В Мінветеранів розповіли про цифрові послуги для ветеранів та ветеранок
В ефірі дніпровського телеканалу D1 заступниця директору Департаменту цифрового розвитку та трансформацій Міністерства у справах ветеранів України Надія Адаменко розповіла про нові впровадження, рішення та цифрові послуги для тих, хто повертається з фронту, а перехід від військового до цивільного життя був менш бюрократизованим.
За словами Надії Адаменко, зараз до ветеранів та захисників використовується два підходи з надання електронних публічних послуг. В окремих випадках особі може надаватися послуга без її заяви, звернення чи запитання. Наприклад, щорічні виплати до певної дати, матеріальна допомога від місцевого самоврядування і вони автоматично перераховуються на рахунки, але такий статистичний підхід не завжди є зручним рішенням для самих осіб.
«У розвитку електронних публічних послуг для нас важливим є й інший підхід: отримання послуги через подання заяви в електронному вигляді. Що найперше, ми повинні запитати в наших ветеранів і ветеранок, що їм власне потрібно, тому що, наприклад, їх віковий зріз дуже широкий. Це можуть бути абсолютно молоді хлопці і дівчата від навіть деколи 18 років або дорослі жінки і чоловіки до 60 років і більше, тому потреби в кожного з них теж різні. Також, розуміючи, що перехід від військової служби до цивільного життя відбувається в громаді, важливо запитати й у них про їхню соціально-економічну спроможність задовільнити потреби ветеранів і ветеранок. Вже зараз це цифрове рішення. Командою Мінветеранів спільно з іншими органами центральної влади, силами безпеки і оборони, науковцями розроблено електронний сервіс на eveteran.gov.ua - заява в електронному вигляді на формування індивідуального шляху переходу, який складається з двох етапів. Перший етап – це пройти опитувальник, який буде ветеран проходити. Там майже 100 питань, але це дуже ємкі питання на 15 хвилин. Таким чином система порахує справжні потреби за результатами відповідей для того, щоби другим етапом надіслати у кабінети цим людям персональний шлях переходу про послуги, які доступні як на рівні держави, так і безпосередньо в їхніх територіальних громадах».