З 11 липня забороняється реклама тютюнових виробів та електронних пристроїв
З 11 липня набувають чинності норми Закону № 1978, якими внесено чимало змін до антитютюнового законодавства, а саме:
- заборону реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, електронних сигарет та рідин до них;
- встановленому штрафу за їхню реалізацію особам, які не досягли 18 років, у розмірі 1020 грн, а у разі порушення повторного терміну – 10 200 грн:
- заборонено продаж ароматизованих сигарет;
- нести відповідальність щодо заборони куріння з використанням пристроїв для нагріву в усіх громадських місцях та приміщеннях за аналогією з курінням звичайних сигарок.
Нагадуємо, що з квітня 2023 року відновлено контроль за дотриманням антитютюнового законодавства. Підставами для проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері антитютюнового законодавства є: самостійне звернення суб’єкта господарювання; доручення прем'єр-міністра України та звернення фізичної особи.
Захищай своє право на бездимне повітря — повідомляє про порушення до Держпродспоживслужби.
Додатково. Норми антитютюнового законодавства обґрунтовуються на Рамковій конвенції ВООЗ щодо боротьби з тютюном та Директиві 2014/40/ЄС, які передбачають обмеження на застосування в тютюновій індустрії маркетингових технологій, спрямованих на підвищення привабливості тютюнових виробів, стимулювання продажу та створення ілюзії меншої шкоди.
Інфографіки розроблені громадською організацією "Життя" за участь Держпродспоживслужби та Центру громадського здоров'я.