Як спілкуватися, працювати, приймати і розуміти ветеранів та ветеранок і їхній військовий досвід?
Повертаючись до цивільного життя після закінчення служби, ветерани й ветеранки певний час можуть почуватися немов чужими. У цей період важливо бути поруч з цими людьми, допомагати їм на кожному етапі реінтеграції в суспільство
Як спілкуватися, працювати, приймати і розуміти ветеранів та ветеранок і їхній військовий досвід? Знати відповіді на ці запитання сьогодні треба кожному, а особливо працівникам державних сервісів, які надають послуги ветеранам.
Тренінг, організований проєктом PROSTO, для працівників ЦНАПів та органів місцевого самоврядування «Спілкування з військовими, ветеранами та членами їхніх сімей при наданні адміністративних послуг», відбувся днями у Тернополі. Один із тренерів – головний психолог Гарячої лінії кризової підтримки Українського ветеранського фонду Олександр Чаморсов.
Під час навчання говорили про етичні норми в спілкуванні з ветеранами, недоречні фрази та запитання у розмовах з ними.
“У спілкуванні з ветеранами та чинними військовими доречно дотримуватися загальних етичних рекомендацій, які допомагають створити атмосферу рівності та довіри. Говорити варто прямо, називаючи речі своїми іменами, не вдаючись до двозначних формулювань. Будь-яке запитання, що може образити людину, знецінити її досвід, принизити гідність, є недоречним”, – пояснює Олександр Чаморсов.
Нагадаємо, що для для ветеранів і їхніх родин у нас діє Гаряча лінія кризової підтримки: 0 800 33 20 29. Лінія доступна щодня та цілодобово.
Фахівці Гарячої лінії – кваліфіковані психологи, які пройшли спеціальне навчання з кризової допомоги та підтримки, мають великий практичний досвід.
Проєкт став можливим завдяки програмі Український Фонд Швидкого Реагування, яку втілює IREX in Ukraine за підтримки Державного департаменту США.
Український ветеранський фонд Мінветеранів