюднена на офіційному вебпорталі ДПС у рубриці «Рахунки для сплати платежів» (https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/).
Приймання та обробка електронних документів ІТС «Єдине вікно подання електронної звітності»
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.
Наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (зі змінами), визначено основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між суб’єктами електронного документообігу.
Для здійснення електронного документообігу необхідно:
- отримати кваліфіковану електронну довірчу послугу у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг;
- створити електронний документ у форматі (стандарті), затвердженому в установленому законодавством порядку, з використанням будь-якого програмного забезпечення, яке платник обирає на власний розсуд, у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності);
- надіслати з використанням телекомунікаційних мереж до адресата протягом операційного дня за адресами:
zvit@sta.gov.ua до ІТС «Єдине вікно подання електронної звітності»;
http://soap.tax.gov.ua/WebSrvGate/gate.asmx до вебсервісу обміну документами та квитанціями з приймальним шлюзом (протокол SOAP).
Квитанції та документи для користувачів даного сервісу зберігаються у базах даних сервісу протягом 72 годин. Якщо користувач не здійснив їх отримання клієнтським програмним забезпеченням протягом 72 годин, вони направляються на адресу електронної пошти, зазначену платником.
Інформаційні матеріали для платників та розробників програмних забезпечень розміщені на офіційному вебпорталі ДПС:
Опис вебсервісу обміну документами та квитанціями з приймальним шлюзом ІТС «Єдине вікно подання електронної звітності»:
http://soap.tax.gov.ua/WebSrvGate/gate.asmx
Сертифікати, що використовуються для підписання повідомлень ДПС (квитанцій, інформаційних розсилок, тощо) / зашифрування повідомлень на ДПС (звітність, тощо):
https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro/edina-adresa/
Уніфікований формат транспортного повідомлення:
Реєстр форм електронних документів:
https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro/informatsiyno-analitichne-za/
Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»:
https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/
Які обмеження існують при сплаті електронними грошима податків і зборів?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що 01.04.2023 набере чинності Закон України від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг» (далі – Закон № 2888).
Законом № 2888 запроваджено зміни до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів, зокрема в частині обліку електронних гаманців та рахунків відкритих платникам податків небанківськими надавачами платіжних послуг, сплати податків електронними грошима та використання інших платіжних операцій, що запроваджені Законом України від 30 червня 2021 року № 1591-IX «Про платіжні послуги».
Так, не допускається прийняття електронних грошей на єдиний рахунок.
Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування сплачується з відкритого в банку, у небанківського надавача платіжних послуг, або на єдиний рахунок. Платники (фізичні особи – підприємці та фізичні особи, які забезпечують себе роботою самостійно), які не мають рахунку, відкритого в банку, у небанківського надавача платіжних послуг, або не використовують єдиний рахунок, сплачують єдиний внесок шляхом внесення готівки через банки, небанківських надавачів платіжних послуг чи відділення зв’язку (п. 35.2 ст. 35 Податкового кодексу України , ч.7 ст. 9 Закону України від 8 липня 2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами).
Детальніше щодо платіжних послуг – у Інформаційному листі ДПС України № 2/2023: Закон України від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг», який знаходиться за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/informatsiyni-listi/656893.html
Суб’єктом господарювання укладено договір сервітуту з органом місцевого самоврядування: що з платою за землю?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, що платниками плати за землю є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування; землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди (ст. 269 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
Плата за землю справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Договірні відносини щодо користування земельними ділянками визначаються цивільно-правовими угодами, зміст та порядок укладення яких регулюється Земельним кодексом України від 25 жовтня 2001 року № 2768-ІІI зі змінами та доповненнями (далі – ЗКУ) та Цивільним кодексом України від 16 січня 2003 року № 435-IV зі змінами та доповненнями.
Водночас норми ПКУ поширюються виключно на цивільно-правові угоди в частині надання у тимчасове платне користування земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.
ПКУ не містить норм податкового регулювання відносин в частині реалізації принципу платності користування землею за договорами земельного сервітуту.
Право земельного сервітуту – це право власника або землекористувача земельної ділянки чи іншої заінтересованої особи на обмежене платне або безоплатне користування чужою земельною ділянкою (ділянками) (частина перша ст. 98 ЗКУ).
Встановлення земельного сервітуту не веде до позбавлення власника земельної ділянки, щодо якої встановлений земельний сервітут, прав володіння, користування та розпорядження нею (частина третя ст. 98 ЗКУ).
У разі укладення договору земельного сервітуту, власник земельної ділянки, щодо якої встановлений земельний сервітут, має право вимагати від осіб, в інтересах яких встановлено земельний сервітут, плату за його встановлення, а також має право на відшкодування збитків, завданих встановленням земельного сервітуту (частини третя, четверта ст. 101 ЗКУ).
Таким чином, у суб’єкта господарювання, який уклав з органом місцевого самоврядування (органом виконавчої влади) договір земельного сервітуту як на платній так і безоплатній основі, не вбачається підстав для виникнення у порядку, визначеному положеннями розд. XII ПКУ, податкових зобов’язань з плати за землю за земельні ділянки (їх частини), щодо яких встановлено земельний сервітут на користь таких суб’єктів.
Сторони договору земельного сервітуту можуть встановити розмір плати, який нормами ПКУ не регулюється.
Щодо ведення обліку доходів і витрат фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що порядок оподаткування доходів фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, визначений ст. 178 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Відповідно до п. 178.6 ст. 178 ПКУ фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести облік доходів і витрат від такої діяльності. Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.
Типова форма, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 13.05.2021 № 261 (далі – Порядок № 261).
Згідно з п. 2 розд. І Порядку № 261 облік доходів і витрат ведеться в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі засобами електронного кабінету у порядку, встановленому законодавством.
При цьому, у разі ведення обліку доходів і витрат в електронному вигляді самозайнята особа зобов’язана на вимогу контролюючого органу надати засвідчену належним чином копію такого обліку в паперовому вигляді у порядку, встановленому податковим законодавством (п. 5 розд. ІІ Порядку № 261).
На підставі первинних документів за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід/понесено витрати, здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати (п. 1 розд. І Порядку № 261).
Таким чином, починаючи з 16.07.2021 фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, ведуть облік доходів і витрат за Типовою формою, затвердженою Порядком № 261, яка не підлягає реєстрації у контролюючому органі.